eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]

  • 51. Data: 2019-10-23 19:51:00
    Temat: Re: Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    W dniu 2019-10-23 o 12:12, J.F. pisze:
    > -komisja ktora pilnowala w czasie wyborow idzie do domu, a liczy nowa,
    > niby swieza i nie zmeczona.

    Tak było tylko przy wyborach samorządowych w 2018 roku.

    W wyborach do europarlamentu w 2019, a także w ostatnich - do Sejmu i
    Senatu - była tylko jedna komisja.

    --
    P.

  • 52. Data: 2019-10-23 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tylko w dwoch okregach ?
    > A wyborca do taki duren, ze nie czuje, ze ksiazeczka ma wiecej stron,
    > i chcac zaglosowac na PiS krzyzykuje pod tytulem "PSL"

    japierdole... o czym ty mowisz?
    http://wyborcza.pl/1,75398,17289856,_Ksiazeczka__jed
    nak_pomogla_PSL_w_wyb
    orach__Mogli.html

    A czy wyborca to taki duren... Hmm - no przeciez o tym dyskutujemy
    własnie!

    > A kiedy zdecydowano o ksiazce, a kiedy bylo wiadomo, ze PSL ma liste
    > nr 1?

    Ale czy ja twierdze ze to była intryga pslu? Ot zbieg okolicznosci.
    Chodzi tylko o to ze wyniki nie odzwierciedlały woli wyborców.

    > Przy czym tak mi sie wydaje, ze forma broszury byla juz wczesniej w
    > jakis innych wyborach.

    Please, pisz o konkretach a nie o tym co sie tobie wydaje.

    > Nie rozumiem - jesli byl jakis problem, to go rozwiazano, wiec co sie
    > nie podoba ?

    Teraz pojawił się inny problem (w duzo mniejszej skali) - logo bedace
    kratka...
    Rozwiazanie tego problemu tak naprawde to walka z analfabetyzmem wtornym!

    > Ale w jakim sensie?
    > Ze wyborca nie rozumie, ze cala ksiazeczka to jest "karta", czy ze
    > dobrze wie, ze ksiazka sklada sie z kart ?

    Ze ogolnie ma problem z ogarnieciem tak prostych spraw.

    > Tylko, ze to jest dokladnie cos przeciwnego niz pisales powyzej.
    > Sugerowales, ze partia z pierwszej strony ma przewage, bo ludzie dalej
    > nie zagladaja,
    > a tu sie okazuje ze zagladaja i stawiaja te krzyzyki ... to w koncu o
    > co chodzi ?

    To nie wazne jaki ludzie popełniaja problem. Tylko ze ze sprawy prostej
    jak ruchanie wychodza im błedy.

    > A jakie wartosci niosa ksiazki ?

    Naprawde nie wiesz?
    Ciezko z toba dyskutowac.
    To moze wpisz w googla - co daje czytanie ksiazek i tam dostaniesz liste.

    > Analfabetyzm wtorny Cie dopadl ? :-P

    Strach o własne zdrowie. :)
    Ale serio - w trzech zołnierskich słowach.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 53. Data: 2019-10-23 20:03:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 09:07, A. Filip pisze:

    > Ja jestem za powtórnym przeliczeniem głosów _w okręgu Senat100_
    > (różnica 320 głosów na ponad 100_000) także ze względu na
    > przeprowadzenie "wyrywkowej kontroli jakości" liczenia głosów.

    Wyrywkowa powinna być wyrywkowa, a ta nie jest wyrywkowa tylko na
    wniosek jednego komitetu. Więc powinien mieć inne uzasadnienie niż
    "przeliczmy jeszcze raz, bo nam wynik nie pasuje"

    > Jestem także za tym by *w kolejnych* wyborach losować tak z 10-20
    > komisji wyborczych do powtórnego przeliczenia w ramach kontroli jakości
    > na losowych próbkach. IMHO Wysoka jakość bez kontroli jakości jest
    > praktycznie niemożliwa a już co najmniej "nie zmierzona" wiec HGW jaka
    > jest naprawdę.

    To już mniej głupie. Z tym, że kto będzie losował? Może losować przed,
    ale wtedy ktoś może parę z geby puścić.

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2019-10-23 20:09:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Będzie lepszy

    IMHO wcale nie. Elity będą dbały o siebie i ograniczenie dostępu do elit
    pospólstwu. To już było w feudaliźmie i z tego co pamiętam chłopi na tym
    słabo wychodzili:P

    > ale weź poprawkę, że my nie mamy takich elit.

