  • 1. Data: 2008-10-07 09:03:41
    Temat: Jazda konna - obowiązek jazdy w kasku?
    Od: j...@o...eu

    Jest sobie ośrodek jeździecki. Regulamin ośrodka głosi, że trzeba
    jeździć w kasku.
    Bardzo dobrze, gdyby to był mój ośrodek też bym kazała klientom
    jeździć w kasku.
    Jeśli ktoś świadczy usługi - jazda konna, to musi zapewnić klientom
    bezpieczeństwo, a w razie wypadku, jeśli wszystkie zasady
    bezpieczeństwa zostały zachowane, właściciel ośrodka jest chroniony i
    nie ponosi odpowiedzialności za wypadek.

    Ale co jeśli trzymam tam własnego konia i na nim jeżdżę bez kasku?
    Przecież w tym momencie nie jestem klientem.

    Właściciele ośrodka twierdzą, że gdy jestem na ich terenie, to
    nieważne na czyim koniu jeżdżę -własnym, czy ich, jeśli będzie
    wypadek, to oni mogą być w związku z tym pociągnięci do
    odpowiedzialności.

    A ja twierdzę, że na własnym koniu mogę robić co chcę i z tego co
    wiem, osoba posiadająca uprawnienia instruktora jazdy konnej nie ma
    obowiązku jeździć w kasku.

    Kto ma rację?
    Czy istnieje konkretny przepis nakazujący mi jazdę w kasku na własnym
    koniu na terenie czyjegoś ośrodka?

  • 2. Data: 2008-10-07 09:14:39
    Temat: Re: Jazda konna - obowiązek jazdy w kasku?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 07 Oct 2008 02:03:41 -0700, j.disterheft napisał(a):

    > Czy istnieje konkretny przepis nakazujący mi jazdę w kasku na własnym
    > koniu na terenie czyjegoś ośrodka?

    Nie, ale pamiętaj, że w przypadku takiego wypadku można mówić nie tylko o
    odpowiedzialności 'za konia', ale i 'za teren'. Bo np. konik zobaczył
    sianko i się zbiesił albo coś, no i jeździec spadł.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-10-07 11:21:09
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > Właściciele ośrodka twierdzą, że gdy jestem na ich terenie, to
    > nieważne na czyim koniu jeżdżę -własnym, czy ich, jeśli będzie
    > wypadek, to oni mogą być w związku z tym pociągnięci do
    > odpowiedzialności.

    To prawda

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 4. Data: 2008-10-07 11:38:18
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Czy istnieje konkretny przepis nakazujący mi jazdę w kasku na własnym
    > koniu na terenie czyjegoś ośrodka?

    Jesli korzystasz z ich terenu to na ich warunkach. Jak wyjedziesz poza
    stadninę to mozesz sobie zdjąć ten kask ...

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 5. Data: 2008-10-07 15:39:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    j...@o...eu <j...@o...eu> pisze:

> [...]
    > Ale co jeśli trzymam tam własnego konia i na nim jeżdżę bez kasku?
    > Przecież w tym momencie nie jestem klientem.
    Nie jesteś klientem usługi pt. "jazda konna" lecz usługi "hotel dla koni".

    > Właściciele ośrodka twierdzą, że gdy jestem na ich terenie, to
    > nieważne na czyim koniu jeżdżę -własnym, czy ich, jeśli będzie
    > wypadek, to oni mogą być w związku z tym pociągnięci do
    > odpowiedzialności.
    Tak samo jak właściciel parkingu przy supermarkecie jak się tam rozbijesz
    jadąc bez pasów.

    > A ja twierdzę, że na własnym koniu mogę robić co chcę i z tego co
    > wiem, osoba posiadająca uprawnienia instruktora jazdy konnej nie ma
    > obowiązku jeździć w kasku.
    > Kto ma rację?
    IMO ty.

