  • 1. Data: 2003-12-09 20:43:49
    Temat: Czy to jest naciaganie przez C&C OBOS
    Od: "Rumcajs" <r...@p...com>

    Witam i pytam
    Firma C&C OBOS czyli Ogólnopolski Bank Ochranianych Samochodów rozsyla do
    swoich bylych i obecnuch klientow wezwania do zaplaty za przechowywanie
    danych w ich bazie danych u mnie wyszlo ok. 41zl.
    ale jest tak tych klientow jest ok 200.000 , w umowie nie bylo nic napisane
    ze jest to usluga platna- oni powoluja sie na art. 60 i art 78 KC a takze na
    art 735 KC - a w dodatku ja poltora roku temu samochod sprzedalem i wyslalem
    im informacje ze go juz nie mam.
    Niestety jako ze uwazalem ze sprawa blacha to list do nich wyslalem jako
    zwykly ale okazuje sie ze oni tez list do mnie wyslali jako zwykly i w
    dodatku strasza w nim ze jak nie zaplace ( i inni tez bo z tylu pisma jest
    informacja standardowa czyli pouczenie ) to moje dane wrzuca do ewidencji
    dluznikow .
    Slyszalem ze mozna to potraktowac jako naciaganie lub tez zastraszenie
    Prosze o rade i dziekuje nie tylko w swoim imieniu ale innych kierowcow bo
    jesli ktos z szanownych grupowiczow ma roawiazanie to na pewno je wrzucimy
    na list o samochodach by inni wiedzieli co robic
    Pozdrawiam Adam

  • 2. Data: 2003-12-09 21:11:13
    Temat: Re: Czy to jest naciaganie przez C&C OBOS
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Rumcajs wrote:
> [...]
    > jesli ktos z szanownych grupowiczow ma roawiazanie to na pewno je wrzucimy
    > na list o samochodach by inni wiedzieli co robic

    Ignorować... Poczekać na pozew/nakaz zapłaty.
    Do ewidencji dłużników, jeśli mają na na myśli biura informacji
    gospodarczej nie mogą, bo nie mają podstaw (nie są w ogóle uprawnionym
    podmiotem).

    KG

  • 3. Data: 2003-12-09 21:37:19
    Temat: Odp: Czy to jest naciaganie przez C&C OBOS
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    witam dołączam się do zapytania
    sytuacja bardzo podobna.
    mnie zastanawia to ponieważ w międzyczasie firma się zmieniła kiedyś była
    Oznakowanych a teraz jest Ochranianych pojadów.
    wygląda że moje dane ma teraz kto inny podobnie się nazywający.
    ciekawe czy to zgodne z ochroną danych osobowych?
    tak szczerze to też nie wiem co z tym zrobić?
    korci mnie to posłać do wiadra ale może ktoś ma lepszy pomysł?
    tak na deser rok temu przyszło coś takiego podobnego na mercedesa
    z ofertą promocji auto casco, już pięknie wyliczone tylko brać i płacić
    szkoda że przy okazji mi odmłodzili samochód o 10 lat.:)))))
    wtedy to od razu wywaliłem.
    jak to tak funkcjonuje to wyrazy uznania.........

    moim zdaniem chwycił to jakiś prawnik na dorobku aby się nachapać
    korzystając z naiwności klientów.

    również byłbym wdzięczny za sugestie.
    M.

  • 4. Data: 2003-12-10 06:26:11
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

    Polecam watek z news:pl.misc.samochody
    http://www.google.pl/groups?ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugr
    oup=pl.misc.samochody&as_usubject=ogolnopolski&as_ua
    uthors=Krzys&as_drrb=b&as_mind=25&as_minm=11&as_miny
    =2003&as_maxd=25&as_maxm=7&as_maxy=2003&lr=&hl=pl

    sprawa jest nagminna, najciekawsze jest to ze wyciagaja dane od dealerow
    i to w dodatku z blednymi danymi...