  • 1. Data: 2003-04-15 22:34:54
    Temat: ZUS i zwolnienie
    Od: "Mikolaj Zawicki" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    przeczytalem na www.zus.pl nastepujaca rzecz:
    "4 sierpnia 2002 r. weszła w życie ustawa z 23 maja 2002 r. o zmianie ustawy
    o ułatwieniu zatrudnienia absolwentom szkół (Dz.U. nr 112, poz. 975). Zgodnie
    z art. 4a ustawy z dnia 18 września 2001 r. o ułatwieniu zatrudnienia
    absolwentom szkół (Dz.U. nr 122, poz. 1325 z późn. zm.), wprowadzonym ustawą
    z 23 maja 2002 r. absolwent, który podjął działalność gospodarczą, może być,
    na swój wniosek, zwolniony z obowiązku opłacania składek na ubezpieczenie
    emerytalne, o którym mowa w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych, przez
    okres 12 miesięcy od dnia podjęcia tej działalności."

    a warunkiem jest m.in:
    absolwentami szkół, o których mowa w pkt 1, do których uczęszczali w systemie
    wieczorowym lub zaocznym, jeżeli w ostatnich 12 miesiącach trwania nauki nie
    byli zatrudnieni,

    moje pytanie: jestem studentem ktory w czerwcu uzyska licencjat (mam
    nadzieje) ale przez ostatnie 3 lata pracowalem na 'umowe zlecenie'. czy moge
    uznac ze nie bylem zatrudniony? czy jest to naciagane? :)

    pzdr,

    mikolaj

  • 2. Data: 2003-04-15 23:21:21
    Temat: Re: ZUS i zwolnienie
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

> [...]
    moge
    > uznac ze nie bylem zatrudniony? czy jest to naciagane? :)

    to zależy czy zgodnie z literą prawa czy w myśl prawa. Jeżeli w myśl to
    napewno będziesz wg mnie naciągaczem bo jak zarabiasz to płać. A co do
    litery prawa to nie wiem ale prawo w Polsce i jego interpretacja czesto
    zalezy od np. województwa ;))

    Pozdr

    MI