eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]

  • 61. Data: 2019-10-24 09:48:33
    Temat: Re: Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wychodzi na to że... Korwin - przynajmniej na takiego się reklamuje:P

    Chodzenie w odpowiednich szmatach nie robi :)

    > NIe wiem co masz na myśli pisząc SP, ale na tej zasadzie to wygląda

    Szkoła Podstawowa :)

    > jakby ze znanych mi elit to tylko angielska. Z tym
    > że...https://img1.demotywatoryfb.pl//uploads/201601/
    1454005703_9jzh9l_600.jpg

    > Więc nie wiem czy znajdzie się choć jeden kraj;P

    Bartoszewski był MZ blisko, choc w ostatnich latach czymś mnie z lekka
    negatywnie zaskoczył. Gieremek trochę dalej. No ni ma.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2019-10-25 06:51:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bartoszewski był MZ blisko, choc w ostatnich latach czymś mnie z lekka
    > negatywnie zaskoczył. Gieremek trochę dalej. No ni ma.

    No to mi bardziej Gieremek podchodził, no i Mazowieckiego to bym nie
    pomijał. Ogólnie w pierwszym rządzie to na swój sposób elita była i
    raczej wszystkim mocno leżało na sercu dobro Polski. A wyszło jak wyszło
    (wcale nie tak źle) bo po prostu sytuacja nie była łatwa i w zasadzie
    było trochę jak w czarnobylu - pierwszy raz coś takiego robiono.

    Paradoksalnie Buzka wysoko w tej kwestii cenię (nie mówię, że jego
    wszystkie reformy były trafione) ale jestem przekonany że robił to z
    wyższych pobudek. Podobnie oceniam Olszewskiego (choć efekty jego
    działań były raczej słabe i na szczęście niewiele znaczące).

    BTW - Frasyniuk by się nadawał, ale on rzeczywiście się do polityki nie
    pcha, no i w pospolitym rozumieniu słowa elita, to do niej nie należy;)
    Do pewnego momentu Cymański i... chyba na swój sposób stary Giertych;)
    Coś by się jeszcze znalazało.

    No ale pytanie gdzie masz te elity - USA z trampkiem? UK z cyrkami z
    brexitem (które paradoksalnie dobrze świadczą o dojrzałości tamtej
    demokracji - u nas by się pozabijali)? Francja ze stanem wyjątkowym od
    lat i aferami sprzed lat? Niemcy ze szrederem co był na pasku rosjan.
    Nie ma chyba tak dobrze - może w twoich okolicach można by czegoś
    poszukać, ale to zupełnie nieporównywalne systemy społeczne, więc cieżko
    przykładać je do naszej miary.

    Dobra - ogólnie offtop się robi.

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2019-10-30 11:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Też mi się tak mocno wydaje. A to nie idzie nic w kierunku
    > komputeryzacji?

    No własnie to by była ciekawa opcja - komputery w sali do głosowania.
    Jeżeli chcesz celowo oddac niewazny głos, to musisz potwierdzic, ze
    robisz to swiadomie.

    No i odpada problem liczenia wyników - no chyba ze znów PKW wynajmie
    jakas firme składajaca sie z ofertobiorcy plus studenta...

    No ale co do całej sytuacji - skoro rządzacy uwazaja ze wyjatkowo mała
    roznica głosów powinna być powodem do ponownego przeliczenia głosów to
    przeciez mozna to wpisać bezposrednio do prawa...
    No ale wtedy trzeba by liczyc podwojnie tam gdzie sie wygrało i nie
    dawałoby podstaw to takich szopek jak obecnie. A lud sie bawi i cieszy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."