  • 1. Data: 2012-02-14 10:29:49
    Temat: Czy wójt może ...?
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    Mam pytanko. Nie wiem czy odpowiednia grupa. Może mnie jakoś odpowiednio
    pokierujecie gdzie szukac odpowiedzi.
    [b]Czy urzędnik państwowy (wójt) może podjąć decyzję o wydzierżawieniu terenu
    gminy bez ogłoszenia przetargu i bez wiedzy RADY Gminy? [/b]

  • 2. Data: 2012-02-14 13:12:28
    Temat: Re: Czy wójt może ...?
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "OLO" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > terenu
    > gminy bez ogłoszenia przetargu i bez wiedzy RADY Gminy? [/b]

    Wójt to nie urzędnik państwowy lecz pracownik samorządowy.
    Nie może wydzierżawić bez przetargu - patrz ustawa o gospodarowaniu
    nieruchomościami.

    Michał

  • 3. Data: 2012-02-15 07:31:45
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    mecenas <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Wójt to nie urzędnik państwowy lecz pracownik samorządowy.
    > Nie może wydzierżawić bez przetargu - patrz ustawa o gospodarowaniu

    NO właśnie. Coś mi tu śmierdzi.
    A wójt wraz ze swoim prawnikiem z urzędu gminy twierdzi: że jeśli okres
    dzierzawy terenów gminnych jest do 3 lat to może to zrobic bez przetargu i bez
    wiedzy rady gminy. Myli sie?

    Mozesz podać mi jakis konkretny przepis (link) na ktory mogl/niemogl sie powolac?

    Śmierdziało mi to mocno... A ten bendzwał jeszcze na sesji rady gminy
    publicznie to potwierdził. I co jest śmieszne wydzierzawil ten teren na 3 lata
    swojemu przypuszczam kompanowi...

    Mozesz mi uszczegółowić ten przepis?

  • 4. Data: 2012-02-15 07:44:06
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    OLO <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > publicznie to potwierdził. I co jest śmieszne wydzierzawil ten teren na 3 lata

    Wlasnie czytam tą całą ustawę ale nie mogę się dopatrzec odpowiedniego pkt i
    przepisu. Mozesz pomoc?

  • 5. Data: 2012-02-15 22:59:41
    Od: "Tercet" <t...@g...com>

    > Wlasnie czytam tą całą ustawę ale nie mogę się dopatrzec odpowiedniego pkt
    > przepisu. Mozesz pomoc?

    nie

  • 6. Data: 2012-02-16 06:21:57
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    Tercet <t...@g...com> napisał(a):

    > nie

    A to dzięki... Bye

  • 7. Data: 2012-02-16 22:51:48
    Od: Fëanor Aicanáro <s...@v...pl>

    W dniu 2012-02-15 08:31, OLO pisze:
    > A ten bendzwał
    -------------------------------
    Bęcwał!!!
    Ludzie, piszcie po polsku!!!

    FA
    --
    "Stefan Niesiołowski [...] zwyzywał protestujących od "idiotów",
    ponieważ demonstrowali z symbolami Polski Podziemnej.[...] Wiadomo, że

  • 8. Data: 2012-02-18 16:11:56
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    Fëanor Aicanáro <s...@v...pl> napisał(a):

    > -------------------------------
    > Bęcwał!!!
    > Ludzie, piszcie po polsku!!!
    >
    > FA
    Mea culpa... My fault...

    A pomożesz w wiadomej kwestii?
    Wójt powołuje sie na jakis przepis ze jesli dzierżawi ziemię gminną do okresu
    3 lat to nie musi być przetargu ani zgody rady gminy...

  • 9. Data: 2012-02-20 22:08:22
    Od: Piotr Foks <p...@g...com>

    Wójt ma rację. Jeden raz na okres do trzech lat może wydzierżawić bez
    przetargu.
    Ustawa o gospodarowaniu nieruchomościami Art. 37 p.4
    "Zawarcie umów użytkowania, najmu lub dzierżawy na czas oznaczony dłuższy
    niż 3 lata lub na czas nieoznaczony następuje w drodze przetargu. Wojewoda
    albo odpowiednia rada lub sejmik mogą wyrazić zgodę na odstąpienie od
    obowiązku przetargowego trybu zawarcia tych umów."

    0741