  • 1. Data: 2003-12-01 10:37:13
    Temat: Czy uda sie odzyskac pieniadze?
    Od: "Kwadrat" <k...@g...WYTNIJTO.pl>

    Witam,
    mam pytanie "czy uda sie odzyskac pieniadze wydane na podlaczenie do
    internetu" od telewizji kablowej, z ktora mam podpisana umowe o korzystanie
    z internetu.
    Sprawa wyglada nastepujaco: do konca grudnia mamy dostep nieograniczony do
    zasobow sieci, od 1-01-2004 operator naklada nam ograniczenie w przesyle
    danych (w obie strony) na pewnym poziomie (dokladnie 18GB). W chwili obecnej
    mam podpisana umowe na legalnie udostepnienie swojego lacza innym osobom.
    Od stycznia bedziemy musieli z tego zrezygnowac, gdyz z naszych doswiadczen
    wynika, ze limit przyznany nam przez ISPa nie wystarczy na taka liczbe osob.
    Po wykorzystaniu tego limitu predkosc lacza spadnie do 32kbps (czyli polowa
    zwyklego polaczenia wdzwanianego). Jak latwo sie domyslic, nasz dostawca
    internetu jest jedynym w okolicy (oprocz TP SA).
    I moje pytanie: czy jest jakis sposob odzyskania pieniedzy, ktore wydalismy
    na podlaczenie u operatora? Przy podpisaniu umowy nikt nie mowil, ze
    wprowadza jakies ograniczenia, a sama firma reklamowala sie haslem
    "nieograniczony dostep do internetu".
    Prosze poradzcie co w takiej sytuacji mozna zrobic.
    Z gory dziekuje, sorka, ze taki dlugi post ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Kwadrat

  • 2. Data: 2003-12-01 11:22:02
    Temat: Re: Czy uda sie odzyskac pieniadze?
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Kwadrat napisał:

> [...]
    > zasobow sieci, od 1-01-2004 operator naklada nam ograniczenie w przesyle
    > danych (w obie strony) na pewnym poziomie (dokladnie 18GB).

    a może to zrobić?
    tzn. czy umowa pozwala mu na wprowadzanie ograniczeń?

    > I moje pytanie: czy jest jakis sposob odzyskania pieniedzy, ktore wydalismy
    > na podlaczenie u operatora?

    moim zdaniem nie , ostatecznie zapłaciłeś za usługę, która była świadczona

    > Przy podpisaniu umowy nikt nie mowil, ze
    > wprowadza jakies ograniczenia, a sama firma reklamowala sie haslem
    > "nieograniczony dostep do internetu".

    nieważne co mówił, ważne co zapisał w umowie

    > Prosze poradzcie co w takiej sytuacji mozna zrobic.

    Bez przeczytania umowy nie ruszy się z tym.

    pozdrawiam

    marcin

  • 3. Data: 2003-12-01 12:00:39
    Od: "Kwadrat" <k...@g...WYTNIJTO.pl>

    Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik Kwadrat napisał:

    > tzn. czy umowa pozwala mu na wprowadzanie ograniczeń?
    > Bez przeczytania umowy nie ruszy się z tym.

    hmm, umowa jest taka:

    umowa zawarta miedzy nimi a mna

    par.1.
    punkt 1.
    operator zainstaluje tu i tu przylacze zapewniajace, mozliwosc korzystania z
    uslug.
    p. 2. za wykonanie uslugi z par. 1. abonent uisci oplate.
    p. 3. abonent za zapewnienie mozliwosci korzystania z uslugi bedzie oplacal
    miesieczny abonament w kwocie
    par. 2.
    p. 1. operator zobowiazuje sie zapewnic abonentowi dostep do uslug zgodnie z
    zakresem wymienionym w cenniku (czyli lacze bez limitu danych)
    p. 2. szczegolowe zasady korzystania reguluje regulamin i cennik.

    par. 3.
    p. 1. umowa na czas nieokreslony
    p. 2. integralna czesc umowy stanowi cennik i regulamin
    p. 3. rozwiazanie umowy z terminem miesiecznego wypowiedzenia ze skutkiem na
    koniec m-ca.
    p. 4. w sprawach nieuregulowanych obowiazuje KC
    p. 5. Spory rozpoznaje sad powszechny dla miasta Lodzi

    Aha, dzwonilem do nich i firma bedzie przesylac aneks do umowy i nowy
    regulamin.