    No mimo wszystko - można by zadać 10 pytań z wosu - nie odpowiesz na
    pięć to spadaj. Pytania są czy to dobrze, kto będzie wybierał pytania i
    skąd wiadomo, że prawidłowa odpowiedź jest prawidłowa?

    > Nikt normalny, kto mógby takie
    > elity tworzyć do polityki się raczej nie pcha, bo kto lubi się taplać w
    > gównie i to bez żadnych perspektyw, że mógłby coś dla kraju osiągnąć.

    Bo ja wiem - trochę przyzwoitych ludzi się przez politykę przewinęło. I
    są również nowi.

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2019-10-23 20:12:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2019 o 11:51, J.F. pisze:

    > Tyle tylko, ze bez odpowiedniej promocji nikt na niego nie zaglosuje.
    > Kukizowi sie udalo.
    > Petru sie udalo, Palikotowi sie udalo - ale oni mieli jakies polityczne
    > doswiadczenie i poparcie ...

    Ej no błamam - mówimy o elitach. Ty wymieniłeś grajka, który był całkiem
    dobrym muzykiem (niegdyś, ale rozpieprzył zespół i poszedł w politykę,
    gdzie się delikatnie mówiąc zbłażnił), kolesiu co machał sztucznym
    chujem w ramach politycznego performance czy jak to nazwać i facetem co
    powinien być co najwyżej kierownikiem gminnego domu kultury, pod
    warunkiem, że to prawdziwa gmina a nie dzielnica na prawach gminy:P

    --
    Shrek

  • 56. Data: 2019-10-24 00:56:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 23 Oct 2019 17:59:53 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > japierdole... o czym ty mowisz?

    Ja mowie o tym:
    https://www.youtube.com/watch?v=gysW-puPgxI

    > http://wyborcza.pl/1,75398,17289856,_Ksiazeczka__jed
    nak_pomogla_PSL_w_wyborach__Mogli.html

    Efekt pierwszej strony ? Nie chce mi wyborcza calosci pokazac.

    To to ?
    https://www.rp.pl/artykul/1172944-Karta-wyborcza-w-f
    ormie-broszury-to-problem-polityczny.html
    "Porównując wyniki ostatnich i przedostatnich wyborów wynikami w 2010
    roku ustaliłem, że poparcie dla PiS w powiatach ziemskich, a więc w
    dwóch trzecich kraju było o ok. 8 proc. wyższe gdy ten komitet
    znajdował się na pierwszej stronie książki wyborczej."

    Ale to nie tlumaczy tych glosow niewaznych.

    Stad tez widze tylko kawalek, ale ciekawy
    http://wyborcza.pl/1,75398,17197085,CBOS__PSL_skorzy
    stal_na_ksiazeczce_.html

    "Trzy tygodnie po wyborach samorządowych do głosowania na PSL do
    sejmików przyznaje się 14 proc. w sondażu CBOS. A przecież ludowcy
    zdobyli tu aż 23,68 proc. głosów!"

    Krotka pamiec, czy CBOS kiepski ?

    > Ale czy ja twierdze ze to była intryga pslu? Ot zbieg okolicznosci.

    Prezes tez nie twierdzi :-) Ale legitymizacji nie udziela :-P

    > Please, pisz o konkretach a nie o tym co sie tobie wydaje.

    Trudno te wszystkie wybory spamietac, szczegolnie gdy nie wiadomo co
    sie okaze tym waznym szczegolem.

    Ale nawet p.Flis mowi o przeanalizowaniu dwoch wyborow ... a moze i
    trzech.

    Albo
    https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,95190,859150
    4,Jak_glosowac_w_Warszawie__Az_cztery_karty_do_gloso
    wania.html
    https://wybory.trojmiasto.pl/Karty-do-glosowania-jak
    -wygladaja-n51509.html

    Tylko widac wtedy PiS byl zadowolony z wyniku, wiec falszerstwa nie
    bylo.

    > Teraz pojawił się inny problem (w duzo mniejszej skali) - logo bedace
    > kratka...
    > Rozwiazanie tego problemu tak naprawde to walka z analfabetyzmem wtornym!

    Albo partia sama sobie winna :-)

    > Ze ogolnie ma problem z ogarnieciem tak prostych spraw.

