  • 31. Data: 2007-06-17 19:27:43
    Temat: Re: Czy to mozna traktować jako instruktaż łamania prawa?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f53vd7$kqi$1@atlantis.news.tpi.pl slayer <s...@w...pl>
    pisze:

    > A według mnie samochody w kolorze żółtym sa lepiej widoczne na drodze.
    Fakt, ale wg mnie nie w tym rzecz. Samochód dowolnego koloru jest widoczny w
    pewnych warunkach dobrze na drodze z jakiejśtam (np. 200 m) odległości.
    Można wyhamować, ominąć itp.
    Ten sam samochód z zapalonymi światłami będzie zauważalny z 300 m, co jest
    zupełnie niepotrzebne, bo 200 zupełnie wystarcza.
    A co z autem, które jednak jedzie bez świateł? Kierowca-przygłup (a takich
    jest większość) przyzwyczaił się do patrzenia na światła zamiast na obiekty
    na drodze, to nie jest niebezpieczeństwo? A motocykliści, którzy dotąd
    odróżniali się od innych użytkowników drogi, a obecnie nie, to nic?
    Powtórzę - ślepi won z dróg, a nie tam światła itp.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2007-06-17 19:36:39
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 17 Jun 2007 19:29:15 +0200, Jotte napisał(a):

    > Dziękuję, wzajemnie.
    Jako żarliwy czytelnik Waszych wzajemnych wymian zdań z chęcią się z Wami
    zgodzę.

    --
    pozdro
    poreba

  • 33. Data: 2007-06-17 19:45:34
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sun, 17 Jun 2007 20:15:24 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Do tego światła to stan zauważalny w 1 klatce obrazu. /.../ Żeby zauważyć ruch,
    mózg musi
    > zarejestrować i przetworzyć ileśtam klatek.
    Sugerujesz, że ludzki aparat widzenia działa dyskretnie?
    Do zinterpretowania ruchu potrzeba wg Ciebie kilka 'klatek' - jak wg Ciebie
    zostanie zinterpretowane kilka kolejnych identycznych klatek
    - z kilkoma jasnymi obiektami
    - bez kilku jasnych obiektów
    IMHO, a i jednego takiego z trzydziestoletmi stażem za 'kierownikiem',
    światła w dzień zwiększają oczywiście bezpieczeństwo - o ile nie są
    stosowane powszechnie ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 34. Data: 2007-06-17 19:59:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > No cóż, moje ponad piętnastoletnie doświadczenie na drodze wykazuje, że
    > światła dają dużo... Auta są lepiej i wcześniej widoczne. NAWET w słoneczny
    > dzień.... Słońce niewiele zmienia. Zapalone światła po prostu łatwiej
    > zauważyć.

    I to ma być argumentacja?
    A moje jeszcze dłuższe doświadczenie na drodze mówi mi że światła w
    dzień nic nie dają.
    Ja nigdy nie miałem problemu z zauważaniem innego samochodu w dzień. A
    jak ktoś ma problemy ze wzrokiem to nie powinien jeździć samochodem.

    > Do tego światła to stan zauważalny w 1 klatce obrazu.

    ???

    > Nieraz tak miałem, że w wąskich i zatłoczonych uliczkach spoglądam w uliczkę i
    widzę ,,o coś
    > jedzie'' bo ma światła. A jak jechało bez świateł, to parę razy się już
    > dałem oszukać, że nic nie jedzie.

    Jeśli nie żartujesz, to chyba jesteś przypadkiem dla okulisty.

    > Żeby zauważyć ruch, mózg musi zarejestrować i przetworzyć ileśtam klatek.

    A te klatki w twoich oczach... to ile jest ich na sekundę ?? Po ile
    sekundach rejestrujesz ruch ??

    > A dzięki światłom rozróżniam od razu auto jadące od 20 stojących.

    A ja odróżniam od razu auto jadące od aut stojących niezależnie od tego
    czy mają zapalone światła.

    > Ważny jest też brak jasnego rozpoznawania ,,kiedy włączyć'' w poprzednim
    > systemie. Ludzie zwlekali z włączaniem świateł do ostatniej chwili.

    No i co w związku z tym? Dlatego że niektórzy "zapominali" czy źle
    ocenili kiedy trzeba włączyć światła to wszyscy muszą za to płacić ?

    > Zwłaszcza posiadacze aut w kolorze asfaltu.

    Naprawdę jest/było jakieś badanie które wykazywało związek
    przyczynowo-skutkowy między kolorem samochodu a tym kiedy ktoś zapalał
    światła. Moim zdaniem każdy zapała światła kiedy mu było ciemno. A to
    nie ma nijakiego związku z kolorem jego samochodu.

    > Tak jak mówię: Jeżdżę od ponad 15 lat i od co najmniej 10 jeżdżę 100% czasu
    > na światłach i nie widzę powodu, żeby nie.

    Nikt ci nie bronił jeździć. Ale dlaczego ja ma być do tego zmuszony?? Bo
    ty jeździłeś??

    A poza tym co jest s tobą: problemy z uszami, problemy z oczami, ...

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 35. Data: 2007-06-17 20:01:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    michał pisze:

    > Pozyteczna niby w czym?

    W tym że piętnuje głupotę.

    > Chyba się przesłyszałem.

    No chyba jednak nie ...

  • 36. Data: 2007-06-17 21:47:41
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 17 czerwca 2007 21:22
    (autor stern
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f541ku$rhn$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > A ciebie nie oślepiają?

