  • 1. Data: 2002-01-29 12:04:53
    Temat: Dane firm na www
    Od: Daniel Magalski <d...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Chcialbym umiescic na mojej stronie informacje (nazwa, adres, kontakt,
    www) o paru firmach.
    1. Czy wpisanie ich bez wiedzy wlascicieli jest sprzeczne z prawem ?
    2. Czy moze mnie ktoras z tych firm oskarzyc o nieautoryzowane uzycie
    tych danych ?
    3. Jak to jest widziane z punktu litery prawa ?

    Wydaje mi sie, ze jest to _tylko_ darmowa reklama i nikt nie powinien sie
    oburzac... ale wydawac to pewnie mi sie moze.

    Dziekuje za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam, Daniel.
    ---
    Daniel Magalski
    d...@N...go2.pl
    http://danxplus.silesianet.pl

  • 2. Data: 2002-01-29 12:55:58
    Temat: Re: Dane firm na www
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 29 Jan 2002, Daniel Magalski wrote:

    > Chcialbym umiescic na mojej stronie informacje (nazwa, adres, kontakt,
    > www) o paru firmach.

    Tylko w jakim celu? Nie podlegają ustawie o OOD dane przetwarzane w celach
    osobistych lub domowych, a więc bardzo wąski zakres działań.

    > 1. Czy wpisanie ich bez wiedzy wlascicieli jest sprzeczne z prawem ?

    Tak.

    > 2. Czy moze mnie ktoras z tych firm oskarzyc o nieautoryzowane uzycie
    > tych danych ?

    Tak, i zażądać wycofania ich ze zbioru.

    > 3. Jak to jest widziane z punktu litery prawa ?

    Prowadzenie zbioru danych w celu innym niż w/w wymaga pisemnej zgody
    podmiotów znajdujących się w zbiorze.

    > Wydaje mi sie, ze jest to _tylko_ darmowa reklama i nikt nie powinien sie
    > oburzac... ale wydawac to pewnie mi sie moze.

    Otóż właśnie firma może sobie nie życzyć reklamy - nawet darmowej.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-29 12:57:27
    Temat: Odp: Dane firm na www
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > podmiotów znajdujących się w zbiorze.
    > Otóż właśnie firma może sobie nie życzyć reklamy - nawet darmowej.
    hm
    nie chciałabym się okazać ignorantem ale
    wydaje mi się, że Ustawa o ochronie danych osobowych chroni dane dotyczące
    OSÓB FIZYCZNYCH. A w tym przypadku, jeżeli dobrze zrozumiałam, chodzi o dane
    dotyczące firm.
    Wydaje mi się, że gdzieś (? gdzie? nie pamiętam:() czytałam wypowiedź
    prawnika, który twierdził, że dane osoby prowadzącej działalność
    gospodarczą, jeżeli będą traktowane jako dane podmiotu gospodarczego a nie
    osoby fizycznej. I było tam też coś takiego, że dane podmiotu gospodarczego
    są jawne i że nie może on (na podstawie przepisów o obrocie gospodarczym czy
    coś w tym stylu) żądać ich 'utajnienia', bo chodzi o bezpieczeństwo itd
    obrotu.

    ---------Wiesława Zaleska---------------------------------------
    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***
    ubezpieczenia, kredyty, doradztwo- fachowo, rzetelnie, konkretnie
    ------------

  • 4. Data: 2002-01-29 13:01:16
    Od: Daniel Magalski <d...@p...onet.pl>

    In article <Pine.LNX.4.44.0201291352420.1298-100000@localhost>,
    n...@s...pl says...

    > Tylko w jakim celu? Nie podlegają ustawie o OOD dane przetwarzane w celach
    > osobistych lub domowych, a więc bardzo wąski zakres działań.

    Przewidziany cel: wylacznie informacyjny.

    Pozdrawiam, Daniel.
    ---

  • 5. Data: 2002-01-29 14:12:31
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    > Przewidziany cel: wylacznie informacyjny.

    Nie podpada pod powyższe, IMO. Zbierać dane możesz u siebie w notesie, ale
    nie na ogólnodostępnej stronie WWW.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting
    "Do you think there's anything to eat in this forest?"
    "Yes" - said the wizard bitterly - "us." [Terry Pratchett, The Light Fantastic]

  • 6. Data: 2002-01-29 14:40:48
    Od: <k...@s...lex.pl>

    > Nie podpada pod powyższe, IMO. Zbierać dane możesz u siebie w notesie, ale
    > nie na ogólnodostępnej stronie WWW.

