  • 1. Data: 2005-07-29 12:58:20
    Temat: Czy umowa byłaby ważna?
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Witam!
    W styczniu mój tata podpisał umowę na dostawę internetu, na rok. Tak się
    stało, że komputer się popsuł się 2 tygodnie po podłączeniu internetu i był
    naprawiany do początku lipca. Przez ten czas nie korzystaliśmy z internetu,
    ale podobno dostawcaynie ma żadnych możliwości żeby sprawdzić, czy
    używaliśmy, czy nie. Nie płaciłem za internet za miesiące późniejsze niż
    styczeń(kiedy płaciłem, powiedziałem, że mam popsuty komputer i nie wiem,
    ile jeszcze czasu tak będzie, nie myślałem, że aż tak dłgo się to
    przeciągnie). W umowie nie było napisane niczego w stylu, że jak nie
    używamy, to nie płacimy. W ciągu pierwszego roku istniała możlwość zerwania
    umowy, ale to kosztowało 500zł, więc oczywiście tego nie zrobiliśmy. 2
    Tygodnie temu komputer został wreszcie naprawiony. Mój tta ich przekonał,
    żebyśmy nie płacili za te miesiące, kiedy nie było internetu, tylko zmienili
    umowę, żeby była od TERAZ na rok. Oczywiście to nas usatysfakcjonowało, bo
    gdybyśmy zapłacili za te miesiące, wyszłoby ze 250zł. Potem tata mówił, że
    to było pewne, że się zgodzą, bo wg. niego sąd pewnie by przyznał nam rację,
    że nie ma sensu płacić za to, czego nie używamy. Czy naprawdę tak jest, że
    oprócz tego, co jest napisane w umowie, liczy się też "zdrowy rozsądek", czy
    coś takiego? Bo mi się nie wydaje ;)

    Julek

  • 2. Data: 2005-07-29 13:07:42
    Temat: Re: Czy umowa byłaby ważna?
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Julek* wrote in <news:dcd91r$qu2$1@news.onet.pl> :

    > oprócz tego, co jest napisane w umowie, liczy się też "zdrowy rozsądek", czy
    > coś takiego? Bo mi się nie wydaje ;)

    prawo i zdrowy rozsądek? dla mnie ROTFL.

    --
    Miłość to chemia, a sex to fizyka

  • 3. Data: 2005-07-29 13:10:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Julek wrote:
    > Czy naprawdę tak jest, że
    > oprócz tego, co jest napisane w umowie, liczy się też "zdrowy rozsądek", czy
    > coś takiego? Bo mi się nie wydaje ;)

    Dobrze, że ci się nie wydaje.
    Płaci się za możliwość korzystania, a nie za fakt korzystania
    Firma cały czas w miesiącach, w których nie mieliście komputera internet
    wam dostarczała i zapłata jej się należy.
    To, że nie korzystaliście to jest wasz własny wybór.
    Najwyraźniej ojciec ma siłę przekonywania.

    Niech tata nie próbuje tego przerabiać z OC na samochód.
    Typu nie jeżdże to nie płacę, bo to mu już nie przejdzie

  • 4. Data: 2005-07-29 13:39:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcd91r$qu2$1@news.onet.pl>, Julek wrote:
> [...]
    > oprócz tego, co jest napisane w umowie, liczy się też "zdrowy rozsądek", czy

    Tata nie ma racji. Obowiązuje was umowa i jej zapisy. O ile nie są one
    sprzeczne z obwiązującym prawem, a tu w podanym przez Ciebie zakresie
    nie wydają się być, to jak najbardziej musielibyście zapłacić. Z rzeczy
    ogólniejszych prędzej liczy się "sprawiedliwość społeczna" niż ów zdrowy
    rozsądek, który niekoniecznie musi być tak zdrowy jak się wam wydaje :)

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-07-29 14:15:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy naprawdę tak jest, że
    > oprócz tego, co jest napisane w umowie, liczy się też "zdrowy rozsądek",
    > czy
    > coś takiego? Bo mi się nie wydaje ;)

    Gratulacje. Nie każdy ISP jest taki wspaniały. Powinniście płacić, bo ich
    nie obchodzi to, czy kożystacie. Dają neta, a ty powineneś płacić. A, że
    zrobili inaczej
    P.S. Może zagrajcie teraz w lotto. Macie szczęście. :P

  • 6. Data: 2005-07-29 21:12:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    Twój ojciec nie ma racji. Abonament jest wynagrodzeniem za utrzymywanie
    gotowości do świadczenia usługi. To, że przeredagowano umowę, to ich
    dobra wola. A zgodzili się pewnie z tego powodu, że wolą zadowolonego
    klienta, który będzie płacił przez wiele lat, niż niezadowolonego, który
    nie zapłaci, będzie się z nim trzeba sądzić i w dodatku naopowiada
    głupot sąsiadom.

  • 7. Data: 2005-07-30 20:53:32
    Od: Marcin Szawurski <m...@s...waw.pocoto.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > klienta, który będzie płacił przez wiele lat, niż niezadowolonego, który
    > nie zapłaci, będzie się z nim trzeba sądzić i w dodatku naopowiada

    No to teraz tata może chodzić i opowiadać sąsiadom jakimi są frajerami,
    bo on przez parę miesięcy miał internet za friko gdy oni potulnie
    płacili ;-)

  • 8. Data: 2005-07-30 22:01:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:42ebe5be$0$15463$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > No to teraz tata może chodzić i opowiadać sąsiadom jakimi są
    frajerami,
    > bo on przez parę miesięcy miał internet za friko gdy oni potulnie
    > płacili ;-)

    Jeśli faktycznie go miał, to jest oszustem. Ale on nie korzystał z tego.

  • 9. Data: 2005-07-31 00:18:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli faktycznie go miał, to jest oszustem. Ale on nie korzystał z tego.

    Dlaczego jest oszustem?
    Nikogo nie oszukał, tylko dogadał się z firmą. Wszystkie chwyty dozwolone.

  • 10. Data: 2005-07-31 00:35:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:dch5bv$522$1@inews.gazeta.pl...

    > Dlaczego jest oszustem?
    > Nikogo nie oszukał, tylko dogadał się z firmą. Wszystkie chwyty
    dozwolone.

    Dogadał się z firmą argumentując, ze nie korzystał. I uważam, że to
    oczywiście jest OK! Ale gdyby ich skłamał, jak sugeruje mój przedpiśca,
    to by ich oszukał. I w tym kontekście byłby oszustem. Teraz
    najprawdopodobniej nie jest, bo inicjator wątku zaznaczył, ze z sieci
    nie korzystali z powodów technicznych.