  • 4. Data: 2003-12-01 12:25:16
    Od: "Endruz" <endruz2000@@yahoo.com>

    Użytkownik "Kwadrat" <k...@g...WYTNIJTO.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > Aha, dzwonilem do nich i firma bedzie przesylac aneks do umowy i nowy
    > regulamin.

    Wlasnie ja korzystam z uslug tego samego operatora. Pisalem maila do admina
    i pytalem sie czy bede mogl korzystac z ich uslug na starych warunkach,
    czyli takich jakie istnialy dotychczas podczas podpisywania pierwszej umowy
    (stala szybkosc 128 kbps, bez limitu danych). Dostalem odpowiedz, ze nie
    jest to mozliwe (nie ma zadnej alternatywy - zostaje zmieniona oferta, czyli
    wszyscy musza sie na nia zgodzic albo odejsc?) i zostanie przyslany aneks
    do umowy. Czy mam obowiazek w takiej sytuacji podpisac nowa umowe ? Czy
    jesli nie wyrazam zgody na ich nowe warunki to znaczy to, ze musze
    zrezygnowac z ich uslug ? Stara umowa chyba zobowiazuje ich do swiadczenia
    uslug na takim poziomie jaki istnialy dotychczas? Troche mi to przypomina
    sytuacje z sieci komorkowych, ktore wprowadzaja nowy abonament, czyli nowa
    oferte, jednak stara oferta jest caly czas dostepna dla dotychczasowych
    abonentow, ktorzy z niej korzystali - moga dobrowolnie przejsc na
    korzystanie z nowej oferty ... Tutaj nic takiego nie ma miejsca - istnieje
    wylacznie dyktatura wspomnianego ISP, ktory narzuca nowe warunki bez
    mozliwosci wyboru.

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2003-12-01 12:45:02
    Od: "Kwadrat" <k...@g...WYTNIJTO.pl>

    Użytkownik "Endruz" <endruz2000@@yahoo.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > korzystanie z nowej oferty ... Tutaj nic takiego nie ma miejsca - istnieje
    > wylacznie dyktatura wspomnianego ISP, ktory narzuca nowe warunki bez

    Zgadza sie w 100%, przed sekunda zadzwonilem do nich (0,35gr w bloto).
    Pani zajmujaca sie tymi sprawami powiedziala, ze "jezeli panu nie pasuja
    takie zmiany, prosze rozwiazac umowe". Na pytanie czemu zmuszaja nas do
    zmiany bez zadnej alternatywy, powiedziala, ze nie bedzie ze mna dyskutowac
    i powtorzyla zdanie wczesniejsze.
    Czy w takim przypadku mozna mowic, o tym, ze umowa zostaje zerwana z winy
    dostawcy internetu?
    Bardzo prosze o pomoc.

    PS. Aha, dla scislosci to chodzi o "firme" TOYA z Lodzi.

  • 6. Data: 2003-12-01 13:15:49
    Od: "Endruz" <endruz2000@@yahoo.com>

> [...]
    > i powtorzyla zdanie wczesniejsze.
    > Czy w takim przypadku mozna mowic, o tym, ze umowa zostaje zerwana z winy

    Juz wszystko jasne - operator zabezpieczyl sie w tej kwestii. Znalazlem
    regulamin, ktory wszedl w zycie 1 lutego 2000 r. Oto paragrafy, ktore
    pozwalaja na takie zmiany:

    &42

    1.Operator zastrzega sobie prawo do zmian postanowien zawartych w
    Regulaminie i Cenniku. Informacje o planowanych zmianach postanowien
    zawartych w Regulaminie lub Cenniku przekazywane sa przez Operatora [...]
    nie krocej niz 30 dni przed planowana zmiana.

