  • 1. Data: 2017-10-06 19:23:01
    Temat: Czy wy też tak macie
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    ... że urząd skarbowy przy składaniu formularza SD-Z2 domaga się
    przedstawienia dokumentów (spadkowych oraz metryki etc)? Nie na etapie
    kontroli czy coś, tylko od razu przy składaniu "bo bez tego nie przyjmiemy"?

    MJ
    PS. Wiem, że można pocztą. Wtedy wzywają do "uzupełnienia niekompletnego
    dokumentu".

  • 2. Data: 2017-10-06 19:40:24
    Temat: Re: Czy wy też tak macie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-10-17 o 19:23, Michal Jankowski pisze:
> [...]
    > przedstawienia dokumentów (spadkowych oraz metryki etc)? Nie na etapie
    > kontroli czy coś, tylko od razu przy składaniu "bo bez tego nie

    U mnie kobieta domagała ie udowodnienia, że na działce stoi dom wskazany
    w formularzu. Zaproponowałem jej, by sobie zajrzała do Google i się od...

  • 3. Data: 2017-10-06 19:49:49
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > U mnie kobieta domagała ie udowodnienia, że na działce stoi dom wskazany
    > w formularzu. Zaproponowałem jej, by sobie zajrzała do Google i się od...

    Czy ta metoda okazała się skuteczna? :-)

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2017-10-06 23:06:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-10-17 o 19:49, A. Filip pisze:

    > Czy ta metoda okazała się skuteczna? :-)

    Tak.

  • 5. Data: 2017-10-08 09:53:35
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Poczta rulez, niestety...
    Choć raz jakieś skarbiurwy zwrzeszczałem tak, że przyjęły "ale i tak nie
    uwzględnimy".

    -----

  • 6. Data: 2017-10-09 22:52:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 10/6/2017 12:23 PM, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    > przyjmiemy"?
    >
    >   MJ
    > PS. Wiem, że można pocztą. Wtedy wzywają do "uzupełnienia niekompletnego

    Nie.
    Sam SD-Z2 jest wystarczający.
    Co najwyzej z dobrej woli, zeby sprawdzić czy nie popełniłeś błędu. A że
    one już mają taki głos jak to odrazu było wezwanie do sądu no to nic na
    to nie poradzisz.

  • 7. Data: 2017-10-09 23:29:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-10-09 o 22:52, witek pisze:

    > Nie.

    Co "Nie"? W "swoim" urzędzie tak nie masz? Przyjmują i nie wzywają? To
    masz fajnie.

    > Sam SD-Z2 jest wystarczający.

    No i co z tego, skoro dla urzędu nie jest? Nie mamy pańskiego płaszcza...

    > Co najwyzej z dobrej woli, zeby sprawdzić czy nie popełniłeś błędu. A że
    > one już mają taki głos jak to odrazu było wezwanie do sądu no to nic na
    > to nie poradzisz.

    No, czyli trzeba się do tego zastosować tak, jakby miało podstawę...

    MJ

  • 8. Data: 2017-10-10 07:43:10
    Od: ń <ń@ń.ń>

    To jest szerszy temat: czy jakakolwiek biurwa w jakimkolwiek okienku ma prawo
    nieprzyjęcia pisma?

    -----

  • 9. Data: 2017-10-14 02:35:17
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 10/9/2017 4:29 PM, Michal Jankowski wrote:

    > Co "Nie"? W "swoim" urzędzie tak nie masz? Przyjmują i nie wzywają? To
    > masz fajnie.

    Przyjmują i nie wzywają bo w przypadku SD-Z2 nie wszczyna się postępowania.

    > No i co z tego, skoro dla urzędu nie jest? Nie mamy pańskiego płaszcza...

    https://www.podatki.biz/artykuly/obowiazek-dolaczani
    a-dokumentow-do-zgloszenia-sd-z2_12_19194.htm

    To uprzejmie prosimy na piśmie i z paragrafami....

    Czyli wówczas urząd oficjalnie wszczyna postępowanie sprawdzające.
    Nie ma pisma, nie ma postępowania, nie ma obowiązku przynoszenia
    jakichkolwiek dokumentów.

    > No, czyli trzeba się do tego zastosować tak, jakby miało podstawę...

    Nie trzeba. Można.
    wówczas panie mają szybciej odłożene ad acta.
    Panie po prostu robią na skróty.
    Oficiajlnie dostałbyś pismo w szczęciem postępowania wyjaśniającego i
    wtedy by juz trzeba.
    No ale to tyle papierów pieczątek, podpisów naczalnika itp itd.
    Porściej kazać na gębę. 99% posłucha.

  • 10. Data: 2017-10-14 02:38:59
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 10/10/2017 12:43 AM, ń wrote:
    > To jest szerszy temat: czy jakakolwiek biurwa w jakimkolwiek okienku ma prawo
    nieprzyjęcia pisma?

    Nie.
    Ma prawo go nie rozpatrzeć itp itd, np z powodu braków formlanych.
    Wystarczy, że się nie podpiszesz.
    Ale przyjąć musi. Od tego jest poczta.
    A najlepiej epuap.
    Wowczas w ogóle nie dyskutują a wręcz uprzejmie same dzwonią.

    Ostatnio miałem przyjemność odebrać telefon od naczelnika US z
    informacją, że wysłał mi już naliczony podatek poleconym i ze wszystko
    będzie w piśmie wyjaśnione i jakbym miał jakieś pytania jeszcze to podał
    swoją komórkę.