  • 1. Data: 2005-07-29 11:20:20
    Temat: Sprzedaż mieszkania żonie a urząd skarbowy
    Od: "Trebor" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zamierzam sprzedać mieszkanie, będące moją własnością przed ślubem, żonie. (nie
    było podpisanej intercyzy przed ślubem).
    Czy po takiej operacji urząd skarbowy może się domagać od żony udowodnienia, że
    pieniądze za które kupiła mieszkanie ode mnie to były jej pieniądze ? Jeżeli
    może się domagać, to ewentualnie jak można to udowodnić ? Czy wystarczą może
    wyciągi z banku o wysokości wpływów miesięcznych z miejsca zatrudnienia ?

    Pozdrawiam,
    Robert W.

  • 2. Data: 2005-07-29 12:32:39
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania żonie a urz?d skarbowy
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Trebor" <r...@p...onet.pl> napisał:

    >Zamierzam sprzedać mieszkanie, będące moją własnością przed ślubem, żonie
    A dlaczego nie chcesz jej podarować ? Jeśli będzie w nim mieszkać i
    nie sprzeda go w ciągu 5 lat, to ZTCW nie zapłaci żadnego podatku i
    nie musi się przed nikim tłumaczyćze swoich dochodów.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-07-29 13:09:32
    Temat: Re: SprzedaĹź mieszkania Ĺźonie a urzÂąd skarbowy
    Od: "Trebor" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie sprzeda go w ciągu 5 lat, to ZTCW nie zapłaci żadnego podatku i
    > nie musi się przed nikim tłumaczyćze swoich dochodów.

    Chciałbym jej sprzedać, żeby mogła zrealizować książeczkę mieszkaniową + premia
    gwarancyjna.

    Robert W.