    Dla jednych proste, innym nie wytlumaczono.
    A karta to karta - ma ustalone znaczenie.

    Ba - z tego ostatniego linku
    "W centralnej części karty umieszczone są liczby porządkowe, kratki o
    wymiarach 6 mm na 6 mm służące do oddania głosu, a tuż obok nich
    nazwiska i imiona kandydatów. Zgodnie z uchwałą Państwowej Komisji
    Wyborczej na jednej karcie może być umieszczona tylko jedna lista
    kandydatów na posłów."

    I maja na myli kartke karty, o ile dobrze rozumiem :-)

    > Naprawde nie wiesz?
    > Ciezko z toba dyskutowac.
    > To moze wpisz w googla - co daje czytanie ksiazek i tam dostaniesz liste.

    Slepote, wady postawy :-)

    > Strach o własne zdrowie. :)
    > Ale serio - w trzech zołnierskich słowach.

    Jakis rys historyczny - kto sie przez wieki zle wypowiadal o
    ksiazkach. Bo prowadzą do slepoty, garba, wariactwa :-)

    Przy tej slepocie to warto pamietac, ze oswietlenie sztuczne bylo
    kiedys znacznie gorsze ...

    J.

  • 57. Data: 2019-10-24 01:01:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 Oct 2019 20:12:28 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ej no błamam - mówimy o elitach. Ty wymieniłeś grajka, który był całkiem
    > dobrym muzykiem (niegdyś, ale rozpieprzył zespół i poszedł w politykę,

    Grajek, ale znany.
    Myslisz, ze jakis profesor przyciagnal by wyborcow ?

    Szczegolnie, ze jak powszechnie wiadomo, wyborcy chca chleba i igrzysk
    :-)

    > gdzie się delikatnie mówiąc zbłażnił), kolesiu co machał sztucznym
    > chujem w ramach politycznego performance czy jak to nazwać i facetem co

    Niewazne zle czy dobrze - wazne, zeby mowili :-)

    > powinien być co najwyżej kierownikiem gminnego domu kultury, pod
    > warunkiem, że to prawdziwa gmina a nie dzielnica na prawach gminy:P

    Ale przyciagnal jednak pare % glosow w calym kraju.
    A Ty ile przyciagniesz jak bedziesz mądrze gadał ? :-)

    J.

  • 58. Data: 2019-10-24 02:28:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-23, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > skąd wiadomo, że prawidłowa odpowiedź jest prawidłowa?
    >
    > Bo ja wiem - trochę przyzwoitych ludzi się przez politykę przewinęło. I

    Przyzwoitych - tak, ale to jeszcze nie do końca te elity. Dla mnie (bo
    może inaczej rozumiemy) to grupa składająca się z mężów (żon? :) stanu,
    z ludzi mądrych, którzy dobro kraju przedkładają nad własne. Dobrze by
    było aby jeszcze szła za tym klasa (taka inna niż z SP) i jeszcze z
    dotego wizją. Ostał się ktokolwiek taki w polskiej polityce?

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2019-10-24 06:43:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 01:01, J.F. pisze:

    > Grajek, ale znany.

    Ale my mówimy o elitach a nie znanych. Godlewska czy trynkiewicz też są
    znani.

    > Myslisz, ze jakis profesor przyciagnal by wyborcow ?

    Niewykluczone i całkiem pradopodobne (nie żeby wygrać, a żeby wejść -
    btw Zimoch wszedł?).

    > Niewazne zle czy dobrze - wazne, zeby mowili :-)

    Sporo polityków coś tam mówi, ale nie czyni to z nich elity. Jak
    przykłady podam krychę i suskiego.

    > Ale przyciagnal jednak pare % glosow w calym kraju.

    Ale nie znaczy to że był elitą.

    --
    Shrek

  • 60. Data: 2019-10-24 06:50:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > było aby jeszcze szła za tym klasa (taka inna niż z SP) i jeszcze z
    > dotego wizją. Ostał się ktokolwiek taki w polskiej polityce?

    Wychodzi na to że... Korwin - przynajmniej na takiego się reklamuje:P

    NIe wiem co masz na myśli pisząc SP, ale na tej zasadzie to wygląda
    jakby ze znanych mi elit to tylko angielska. Z tym
    że...https://img1.demotywatoryfb.pl//uploads/201601/
    1454005703_9jzh9l_600.jpg

    Więc nie wiem czy znajdzie się choć jeden kraj;P

    --
    Shrek