    ALE przecież Ochrona Danych Oosbowych dotyczy TYLKO osób fizycznych! A tu
    chodziło o firmy! A firm tyczy sie tylko ochrona dóbr osobistych z KC, czyli
    raczej nie można na stronie umieszczać tekstu typu 'ta firma nie płaci
    rachunków'- ale zwykłe informacje teleadresowe itp i owszem...

    Kreska

  • 7. Data: 2002-01-29 14:52:12
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

    > Tylko w jakim celu? Nie podlegają ustawie o OOD dane przetwarzane w celach
    > osobistych lub domowych, a więc bardzo wąski zakres działań.
    > Tak.

    Ustawa o ochronie danych osobowych dotyczy tylko osob fizycznych, nie osob
    prawnych. W przypadku osob prawnych nie ma zastosowania/
    v.

  • 8. Data: 2002-01-30 10:53:02
    Od: leh <l...@...pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> skribis:

    >Tylko w jakim celu? Nie podlegają ustawie o OOD dane przetwarzane w celach
    >osobistych lub domowych, a więc bardzo wąski zakres działań.

    Ale to dane osob fizycznych sa chronione, a dane przedsiebiorstw sa jawne
    i dostepne w rejestrze dla wszystkich.
    W rejestrach nie ma jednak stron www - tu firma moze sobie nie zyczyc (np.
    jak podasz strone under construction albo jakiejs innej firmy itp)

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)

  • 9. Data: 2002-01-30 16:41:19
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jan 2002, leh wrote:

    >+ "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> skribis:
    [...]
    >+ >Tylko w jakim celu? Nie podlegają ustawie o OOD dane przetwarzane w celach
    >+ >osobistych lub domowych, a więc bardzo wąski zakres działań.

    ...wrrrrr :)

> [...]
    >+ W rejestrach nie ma jednak stron www - tu firma moze sobie nie zyczyc (np.
    >+ jak podasz strone under construction albo jakiejs innej firmy itp)

    1. "danych OSOBOWYCH". Czyli zgodnie wyłączamy *tą* ustawę
    *w całości* (do pytania), również
    w kwestii czy *jakiekolwiek* dane o firmie mogą być prezentowane
    publicznie, zgadzamy się przeciw Gwidonowi ? ;)

    2. Gdzie to zapisali, że informacje "nie zawarte w rejestrach" dotyczące
    podmiotów gospodarczych są chronione ??

    Owszem, *pewne* dane mogą podlegać ochronie z mocy prawa na podstawie
    ustaw szczegółowych (ja wiem... może produkcja objęta tajemnicą
    państwową), *pewne* dane mogą podlegać ochronie na drodze cywilnej (jeśli
    ja się *umówię* że "danych strony nie będą ujawniać" a później *umowę*
    złamię - to owszem).

    Ale tak "by definition"... coś mi nie pasuje !
    Jeśli postanowię nakleić plakat "sklep na rogu sprzedaje piwo
    w butelkach model XYZ" (z czego wynika, że *musi* je skupować)
    to co, może mi nakazać zdjąć ??
    "...to ja poproszę podstawę"... :) Ładnie proszę :)

    >+ Pozdrawiam, Leh.

    Wzajemnie -:) Gotfryd

  • 10. Data: 2002-01-30 17:43:33
    Od: leh <l...@...pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> skribis:

    > Jeśli postanowię nakleić plakat "sklep na rogu sprzedaje piwo
    >w butelkach model XYZ" (z czego wynika, że *musi* je skupować)
    >to co, może mi nakazać zdjąć ??
    >"...to ja poproszę podstawę"... :) Ładnie proszę :)

    Skoro ladnie prosisz:

    Kodeks Wykroczeń, art 63a:
    par 1: Kto umieszcza w miejscu publcznym do tego nie przeznaczonym
    ogłoszenie, plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia
    je na widok publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym
    miejscem, podlega karze ograniczenia wolności albo grzywny.

    Za: http://blueheaven.prv.pl :))

    Pozdrawiam, Leh.