  • 11. Data: 2002-01-31 12:43:43
    Temat: Re: Dane firm na www
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    Jeśli przepis jest poprawnie zacytowany (nie sprawdzałem), to:

    (..)
    >Kodeks Wykroczeń, art 63a:
    >par 1: Kto umieszcza w miejscu publcznym do tego nie przeznaczonym
    >ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek

    Dlaczego uważasz, że Internet jest miejscem "do tego nie przeznaczonym"?
    IMHO jest to miejsce służące jak najbardziej publikowaniu informacji :)

    >albo wystawia
    >je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym
    >miejscem, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.

    A tutaj z kolei jest mowa o zarządzającym _miejscem_ a nie o podmiocie,
    którego informacja dotyczy.
    Wygląda więc na to, że jednak wszystko jest OK.

    Pozdr. PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 12. Data: 2002-01-31 22:18:45
    Od: leh <l...@...pl>

    "ppinq" <p...@h...pl> skribis:

    >Dlaczego uważasz, że Internet jest miejscem "do tego nie przeznaczonym"?

    A kto mowil o Internecie ? Przedpiszca chcial nakleic plakat - no chyba ze
    naklei go sobie na monitorze z wlaczonym explorerem albo Netscape :-)

    >A tutaj z kolei jest mowa o zarządzającym _miejscem_ a nie o podmiocie,
    >którego informacja dotyczy.
    >Wygląda więc na to, że jednak wszystko jest OK.

    Jak chodzi o sprawe podawania danych w internecie to jest ok, dopoki nie
    bedziecie dzialac na szkode tych firm.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)

  • 13. Data: 2002-01-31 22:48:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jan 2002, leh wrote:
    [...]
    >+ Jak chodzi o sprawe podawania danych w internecie to jest ok, dopoki nie
    >+ bedziecie dzialac na szkode tych firm.

    IMHO zależy co rozumiesz przez "działanie na szkodę".
    Reklamowanie pewnych działań (lub zaniechania takichże) przez
    takie instytucje jak TPSA, Citibank, Nask itp jest na newsach
    dość powszechne. Chluby im nie przynosi. Szkodę (czasem wymierną)
    - może przynieść. Ale.... jeśli TO JEST PRAWDA ??

    Potrzebny przykład ?
    Proszę: CITIbank był łaskaw przeliczyć mi pod koniec grudnia
    (wpłaciłem ...nastego) 100DM na 48 EU z drobnymi. Reklamować
    musiałem dwa razy "bo system przeliczył po starym kursie".

    Sugerujesz że:
    - po moim mailu poziom zaufania do CITI wzrósł ;>
    - CITI może mnie zaskarżyc na drodze karnej lub cywilnej
    (mam "papiery" co do opisanych zdarzeń)
    - co innego ?

    Przypomnę że oryginalne pytanie dotyczyło *wyłącznie*
    danych będących prawdą (zakładam że wiarygodnie sprawdzalną) !

    >+ Pozdrawiam, Leh.

    Wzajemnie -:) Gotfryd
    PS: a TPSA 3 miesiąc nie ma półki z SDI... :( :>
    (też mam "papiery")

  • 14. Data: 2002-02-01 12:57:51
    Od: leh <l...@...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> skribis:

    > Przypomnę że oryginalne pytanie dotyczyło *wyłącznie*
    >danych będących prawdą (zakładam że wiarygodnie sprawdzalną) !

    Nic tam nie bylo o prawdzie, ja od poczatku ostrzegalem przed m.in.
    podawaniem danych nieprawdziwych (np. adres do jakiejs strony
    pornograficznej, strony innej firmy)

    Pozdrawiam, Leh.