  • 1. Data: 2008-10-07 13:20:13
    Temat: odpis z ksiegi wieczystej
    Od: d0kt0r3k <t...@t...pl>

    Witam,

    mam pytanie dotyczące odpisu z księgi wieczystej. Nieruchomość znajduje się
    w innej gminie. Wiem w którym SR znajduje się księga wieczysta. Czy jest
    możliwość, złożenia wniosku o odpis w innym SR niż właściwy? KW
    prawdopodobnie jest w formie papierowej.

  • 2. Data: 2008-10-07 13:45:27
    Temat: Re: odpis z ksiegi wieczystej
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "d0kt0r3k" <t...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:1qq7dyqcaflz5.dlg@d0kt0r3k.pl...
> [...]
    > wieczysta. Czy jest możliwość, złożenia wniosku o odpis w innym
    > SR niż właściwy? KW prawdopodobnie jest w formie papierowej.

    Jeśli jest w papierowej, to prawdopodobnie nie ma - ale tego
    dowiesz się w swoim SR znacznie dokładniej, niż w Usenecie.

    A wniosek o wypis możesz złożyć korespondencyjnie. Wysyłasz
    do właściwego sądu wniosek, podajesz w nim adres na który
    wypis zostanie wysłany, i zobowiązujesz się zapłacić przy
    odbiorze. Dostajesz listem (chyba poleconym) z pobraniem, i już.

    Nie wiem na ile powszechna to praktyka, ale raz tak zrobiłem
    i zadziałało. Najpierw zadzwoniłem do sądu właśc. wg położenia
    nieruchomości i tam właśnie podano mi drogę powyżej opisaną.

    Więc Ty też zacznij od wizyty w swoim miejscowym SR oraz
    od telefonu do tego odległego sądu.

    Maciek

  • 3. Data: 2008-10-07 16:54:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał

> [...]
    > wypis zostanie wysłany, i zobowiązujesz się zapłacić przy
    > odbiorze. Dostajesz listem (chyba poleconym) z pobraniem, i już.

    Za pobraniem? No nie wiem, zasadą jest że sąd dupy nie ruszy
    nim nie dostanie kasy za czynność którą ma wykonać. Jesteś
    pewien że było dokładnie tak jak opisałeś?

  • 4. Data: 2008-10-07 20:30:30
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 7 Oct 2008 15:45:27 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    > wypis zostanie wysłany, i zobowiązujesz się zapłacić przy
    > odbiorze. Dostajesz listem (chyba poleconym) z pobraniem, i już.

    Za pobraniem ? Z SR ?? bardzo wątpię.
    Zazwyczaj najpierw płacisz, wysyłasz wniosek razem z dowodem opłaty i wtedy
    ci prześlą, zawsze poleconym ekonomicznym...
    Urząd to nie allegro, a podreferendarz nie allegrowicz... śmiało możesz
    przedpłacić... ale zawsze warto dowiedzieć się ile wynosi opłata, bo grosz
    za mało czy grosz za dużo jest nie do przeskoczenia i zatrzymuje
    biurokratyczną machinę.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/ - galeria z Dni Transportu Publicznego 2008

  • 5. Data: 2008-10-08 07:54:21
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:gcg47e$3q5$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał

    > Za pobraniem? No nie wiem, zasadą jest że sąd dupy nie ruszy
    > nim nie dostanie kasy za czynność którą ma wykonać. Jesteś
    > pewien że było dokładnie tak jak opisałeś?

    Hm, jestem pewien ...prawie. Po Waszych pytaniach zacząłem
    drążyć i okazuje się, że nie było całkiem tak jak miało być
    ...i jak opisałem.

    Mam wciąż w folderze poczty list z załącznikiem *.rtf,
    z którego drukowałem wniosek:

    -----------------------------
    Imię Nazwisko Łódź, 08 maja 2008
    ul. TaCoTrzeba 13 m. 13
    KOD-POCZT Łódź

    Sąd Rejonowy w Przysusze
    Wydział V Ksiąg Wieczystych
    ul. Skarbowa 3
    26-400 Przysucha

    Uprzejmie proszę o wystawienie wypisu Księgi Wieczystej nr NNNN,
    dotyczącej nieruchomości gruntowej w miejscowości KtoByTamPamiętał,
    gm. Rusinów.

    Wypis proszę wysłać pocztą na adres:
    Imię Nazwisko
    ul. TaCoTrzeba 13 m. 13
    KOD-POCZT Łódź

    Zobowiązuję się zapłacić przy odbiorze.

    --odręczny podpis--

    Dokładnie tak kazali, i tak zrobiłem - ale NIE ZADZIAŁAŁO.
    Okazało się, że kobitka z ww. sądu nie znała się na własnej
    robocie, i sam wniosek nie wystarczył.
    Po pewnym oczekiwaniu na skutek, kolejny telefon do sądu
    przyniósł wyjaśnienie zgodne z opinią Krzysztofa 'kw1618':
    trzeba było wnieść opłatę (przelew); dopiero wtedy machina
    ruszyła.

    Przepraszam za moją sklerozję i zamieszanie, które spowodowałem.

    Maciek