  • 1. Data: 2007-06-16 13:21:27
    Temat: uprawnienia straży miejskiej do zatrzymywania pojazdu w ruchu
    Od: "Janusz Tyle" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam,

    czy straż miejska może zatrzymać pojazd będący w ruchu? jeśli tak to w jakich
    okolicznościach. czy np. może zatrzymać pojazd w ruchu za znakiem B-1 "zakaz
    ruchu w obu kierunkach"? pytam bo jakiś czas temu wpadł mi w ręce artykuł z
    Rzepy, w którym opisywano casus jakiegoś człowieka z Poznania, który przed
    sądem podniósł, że uprawnienie do zatrzymywania dla strażników występuje nie w
    tym miejscu w ustawie czy coś takiego i wygrał :-) i to chyba nawet przed
    sądem okręgowym.

    pozdrawiam
    Janusz Tyle

  • 2. Data: 2007-06-16 20:57:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Janusz Tyle pisze:

    > przed sądem podniósł, że uprawnienie do zatrzymywania dla strażników występuje nie
    > tym miejscu w ustawie czy coś takiego i wygrał :-)

    A co wygrał?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-06-17 15:03:16
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Janusz Tyle napisał(a):
    > czy straż miejska może zatrzymać pojazd będący w ruchu?

    rozporządzenie w sprawie kontroli ruchu drogowego przewiduje że tak
    tyle że rozporządzenie jest w tej części niekonstytucyjne
    z drugiej strony strażnik zgodnie z Pord może wydawać polecenia
    uczestnikom ruchu, nie ma żadnych ograniczeń...

    KG