  • 1. Data: 2003-12-09 16:23:25
    Temat: KRADZIEŻ i Przeniesienie własności pojazdu na PZU.
    Od: Darek<d...@w...pl>

    Mam pytanie...

    1,5 miesiaca temu skradziono mi samochód. zgłosiłem sprawę na
    policję i jestem w trakcie załatwiania formalności z ubezpieczycielem.
    Do sfinalizowania całęj sprawy brakuje mi potwierdzenia z prokuratury
    o umorzeniu śledztwa. Kilka dni temu poinformowano mnie że
    znaleziono moj samochod (a raczej to co z niego został: karoseria, i
    kawałek silnika). Dowiedziałem się że moge otrzymac z policji
    stosowną notkę opisująca cały stan i na jej podstawie moge przenieść
    własność tego co zostało z mojego samochodu na ubezpieczyciela - w
    ten sposób otrzymam całą należną mi kwote z ubezpieczenia.

    A o to pytanie:

    Czy ubezpieczyciel musi przyjąć moję podanie o przeniesienie
    włąsności na niego - t.z.n. czy może mi odmówić i wycenić znalezione
    części na różnicę oddać mi (dodam że sprawa o kradzież mojego
    samochodu jest w trakcie i nic nie rokuje że skończy się prędko - tak
    więc i tak części szybko nie odzyskam)

    Jak to najłatwiej rozwiązać ?

    Darek

    -> http://usenet.pomocprawna.info