  • 1. Data: 2017-10-03 22:31:20
    Temat: To sie już po prostu w głowie nie mieści
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/antoni-maci
    erewicz-mianuje-oficera-to-gen-krzysztof-motacki/lby
    nsmb

    --
    animka

  • 2. Data: 2017-10-04 10:03:03
    Temat: Re: To sie już po prostu w głowie nie mieści
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 3 Oct 2017 22:31:20 +0200, Animka napisał(a):

    > http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/antoni-maci
    erewicz-mianuje-oficera-to-gen-krzysztof-motacki/lby
    nsmb

    Mnie to akurat nie zaskakuje, zwłaszcza że Antek Policmajster ma liczne i
    zadziwiająco bliskie kontakty z przyjaciółmi pana Putina.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

  • 3. Data: 2017-10-04 16:52:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-10-17 o 22:31, Animka pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/antoni-maci
    erewicz-mianuje-oficera-to-gen-krzysztof-motacki/lby
    nsmb

    Niestety nie da się tego tekstu przeczytać. ONET się na mnie obraził, że
    reklam nie chcę czytać. Możecie skopiować tę informację na grupę?

  • 4. Data: 2017-10-04 19:15:30
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-03 o 22:31, Animka pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/antoni-maci
    erewicz-mianuje-oficera-to-gen-krzysztof-motacki/lby
    nsmb

    A czego oczekujesz po ruskim agencie działającym w partii ruskich
    agentów? Najpierw trzeba było wywalić nieprawilnych po to by wprowadzić
    swojego

    --
    Sonn

  • 5. Data: 2017-10-04 23:46:18
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    >>

    > Niestety nie da się tego tekstu przeczytać. ONET się na mnie obraził, że
    > reklam nie chcę czytać. Możecie skopiować tę informację na grupę?
    Możesz na chwilę odblokować reklamy.

    --
    animka

  • 6. Data: 2017-10-05 00:04:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-10-17 o 23:46, Animka pisze:

    >>> http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/antoni-maci
    erewicz-mianuje-oficera-to-gen-krzysztof-motacki/lby
    nsmb
    > Możesz na chwilę odblokować reklamy.

    Mogę, ale nie chcę. Chodziło mi o to,byś wszczynając jakiś wątek
    napisała, o co chodzi.

  • 7. Data: 2017-10-05 00:21:11
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    erewicz-mianuje-oficera-to-gen-krzysztof-motacki/lby
    nsmb

    > Mogę, ale nie chcę. Chodziło mi o to,byś wszczynając jakiś wątek
    > napisała, o co chodzi.
    Napisałabym, ale to jest w linku napisane. Zresztą trochę się boję
    konsekwencji.

    --
    animka

  • 8. Data: 2017-10-05 09:30:11
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-03 o 22:31, Animka pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/antoni-maci
    erewicz-mianuje-oficera-to-gen-krzysztof-motacki/lby
    nsmb

    A cóż w tym dziwnego? W polityce jest tak że były PZPR-owiec, SB-ek itp
    który jest u nich - jest zły a koleś z taką przeszłością będący u nas -
    jest dobry.
    Nie oczekuj od polityków logiki, czy konsekwencji - bo się zawiedziesz.

    Inna kwestia - to czy ten tekst zawiera prawdę. Bo niezależność,
    obiektywizm dziennikarzy jest na podobnym poziomie jak logika,
    konsekwencja u polityków.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 9. Data: 2017-10-05 09:38:44
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Wojtek <w...@o...pl> pisze:
> [...]
    >
    > Inna kwestia - to czy ten tekst zawiera prawdę. Bo niezależność,
    > obiektywizm dziennikarzy jest na podobnym poziomie jak logika,

    Nie oczekuj od polityków zgodności słów i czynów,
    zgodności wersji oficjalnej i wersji rzeczywistej :-)

    Opozycja ma dopierdalać rządowi za co się tylko da, łatwo może być
    bezkompromisowa. Rząd ma "coś" osiągnąć "w świecie jaki jest" wiec
    chodzi na kompromisy. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :-)

    Tusk w opozycji prący do władzy to niby był taki sam jak premier Tusk? :-)

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2017-10-05 10:01:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 5 Oct 2017 00:21:11 +0200, Animka napisał(a):

    > Napisałabym, ale to jest w linku napisane. Zresztą trochę się boję
    > konsekwencji.

    Ja się nie boję i umiem nie tylko kopiować, ale nawet wklejać.

    ******

    Antoni Macierewicz mianuje oficera po kursie nadzorowanym przez GRU. Kim
    jest gen. Krzysztof Motacki?

    Oficera po kursie nadzorowanym przez radziecki wywiad wojskowy GRU Antoni
    Macierewicz mianował dowódcą Wielonarodowej Dywizji Północ-Wschód w Elblągu
    - dowiedział się Onet. To najważniejsze NATO-wskie stanowisko w Polsce.

    - Gen. Motacki w rozmowie z Onetem przyznał, że skończył kurs w zakresie
    rozpoznania wojskowego w ZSRR. Przekonuje, że nie był to kurs GRU, lecz
    "okołowojskowy"
    - Z naszych informacji wynika, że szef MON wiedział o tym epizodzie w
    karierze generała
    - Wielonarodowa Dywizja Północ-Wschód w Elblągu ma koordynować działania
    batalionów NATO na wschodniej flance
    - W 1989 roku gen. Krzysztof Motacki ukończył "wyższy kurs doskonalenia
    oficerów ZSRR w zakresie rozpoznania wojskowego" - czytamy w nieoficjalnym
    życiorysie oficera, który widziała dziennikarka Onetu.