    W dzień nie... W dzień światła są do sygnalizowania obecności, nie mają
    takiej mocy żeby oślepić. W nocy, w środku lasu... Tak... Wtedy może się
    zdarzyć. Bo na mieście też nie mają szans, bo są neutralizowane lampami
    ulicznymi.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 37. Data: 2007-06-17 21:49:30
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 17 czerwca 2007 20:43
    (autor slayer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f53vd7$kqi$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > A według mnie samochody w kolorze żółtym sa lepiej widoczne na drodze.
    > Zaprzeczysz?
    > Jaki z tego wniosek?
    > Należy wprowadzić nakaz produkcji samochodów tylko w takim kolorze.

    W zasadzie to tak.... A na pewno powinien być zakaz aut w kolorze
    asfaltowym. Idealnie wtapiają się w podłoże i maskują do ostatniej chwili.

  • 38. Data: 2007-06-17 21:51:30
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 17 czerwca 2007 21:45
    (autor poreba
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <q9kwtrfcumx4$.dlg@halizna.pt>):

    > Sugerujesz, że ludzki aparat widzenia działa dyskretnie?
    > Do zinterpretowania ruchu potrzeba wg Ciebie kilka 'klatek' -

    A nie? Ruch można określić tylko względem czegoś i trzeba dokonać kilku
    pomiarów. jeden pomiar nie wykazuje ruchu.

    Nie rozumiem....

  • 39. Data: 2007-06-17 22:02:34
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 17 czerwca 2007 21:59
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f543s7$6lq$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > ???

    No światło to stan. Więc wystarczy zarejestrowanie 1 klatki obrazu żeby już
    mózg wiedział, że są ==> coś jedzie. Zarejestrowanie ruchu wymaga dłuższego
    czasu, bo wymaga większej ilości próbek. Wydłuża to czas reakcji oraz
    sprawia że czasami nie zauważamy jadącego samochodu, jeżeli szybko
    przemiatamy wzrokiem teren.

    Mówię oczywiście o sytuacji miejskiej, gdy wokoło mamy mnóstwo stojących aut
    i jadące się gubi ,,w tle'' o ile nie ma świateł.

    > Jeśli nie żartujesz, to chyba jesteś przypadkiem dla okulisty.

    Nie żartuję. Jak mówię, od 10 lat jestem gorącym zwolennikiem świateł i
    bardzo się ucieszyłem jak w końcu to wprowadzili.

    > A te klatki w twoich oczach... to ile jest ich na sekundę ?? Po ile
    > sekundach rejestrujesz ruch ??

    Nie prowadziłem badań, ale po czasie większym niż stan. Zwłaszcza jeśli to
    jest wolny ruch.

    > A ja odróżniam od razu auto jadące od aut stojących niezależnie od tego
    > czy mają zapalone światła.

    Po dłuższym czasie niż światła.

    > No i co w związku z tym? Dlatego że niektórzy "zapominali" czy źle
    > ocenili

    Ale jaka ocena jest dobra? Wg mojej oceny 100% czasu. Wg Twojej np. dopiero
    jak nic nie widać. I?

    > kiedy trzeba włączyć światła to wszyscy muszą za to płacić ?

    Płacić? Włączenie świateł nic nie kosztuje, a podnosi bezpieczeństwo i jest
    naprawdę bardzo ważne.

> [...]
    > światła. Moim zdaniem każdy zapała światła kiedy mu było ciemno. A to
    > nie ma nijakiego związku z kolorem jego samochodu.

    Ma ma... Ludzie lubiący się maskować wybierają asfaltowe auta....

    > Nikt ci nie bronił jeździć. Ale dlaczego ja ma być do tego zmuszony?? Bo
    > ty jeździłeś??

    Bo ja też chcę tego, co daję tobie. Ja jeżdżę i ty masz bonus. Ja też chcę
    cię widzieć i skoro nie chcesz sam z siebie, to teraz musisz i bardzo
    dobrze.

  • 40. Data: 2007-06-17 22:13:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wrak Tristana pisze:

    > Po dłuższym czasie niż światła.

    Przyjmując że to nawet prawda (choć jakoś argumentów nie wiedzę), po ile
    dłuższym 0,5 s??

    > Ale jaka ocena jest dobra? Wg mojej oceny 100% czasu. Wg Twojej np. dopiero
    > jak nic nie widać. I?

    I nic. A co ma być? Rozważmy w razie czego kto miał rację, czyli kto
    spowodował ewentualne zdarzenie.

    > Płacić? Włączenie świateł nic nie kosztuje,

    Jak to nic? Większe zużycie paliwa, żarówki i takie tam.
    Sam budżet "zarobi" [ściągnie/okradnie podatników] z tej okazji
    dodatkowo parę setek milionów złotych z podatków zawartych w benzynie.

    Ale nawet gdyby nic nie kosztowało w sensie finansowym, to kosztuje
    "moralnie", bo ogranicza się po raz kolejny bez jakiegokolwiek powodu
    moją wolność. Ktoś znów chcę być mądrzejszy od mnie. Ja nie chcę by ktoś
    za mnie myślał.

    > a podnosi bezpieczeństwo i jest naprawdę bardzo ważne.

    A argumenty za tym? Ja z założenia nie wierzę w prawdy objawione.

    > Ma ma... Ludzie lubiący się maskować wybierają asfaltowe auta....

    Nie rozumiem.

    > Bo ja też chcę tego, co daję tobie. Ja jeżdżę i ty masz bonus. Ja też chcę
    > cię widzieć i skoro nie chcesz sam z siebie, to teraz musisz i bardzo
    > dobrze.

    Nie chcę twojego "daru". Ja zauważyłbym cię jakbyś nie miał włączonych
    świateł.
    Czemu urojenia niektórych mają mnie zmuszać do czegoś?