    > Czy istnieje konkretny przepis nakazujący mi jazdę w kasku na własnym
    > koniu na terenie czyjegoś ośrodka?
    Nie znam i nie słyszałem.
    O ile jeszcze mógłbym zrozumieć taki wymóg gdybyś korzystał np. z ujeżdżalni
    to można by dyskutować.
    Ale jeśli po prostu trzymasz u nich konia (z jakims tam zakresem opieki), to
    nic im do tego.
    Przyjeżdżasz, czyścisz, siodłasz zwierza i w teren.
    A jak usługodawcy będą utrudniać to wyprowadź poza bramę piechotą, ew. zmień
    ich - ośrodków z hotelami dla koni niemało.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-10-07 16:00:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2008, Jotte wrote:

    > W wiadomości
    h.googlegroups.com
    > j...@o...eu <j...@o...eu> pisze:
    [...]
    > IMO ty.

    No dobra.
    Ale teren ten niekoniecznie jest udostępniony publicznie, a jakby
    co to osoba uprawniona chyba może skorzystać z prawa o ochronie
    miru, nie?
    Idzie o to, że brak prawnego wymogu nie jest tożsamy z istnieniem
    wymogu umownego - ktoś przystępuje do klubu akceptując regulamin,
    to może jeździć po ich terenie koniem, ludzi "prosto z autobusu"
    nie puszczają, to i przedpiścy nie muszą.
    Pasuje?

    > Ale jeśli po prostu trzymasz u nich konia (z jakims tam zakresem opieki), to
    > nic im do tego.
    > Przyjeżdżasz, czyścisz, siodłasz zwierza i w teren.

    A to tak :)
    Rozumiałem że chodzi o jazdę po ICH wybiegu.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-10-07 16:10:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0810071756400.2676@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > No dobra.
    > Ale teren ten niekoniecznie jest udostępniony publicznie, a jakby
    > co to osoba uprawniona chyba może skorzystać z prawa o ochronie
    > miru, nie?
    Jakiego miru?
    Jaki przepis masz konkretnie na myśli?

> [...]
    > to może jeździć po ich terenie koniem, ludzi "prosto z autobusu"
    > nie puszczają, to i przedpiścy nie muszą.
    Nie. Mówimy o usłudze.
    Jest płatny parking, jest hotel dla koni.
    Ktoś płaci za parkowanie auta, ktoś za "parkowanie" konia.
    Nie znajduję żadnej podstawy prawnej aby właściciel parkingu mógł nakazywać
    właścicielowi auta jazdę w pasach podczas wjeżdżania i wyjeżdżania ani go z
    tego rozliczać.
    Podobnie nie widzę takiej podstawy dla właściciela stajni wobec właściciela
    kopytnego.

    Po wybiegu się nie jeździ.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-10-07 17:10:28
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > nieważne na czyim koniu jeżdżę -własnym, czy ich, jeśli będzie
    > wypadek, to oni mogą być w związku z tym pociągnięci do

    dziwisz sie?

    Zakladaj kask bez szukania w przepisach, aktor znany co gral jako supermen
    wlasnie tak sie polamal na koniu. Maksymalne bezpieczenstwo dla swojego
    zdrowia - to Ty bezdiesz cierpial pozniej.

  • 9. Data: 2008-10-07 20:48:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Oct 2008, Jotte wrote:

    > Jakiego miru?
    > Jaki przepis masz konkretnie na myśli?

    Nie pamiętam "podstawy", ten sam na podstawie którego mogę Cię
    wyprosić z własnego ogródka (jeśli rzecz nie udostępniłem
    go publicznie)

    > Nie. Mówimy o usłudze.
    > Jest płatny parking, jest hotel dla koni.

    A to bym spasował, najpierw trzeba by się dowiedzieć czy rzeczywiście
    sprawa sprowadza się do TAKIEJ usługi.
    Jeśli tak, to trochę (mało) byłaby podobna do znaku zakazu
    wjazdu zagazowanym pojazdem.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-10-07 20:54:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Papkin pisze:

    > Zakladaj kask bez szukania w przepisach, aktor znany co gral jako
    > supermen wlasnie tak sie polamal na koniu. Maksymalne bezpieczenstwo dla
    > swojego zdrowia - to Ty bezdiesz cierpial pozniej.

    Aha. Kask znakomicie chroni przed urazami kręgosłupa, tak? ;->