1. Data: 2005-07-29 11:20:20
Temat:Sprzedaż mieszkania żonie a urząd skarbowy
Od:"Trebor" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zamierzam sprzedać mieszkanie, będące moją własnością przed ślubem, żonie. (nie
było podpisanej intercyzy przed ślubem).
Czy po takiej operacji urząd skarbowy może się domagać od żony udowodnienia, że
pieniądze za które kupiła mieszkanie ode mnie to były jej pieniądze ? Jeżeli
może się domagać, to ewentualnie jak można to udowodnić ? Czy wystarczą może
wyciągi z banku o wysokości wpływów miesięcznych z miejsca zatrudnienia ?

Pozdrawiam,
Robert W.

2. Data: 2005-07-29 12:32:39
Temat:Re: Sprzedaż mieszkania żonie a urz?d skarbowy
Od:Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Trebor" <r...@p...onet.pl> napisał:

>Zamierzam sprzedać mieszkanie, będące moją własnością przed ślubem, żonie
A dlaczego nie chcesz jej podarować ? Jeśli będzie w nim mieszkać i
nie sprzeda go w ciągu 5 lat, to ZTCW nie zapłaci żadnego podatku i
nie musi się przed nikim tłumaczyćze swoich dochodów.

Artur Golański

3. Data: 2005-07-29 13:09:32
Temat:Re: SprzedaĹź mieszkania Ĺźonie a urzÂąd skarbowy
Od:"Trebor" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie sprzeda go w ciągu 5 lat, to ZTCW nie zapłaci żadnego podatku i
> nie musi się przed nikim tłumaczyćze swoich dochodów.

Chciałbym jej sprzedać, żeby mogła zrealizować książeczkę mieszkaniową + premia
gwarancyjna.

Robert W.