    From: "Endruz" <endruz2000@@yahoo.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy uda sie odzyskac pieniadze?
    Date: Mon, 1 Dec 2003 13:25:16 +0100

    Użytkownik "Kwadrat" <k...@g...WYTNIJTO.pl> napisał w wiadomości
    news:bqfah2$2i8$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "marcin" <s...@s...friends.id.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    > Aha, dzwonilem do nich i firma bedzie przesylac aneks do umowy i nowy
    > regulamin.

    Wlasnie ja korzystam z uslug tego samego operatora. Pisalem maila do admina
    i pytalem sie czy bede mogl korzystac z ich uslug na starych warunkach,
    czyli takich jakie istnialy dotychczas podczas podpisywania pierwszej umowy
    (stala szybkosc 128 kbps, bez limitu danych). Dostalem odpowiedz, ze nie
    jest to mozliwe (nie ma zadnej alternatywy - zostaje zmieniona oferta, czyli
    wszyscy musza sie na nia zgodzic albo odejsc?) i zostanie przyslany aneks
    do umowy. Czy mam obowiazek w takiej sytuacji podpisac nowa umowe ? Czy
    jesli nie wyrazam zgody na ich nowe warunki to znaczy to, ze musze
    zrezygnowac z ich uslug ? Stara umowa chyba zobowiazuje ich do swiadczenia
    uslug na takim poziomie jaki istnialy dotychczas? Troche mi to przypomina
    sytuacje z sieci komorkowych, ktore wprowadzaja nowy abonament, czyli nowa
    oferte, jednak stara oferta jest caly czas dostepna dla dotychczasowych
    abonentow, ktorzy z niej korzystali - moga dobrowolnie przejsc na
    korzystanie z nowej oferty ... Tutaj nic takiego nie ma miejsca - istnieje
    wylacznie dyktatura wspomnianego ISP, ktory narzuca nowe warunki bez
    mozliwosci wyboru.

    Pozdrawiam,
    Andrzej