  • 1. Data: 2003-12-01 10:03:00
    Temat: Jak wypowiedzziec umowe?
    Od: "Pecet" <k...@p...onet.pl>

    Znajomy ma taka sytuacje :

    Firma w ktorej byl zatrudniony nie placi mu pensji od 6 miesiec. Jakis miesiac
    temu szef zamknal biuro i powiedzial wszystkim zeby szukali innej pracy. Jednak
    formalnie firma ciagle dziala.

    Znajomy znalazl zatrudnienie w nowej firmie i chce dostac od bylego szefa
    swiadectwo pracy. Jest mu to potrzebnebne do podpisania umowy z nowa firma.
    Umowa ze stara firma przewidywala 3 miesieczny okres wypowiedzenia, dodatkowo
    szef jest sklonny zalatwic cala sprawe za porozumieneim stron tylko wtedy,
    kiedy kolega podpisze aneks do umowy. Aneks datowany 6 miesiecy do tylu i
    obnizajacy pensje za ostatnie 6 mies [czyli dlug firmy wobec kolegi] o polowe.

    Powstaje pytanuie, co w takiej sytuacji zrobic? Czy mozna wreczyc szefowi
    wypowiedzenie umowy od nastepnego dnia? Czym to grozi, ew. czy jest jakis hak
    prawny na takiego nieucc
    zciwego czlowieka?

    pzdr
    Pecet

  • 2. Data: 2003-12-01 10:51:40
    Temat: Re: Jak wypowiedzziec umowe?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Dec 2003 11:03:00 +0100, "Pecet" <k...@p...onet.pl>
    zakodował:
> [...]
    >wypowiedzenie umowy od nastepnego dnia? Czym to grozi, ew. czy jest jakis hak

    http://groups.google.com/groups?num=25&hl=pl&lr=&ie=
    UTF-8&oe=utf-8&q=%22bez+wypowiedzenia+z+winy+pracoda
    wcy%22&btnG=Szukaj+z+Google

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-12-01 16:01:33
    Od: "Małgorzata" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    miesiac
    > temu szef zamknal biuro i powiedzial wszystkim zeby szukali innej pracy.

    [...]

    Proponuję zadzwonić do najbliższej Inspekcji Pracy - tam mają prawników którzy
    doradzają w takich sprawach. Nawet nie trzeba być osobiście - wystarczy
    zadzwonić. Mnie pomogło, chociaż nie byłam zadowolona z tego co usłyszałam
    przynajmniej rozwiało to wątpliwości - polecam, nie zaszkodzi.

    Pozdrawiam,
    Małgorzata

  • 4. Data: 2003-12-01 16:53:04
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Dec 2003 17:01:33 +0100, "Małgorzata"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >zadzwonić. Mnie pomogło, chociaż nie byłam zadowolona z tego co usłyszałam
    >przynajmniej rozwiało to wątpliwości - polecam, nie zaszkodzi.

    Akurat z PIP to mam przeciwne doświadczenia. Na telefon, to często
    tylko szkodzą - takie bzdury potrafią wygadywać.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775