  • 1. Data: 2003-12-01 08:48:14
    Temat: umowa o prac
    Od: "Marta" <m...@b...poznan.pl>

    cześć!
    w grudniu kończy mi się umowa o pracę;jestem w ciąży ,
    czy pracodawca może nie przedłużyć mi umowy ?
    ,czy automatycznie się ona przedłuża przynajmniej do okresu porodu?
    czekam na odpowiedż
    pozdrawiam
    Marta

  • 2. Data: 2003-12-01 10:49:51
    Temat: Re: umowa o prac
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 1 Dec 2003 09:48:14 +0100, "Marta"
    <m...@b...poznan.pl> zakodował:

    >,czy automatycznie się ona przedłuża przynajmniej do okresu porodu?
    >czekam na odpowiedż

    To zależy.
    KP
    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwi?zać umowy o
    pracę w okresie ci?ży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego
    pracownicy, chyba że zachodz? przyczyny uzasadniaj?ce rozwi?zanie
    umowy bez wypowiedzenia z jej winy i reprezentuj?ca pracownicę
    zakładowa organizacja zwi?zkowa wyraziła zgodę na rozwi?zanie umowy.

    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym, nie
    przekraczaj?cym jednego miesi?ca.

    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas okre?lony lub na czas wykonania
    okre?lonej pracy albo na okres próbny przekraczaj?cy jeden miesi?c,
    która uległaby rozwi?zaniu po upływie trzeciego miesi?ca ci?ży, ulega
    przedłużeniu do dnia porodu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775