    2. W przypadku gdy Abonent nie zaakceptuje zmian, o ktorych mowa w ust. 1.
    przysluguje mu prawo do wypowiedzenia Umowy [...]. Nieskorzystanie z prawa
    do wypowiedzenia Umowy w terminie 14 dni od daty przekazania informacji o
    zmianie postanowien zawartych w Regulaminie lub w Cenniku traktowane bedzie
    jako akceptacja wprowadzonych zmian przez Abonenta.

    3. W przypadku, gdy Abonent nie akceptujac planowanych zmian postanowien
    Regulaminu lub Cennika wypowiada Umowe, przez caly okres jej wypowiedzenia w
    stosunku do Abonenta obowiazuje brzmienie Regulaminu i Cennika bez
    uwzgledniania zmian, na ktore Abonent nie wyrazil zgody.

    Czyli zabezpieczyli sie na ta ewentualnosc - moga dowolnie zmieniac warunki
    jak chca, a jak sie nie podoba to won i do widzenia. Caly czas czekam kiedy
    w koncu pojawi sie ta konkurencja, ktora zapewni ze to operator bedzie
    walczyl o klienta i wychodzil na przeciw jego potrzebom, a nie traktowal go
    jak intruza i robil laske, ze w ogole pozwala korzystac ze swych uslug.

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 7. Data: 2003-12-01 15:16:57
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Endruz napisał:

> [...]
    > jak intruza i robil laske, ze w ogole pozwala korzystac ze swych uslug.

    Jeśli Ci to poprawi humor, to teoretycznie możesz w w/w terminie
    wypowiedzieć umowę z zachowaniem np. rocznego okresu wypowiedzenia. :-)

    Punkt 2) rozumiem jako termin w którym należy złożyć oświadczenie o
    wypowiedzeniu umowy,a nie termin w jakim umowa ma się rozwiązać.

    Punkt 3) mówi po co taki długi okres wypowiedzenia.

    pozdrawiam

    marcin

    ps. nie sądzę, aby w praktyce to wyszło. :-)

  • 8. Data: 2003-12-01 15:31:08
    Od: "Endruz" <endruz2000@@yahoo.com>

> [...]

    > pozdrawiam
    >
    > marcin
    >
    > ps. nie sądzę, aby w praktyce to wyszło. :-)

    Osobiscie nie mam sily i czasu zeby walczyc z wiatrakami, juz nie chodzi mi
    nawet o ta nowa oferte jaka wprowadza ISP, ale o sposob w jaki to robi.

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 9. Data: 2003-12-01 17:52:47
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > Jeśli Ci to poprawi humor, to teoretycznie możesz w w/w terminie
    > wypowiedzieć umowę z zachowaniem np. rocznego okresu wypowiedzenia. :-)

    A skad to wywnioskowales?...

  • 10. Data: 2003-12-01 17:58:28
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    > mam pytanie "czy uda sie odzyskac pieniadze wydane na podlaczenie do
    > internetu" od telewizji kablowej, z ktora mam podpisana umowe o

    Od kiedy masz podpisana umowe?

    Uprzedzajac twoje pytania: sposob w jaki operator wprowadza zmiany (czytalem
    regulamin i umowe) jest calkowicie dopuszczalny. Co wiecej jest to
    powszechny sposob zmieniania warunkow umowy. Moznaby ewentualnie sprobowac
    powalczyc o odzyskanie kwoty wydanej na podlaczenie do sieci gdyby operator
    zazadal dosc wygorowanej oplaty i np. 2 tyg pozniej zmienial regulamin i
    umowe. Stad moje pytanie j.w.