  • 1. Data: 2003-04-16 05:10:18
    Temat: Czy urzednik ma prawo...
    Od: m...@t...pl.NO.SPAM (Witek Mozga)

    Witam,

    Proste pytanie: czy urzednik (np. w US) ma prawo wymagac, aby petent
    wykonywal na wlasny koszt kserokopie dokumentow? Moi znajomu musieli
    dostarczyc kopie faktur dotyczacych remontu. A jesli ktos ma kilkaset
    faktur na rozne drobiazgi, to przeciez czas wykonania kopii i jej
    koszt bedzie znaczny. Czy to nie urzednik powinien sam sobie wykonywac
    kopie jesli sa mu niezbedne? Jak to jest?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 2. Data: 2003-04-16 06:58:49
    Temat: Re: Czy urzednik ma prawo...
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Proste pytanie: czy urzednik (np. w US) ma prawo wymagac, aby petent
    > wykonywal na wlasny koszt kserokopie dokumentow? Moi znajomu musieli
    > dostarczyc kopie faktur dotyczacych remontu. A jesli ktos ma kilkaset

    Po co mu kopie ? Ja przedstawilem tylko spis i oryginaly do wgladu. Czy
    ten urzednik jest w stanie podac jakis paragraf ktory o tym mowi ?

  • 3. Data: 2003-04-16 07:24:47
    Od: m...@t...pl.NO.SPAM (Witek Mozga)

    >Po co mu kopie ? Ja przedstawilem tylko spis i oryginaly do wgladu. Czy
    >ten urzednik jest w stanie podac jakis paragraf ktory o tym mowi ?

    Wiesz jak to jest. Zwykly czlowiek jak idzie do urzedu, to jest
    przekonany, ze urzednikowi wolno wszystko i bez mrugniecia okiem
    wykonuje polecenia, bo chce miec problem z glowy.

    Juz rok temu poruszalem na tej grupie ten temat. Moja zona musiala
    zrobic ksero PIT-11 (przeciez urzad dostaje swoja kopie z zakladu
    pracy!) .Wowoczas powiedzieliscie mi, ze od pewnego czasu istnieje
    roporzadzenie zabraniajace urzedom przerzucania kosztow na petenta.
    Czy ten przepis obowiazuje nadal, czy moze miłosciwie nam panujacy juz
    go zmienili?

    Ale najgorsza jest uznaniowosc urzednikow. Znajomy doliczyl sobie
    koszt dojazdow PKP do Warszawy i urzedniczka stwierdzila: "ja nie wiem
    czy tak wolno". Po chwili wrocila i powiedziala: "no tak, kierownik
    wyrazil zgode na takie odliczenie". A jakby nie wyrazil to co by bylo?
    Nie moglby sobie odliczyc, bo kierownik nie wyrazil zgody? Powinno
    byc: przepis to przepis i kierownik nie ma nic do gadania.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 4. Data: 2003-04-16 12:23:10
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Witek Mozga napisał(a):

> [...]
    > Nie moglby sobie odliczyc, bo kierownik nie wyrazil zgody? Powinno
    > byc: przepis to przepis i kierownik nie ma nic do gadania.

    Powinno ale rzeczywistosc jest jakia jest