    Takie kursy organizowało i nadzorowało radzieckie GRU, które łączy
    kompetencje zarówno rozpoznania, dywersji wojskowej, jak i "klasycznych"
    zadań wywiadu.

    Gen. Motacki w rozmowie z Onetem przyznał, że skończył taki kurs.
    Przekonuje jednak, że nie był on organizowany przez GRU, lecz
    "okołowojskowy". - Zostałem wysłany przez dowódcę batalionu rozpoznawczego,
    w którym wówczas służyłem - mówi gen. Motacki.

    Innego zdania o tym kursie są wojskowi, z którymi rozmawiał Onet. -
    Wszystko, co jest związane z rozpoznaniem wojskowym podlega w Rosji GRU. To
    największa organizacja szpiegowska na świecie. Nie trzeba być znawcą,
    wystarczy poczytać Wiktora Suworowa - mówi jeden z nich.

    Gen. Motecki pytany przez Onet, dlaczego nie ma na ten temat wzmianki w
    jego oficjalnym życiorysie odparł, że skończył wiele kursów i szkoleń. -
    Nie o wszystkich napisałem - mówi.

    Generał został decyzją szefa MON Antoniego Macierewicza dowódcą
    Wielonarodowej Dywizji Północ-Wschód w Elblągu 8 kwietnia 2017 r.
    Zapytaliśmy sms-em rzeczniczkę prasową MON ppłk. Annę Pęzioł-Wójtowicz, czy
    minister obrony wiedział o przeszłości oficera, a jeśli tak, to dlaczego
    wyznaczył go na stanowisko? Do chwili publikacji tego materiału, nie
    dostaliśmy odpowiedzi.

    Resort obrony co prawda nie odpowiedział na pytania Onetu, jednak w
    rozmowie z portalem niezalezna.pl Antoni Macierewicz przyznał natychmiast
    po naszej publikacji, że kierownictwo MON wiedziało o tym, że gen. Motacki
    przeszedł ,,kurs oficerów ZSRR w zakresie rozpoznania wojskowego". Z tego
    powodu - według zapewnień szefa MON - oficer został dokładnie sprawdzony
    kontrwywiadowczo. Macierewicz w prwicowym portalu ujawnił też, że gen.
    Motecki na własną prośbę poddał się badaniu wariografem.

    Polska się zobowiązała

    Polska zobowiązała się wyznaczyć dowódcę elbląskiej dywizji oraz oficerów,
    którzy mieli tam służyć na szczycie NATO w Warszawie w lipcu 2016 r.
    Jednostka miała koordynować działania batalionów NATO na wschodniej flance.

    Jej tworzenie się jednak opóźniało. Szef MON długo nie wyznaczał żołnierzy,
    którzy zajęliby się zorganizowaniem tej formacji. Tymczasem naciskało NATO
    - dla Sojuszu utworzenie dowództwa było bardzo pilne.

    Z Brukseli do Polski monitowano, że zgodnie z przyjętym harmonogramem
    jednostka ma osiągnąć wstępną zdolność do końca czerwca 2017 roku, a pełną
    gotowość bojową - do końca 2018 roku.

    Macierewicz zareagował dopiero wiosną. MON poinformowało wówczas, kto
    zostanie dowódcą wielonarodowej dywizji w Elblągu. Podało też oficjalny
    życiorys gen. bryg. Krzysztofa Motackiego.

    Kim jest gen. Krzysztof Motacki?

    Resort informował, że generał od połowy listopada 2016 roku był w rezerwie
    kadrowej. Wcześniej służył m.in. w Sztabie Generalnym Wojska Polskiego w 12
    Dywizji Zmechanizowanej w Szczecinie i 2. Brygadzie Zmechanizowanej. Był
    też w na kilku misjach m.in. w Afganistanie i Iraku.

    MON podał również, że gen. Motacki jest doktorem nauk społecznych,
    absolwentem Wyższej Szkoły Oficerskiej Wojsk Zmechanizowanych we Wrocławiu
    oraz kursów m.in. w NATO Defense College, US Naval Postgraduate School i
    Akademii Obrony Narodowej. Żadnej wzmianki, że w 1989 roku skończył on w
    Związku Radzieckim kurs organizowany przez wojskowy wywiad GRU, choć jak
    wynika z informacji Onetu, Antoni Macierewicz, Departament Kadr MON i
    wojskowe służby doskonale wiedziały, że oficer jest absolwentem tego
    szkolenia. Dziennikarka Onetu widziała dokumenty, które o tym świadczą.

    To nie jedyna kontrowersyjna nominacja w dowództwie elbląskiej dywizji. W
    lipcu RMF24, podało, że policjanci z Grudziądza zatrzymali wysokiego rangą
    oficera. Okazało się, że jest to pułkownik ze sztabu Wielonarodowej Dywizji
    Północ-Wschód, również wyznaczony przez ministra Macierewicza. Oficer ten
    przez internet umówił się na spotkanie z czternastoletnią dziewczynką. Gdy
    przyszedł na miejsce spotkania, czekali na niego policjanci. Okazało się,
    że była to prowokacja przeprowadzona przez jednego z łowców pedofilów. W
    internecie podawał się za nastolatkę i umówił się z oficerem Wojska
    Polskiego. Pułkownika odwołano ze stanowiska i przeniesiono do rezerwy. -
    Nasi rozmówcy przekonują, że służby wojskowe również w tym przypadku miały
    wiedzę o skłonnościach oficera. Mimo to został wyznaczony na ważne
    NATO-wskie stanowisko - mówi wysoki rangą wojskowy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl