  • 21. Data: 2008-10-07 23:10:34
    Temat: Re: Czyjeś auto z widocznymi numerami na moich zdjęciach
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa 08 październik 2008 00:46
    > (autor Tomasz Pyra
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gcgpbm$2jc$2@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > No ale jakie to łamanie prywatności?

    W pewnych okolicznościach może to pozwolić na identyfikacje filmowanego.

    Natomiast IMO nie ma prawa które by zabraniało publikowania czy
    pokazywania numerów rejestracyjnych.

    Można jednak uznać, że grzeczniej będzie zapytać o zgodę filmowanego, a
    w razie braku pytania założyć brak zgody i numery zamazać.
    Zwłaszcza jeżeli numer nie jest istotny dla materiału filmowego

    > Co z tego, że telewidz zobaczy numer
    > ABC 1234 w telewizji? Przecie i tak nic mu z tego nie przyjdzie...

    No np. jeżeli jego sąsiad ma taki sam numer rejestracyjny, to już mu
    przyjdzie ;)

    > Telefon,
    > to rozumiem -- złośliwy telewidz mógłby dzwonić.

    A numer rejestracyjny uważny widz może znaleźć potem na ulicy :)

  • 22. Data: 2008-10-08 00:18:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.10.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > No ale jakie to łamanie prywatności? Co z tego, że telewidz zobaczy numer
    > ABC 1234 w telewizji? Przecie i tak nic mu z tego nie przyjdzie... Telefon,
    > to rozumiem -- złośliwy telewidz mógłby dzwonić.

    Myslę, ze to pochodna fobii rodem zza oceany, gdzie taki prawny zakaz
    wydaje się obowiazywać.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2008-10-08 06:47:41
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 08 Oct 2008 01:10:34 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > W pewnych okolicznościach może to pozwolić na identyfikacje filmowanego.

    Jakiego filmowanego? Samochodu?

    > Można jednak uznać, że grzeczniej będzie zapytać o zgodę filmowanego, a
    > w razie braku pytania założyć brak zgody i numery zamazać.
    > Zwłaszcza jeżeli numer nie jest istotny dla materiału filmowego

    j.w.

    > No np. jeżeli jego sąsiad ma taki sam numer rejestracyjny, to już mu
    > przyjdzie ;)

    Tylko co to zmienia?

    > A numer rejestracyjny uważny widz może znaleźć potem na ulicy :)

    j.w. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 24. Data: 2008-10-08 07:08:14
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    > A numer rejestracyjny uważny widz może znaleźć potem na ulicy

    Choćby jakiś głupek może zadzwonić na policję i zgłosić, że taki to a
    taki jedzie pijany.
    Niby może nawet idąc ulicą, ale zakładam, że oglądając telewizję ludzie
    bardziej się nudzą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 25. Data: 2008-10-08 08:03:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    > Ogolnie tuningu bym zabronil w kodeksie drogowym bo wiekszosc tuningow w
    > polsce to glosny wydech, wiecej smrodu i palonego oleju, bardziej obciachowy
    > wyglad.

    Nie myl wiejskiego "tjuningu" z tuningiem.

  • 26. Data: 2008-10-09 07:58:09
    Od: Rafał <r...@s...com>

    Papkin pisze:
    > obciachowy wyglad.

    No toś stary pojechał.....
    To mi wywijać skarpetki na nogawki spodni też zabronisz bo wyglądam
    bardziej obciachowo?

    Nie wiem czy wiesz ale na poziom hałasu i emisje spalin są pewne
    normy.... - auto nie spełnia - nie ma przeglądu - nie jeździ.

    Rafał

  • 27. Data: 2008-10-09 10:11:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 październik 2008 09:58
    (autor Rafał
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gckdij$2bsc$1@alfa.ceti.pl>):

    > Nie wiem czy wiesz ale na poziom hałasu i emisje spalin są pewne
    > normy.... - auto nie spełnia - nie ma przeglądu - nie jeździ.

    Nie wiem czy wiesz, ale na normy są niestety odpowiednie włapówki.
    Zresztą, można przeglądnąć w maju, a w czerwcu już mieć czołg.

    --
    Tristan

  • 28. Data: 2008-10-09 20:34:43
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Rafał wrote:

    > No toś stary pojechał.....
    > To mi wywijać skarpetki na nogawki spodni też zabronisz bo wyglądam
    > bardziej obciachowo?

    no wiesz wiejsku tuning jaki widzialem na kilku "tuningowiskach" we Wroclawiu
    to chyba przemawia samo za siebie. No ale ok moze nie mam gustu...

    > Nie wiem czy wiesz ale na poziom hałasu i emisje spalin są pewne
    > normy.... - auto nie spełnia - nie ma przeglądu - nie jeździ.

    Oczywiscie, to skad biora sie na ulicach smrodzace palonym olejem golfy 1-3,
    zajechane polonezy? Magicznie dostaja przeglad? Raczej to jest Polska i tu sie
    robi to daniem w lape. W niemczech by pewnie goscia zlapali i dali taki
    mandacik ze by popamietal.

  • 29. Data: 2008-10-10 07:46:06
    Od: Rafał <r...@s...com>

    Papkin pisze:
> [...]
    > Polska i tu sie robi to daniem w lape. W niemczech by pewnie goscia
    > zlapali i dali taki mandacik ze by popamietal.

    I tu razem z Tristanem macie rację - jednak rozwiązaniem tego nie jest
    zakazanie "wiejskiego tunningu" tylko wyegzekwowanie przestrzegania
    istniejących przepisów itp.

    Rafał