  • 1. Data: 2004-09-29 07:36:00
    Temat: Czy to jest łamanie zakazu konkurencji
    Od: "Wojciech Pałasz" <w...@p...onet.pl>

    Taka sytuacja: kupuję od mojego pracodawcy urządzenia i sprzedaję je dalej
    (oczywiście z zyskiem). Czy łamię zakaz konkurencji?
    Czy fakt, że urządzenia te w tak niskiej cenie byłyby sprzedawane tylko
    pracownikom coś by wnosił?

    Z góry dziękuję za wszelkie newsy.

    Laszpa

  • 2. Data: 2004-09-29 16:44:17
    Temat: Re: Czy to jest łamanie zakazu konkurencji
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...peeI>

    Użytkownik "Wojciech Pałasz" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Taka sytuacja: kupuję od mojego pracodawcy urządzenia i sprzedaję je dalej
    > (oczywiście z zyskiem).

    Dawniej nazywalo sie to 'spekulacja'. Dzis po prostu 'handel'. Z lamaniem
    zakazu konkurencji nie ma NIC wspólnego.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2004-09-29 23:03:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2004, Wojciech Pałasz wrote:

    >+ Taka sytuacja: kupuję od mojego pracodawcy urządzenia i sprzedaję je dalej
    >+ (oczywiście z zyskiem). Czy łamię zakaz konkurencji?

    Ty myślisz że MY wiemy co masz zapisane w TWOJEJ umowie
    o zakazie konkurencji ?? Hm... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-09-30 07:36:00
    Od: "Wojciech Pałasz" <w...@p...onet.pl>

    > Ty myślisz że MY wiemy co masz zapisane w TWOJEJ umowie
    > o zakazie konkurencji ?? Hm... ;)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Nie mam oddzielnej umowy dot. zakazu konkurencji. Chodziło mi tylko o to, co
    mówi Kodeks Pracy.

    Laszpa

  • 5. Data: 2004-09-30 07:54:56
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > Nie mam oddzielnej umowy dot. zakazu konkurencji. Chodziło mi tylko o to,
    co
    > mówi Kodeks Pracy.

    Kodeks pracy mówi o stosunku pracy, a nie o stosunkach handlowych
    pracodawcy i pracobiorcy. Przepisy o zakazie konkurencji nie maja zadnego
    zastosowania w twoim przypadku.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 6. Data: 2004-09-30 09:42:44
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 30 wrz o godzinie 09:54, na pl.soc.prawo, Lesio5 napisał(a):

    > Przepisy o zakazie konkurencji nie maja zadnego zastosowania w twoim przypadku.

    Ale by się nie zdziwił przy kontroli UKSu - jeżeli jesteś opodatkowany w
    formie ryczałtu ewidencjonowanego - nie radzę /handlować/ ze swoim byłem
    pracodawcą - ten okres wynosi nawet dwa lata po ustaniu stosunku pracy. W
    przeciwnym przypadku - przy pierwszej transakcji/usłudze ze swoim byłem
    szefem, albo obcym - "wskakujesz" w automacie na zasady ogólne.

    --
    Herbi
    30-09-2004 11:42:41

  • 7. Data: 2004-09-30 09:54:23
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 30 wrz o godzinie 09:54, na pl.soc.prawo, Lesio5 napisał(a):

    > Przepisy o zakazie konkurencji nie maja zadnego zastosowania w twoim przypadku.

    Ale by się nie zdziwił przy kontroli UKSu - jeżeli jest opodatkowany w
    formie ryczałtu ewidencjonowanego - nie radzę /handlować/ ze swoim byłem
    pracodawcą - ten okres wynosi nawet dwa lata po ustaniu stosunku pracy. W
    przeciwnym przypadku - przy pierwszej transakcji/usłudze ze swoim byłem
    szefem - "wskakujesz" w automacie na zasady ogólne.

    --
    Herbi
    30-09-2004 11:42:41

  • 8. Data: 2004-09-30 17:00:45
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale by się nie zdziwił przy kontroli UKSu - jeżeli jest opodatkowany w
    > formie ryczałtu ewidencjonowanego -

    A jak nie jest w ogóle opodatkowany? Bo sprzedaz byla incydentalna i nie
    prowadzi on dzialalnosci gosp. jako posrednik handlowy ?