eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Potwierdzenie zamowienia...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 3

  • 1. Data: 2004-09-29 07:10:22
    Temat: Potwierdzenie zamowienia...
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Sprawa generalnie jest delikatna...

    Otoz jest sobie firma A, ktora zamawia towary u firmy B.
    Firma B nie wysyla potwierdzenia przyjecia zamowienia i nie istnieje
    dokument opisujacy kwestie terminow dostawy towarow. Reszta jest OK.
    Przyjete jest zalozenie, ze 4 tygodnie, to wystarczajacy okres czasu na
    sciagniecie towaru z kazdego miejsca swiata (firma B jest bardzo duzym
    graczem). Firma A generalnie musi handlowac z firma B.

    Firma B czesto nie realizuje kompletnej dostawy pod zamowienie, co oznacza,
    ze forma A jest zmuszona anulowac zamowienie i zlozyc nowe ale w trybie,
    nazwijmy go, "przyspieszonym". A robi to, poniewaz klient tez nie bedzie
    czekal w nieskonczonosc. Oczywiscie zamowienie w trybie "przyspieszonym"
    kosztuje.

    Pomijajac oczywiste kwestie dogadania sie partnerow (bardzo trudne i
    zawile), to czy sa przepisy lub dobre obyczaje handlowe majace jakas moc
    prawna, ktore moznaby wykorzystac jako argumenty w trudnej dyskusji o
    partnerstwie handlowym.

    Pozdrawiam i dziekuje
    LG



  • 2. Data: 2004-09-29 11:05:42
    Temat: Re: Potwierdzenie zamowienia...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cjdkv3$o20$1@atlantis.news.tpi.pl...

    To, że firma A nie potwierdza zamówień nie oznacza, że Ty nie możesz tego
    uregulować sam odpowiednio skłając swoje zamówienie. Ja bym u nich zamówił
    urządzenie X z dostawą do dnia 1 grudnia 2004 roku. I teraz piłka jest po
    ich stronie. Jako profesjonalista mogą zamówienie przyjąć, i obowiązuje ich
    termin, albo niezwłocznie odrzucić stwierdzając, ze terminu dotrzymać nie
    mogą. Pozostaje kwestia potwierdzenia odbioru zamówienia. Nie wiem jak je
    wysyłasz, ale większość kanałów daje taką możliwość. Faks, mail generują
    raporty, które mogą być dowodem doręczenia. Polecam lekturę art. 69 kc i
    art. 386 kc


  • 3. Data: 2004-09-29 12:58:18
    Temat: Re: Potwierdzenie zamowienia...
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cje7n0$r13$2@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:cjdkv3$o20$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > To, że firma A nie potwierdza zamówień nie oznacza, że Ty nie możesz tego
    > uregulować sam odpowiednio skłając swoje zamówienie. Ja bym u nich zamówił
    > urządzenie X z dostawą do dnia 1 grudnia 2004 roku. I teraz piłka jest po
    > ich stronie. Jako profesjonalista mogą zamówienie przyjąć, i obowiązuje
    ich
    > termin, albo niezwłocznie odrzucić stwierdzając, ze terminu dotrzymać nie
    > mogą. Pozostaje kwestia potwierdzenia odbioru zamówienia. Nie wiem jak je
    > wysyłasz, ale większość kanałów daje taką możliwość. Faks, mail generują
    > raporty, które mogą być dowodem doręczenia. Polecam lekturę art. 69 kc i
    > art. 386 kc
    Bardzo dziekuje. Moj Mecenas potwierdza Twoje slowa, ale jakos tak mniej
    precyzyjnie:-)

    Pozdrawiam
    LG


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1