  • 1. Data: 2002-01-29 10:36:25
    Temat: Zasiedzenie
    Od: <u...@p...onet.pl>

    Mój problem dotyczy zasiedzenia.
    Rodzina mieszka w domku, ojciec, matka i syn. Ojciec jest tam zameldowany od
    urodzenia (rok 1951), matka od dnia ślubu (rok 1973) syn od urodzenia (rok
    1974. Zarówno dom jak i działka na której ten dom stoi są własnością babci
    (matka ojca). Babcia jest zameldowana w innym miejscu tam też mieszka. Nie
    interesuje się swoją własnością. Opłaty związane z utrzymanie działki i domu
    oraz opłata podatków spoczywają na rodzinie. Rodzina na swój koszt dokonuje
    wszelkich niezbędnych napraw, załozyła telefo, itp. Moje pytanie jest
    następujące, czy z racji użytkowania nieruchomości, można ją zasiedzieć. Jakie
    muszą byc spełnione warunki. Czy wniesienie sprawy do sądu jest równoznaczne z
    jej wygraniem. Dziękuję za odpowiedzi, Urszula

  • 2. Data: 2002-01-29 12:47:21
    Temat: Re: Zasiedzenie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 29 Jan 2002 u...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > dokonuje wszelkich niezbędnych napraw, załozyła telefo, itp. Moje
    > pytanie jest następujące, czy z racji użytkowania nieruchomości, można

    Można, ale wymagane jest 20 lat samoistnego posiadania (przy złej wierze -
    lat 30, co tutaj nie jest wykluczone). Meldunek nie ma znaczenia, ponieważ
    nie rodzi skutków w sferze cywilnoprawnej.

    > Czy wniesienie sprawy do sądu jest równoznaczne z
    > jej wygraniem.

    Samo złożenie wniosku nie, dopiero bezskuteczny upływ trzymiesięcznego
    terminu jaki właściciel ma na zgłoszenie swojego roszczenia (art. 610
    KPC).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-30 08:51:38
    Od: <u...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedź Panie Gwidonie,

    > Samo złożenie wniosku nie, dopiero bezskuteczny upływ trzymiesięcznego
    > terminu jaki właściciel ma na zgłoszenie swojego roszczenia (art. 610
    > KPC).

    Czy sąd powiadamia właściciela o toczącym się postępowaniu?
    A jeśli właściciel się zgłosi? To czy sprawa jast z góry przegrana?
    Dziękuję, Ula

  • 4. Data: 2002-01-30 09:05:47
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 30 Jan 2002 u...@p...onet.pl wrote:

    > Czy sąd powiadamia właściciela o toczącym się postępowaniu?

    Zamieszcza się ogłoszenie, takie samo jak przy poszukiwaniu spadkobierców.

    > A jeśli właściciel się zgłosi? To czy sprawa jast z góry przegrana?

    Niekoniecznie - właściciel musi jeszcze udowodnić swoją własność.