  • 11. Data: 2010-10-06 21:23:07
    Temat: Re: Czy to jest SPAM?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8hve1$c85$6@inews.gazeta.pl Kotlet z karkówki
    <m...@m...maill> pisze:

    >> Post jednorazowy spamem nie jest.
    > niezamowiona informacja handlowa
    Informacja jest niezamówiona, jeśli adresat nie wyraził zgody na jej
    otrzymywanie.
    Jak może wyrazić albo nie wyrazić, jeśli nikt go o to nie zapyta?

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2010-10-06 21:23:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4cac1a55$0$27045$65785112@news.neostrada.pl Tapatik
    <t...@b...spamu> pisze:

    > Jak najbardziej wysyła.
    > U mnie w pracy posty html są wręcz obowiązującą normą, bo inaczej nie
    > widać logo firmy.
    Wiem, że wysyłają. Ale napisałem wyraźnie, że nikt _ważny_ (i dodajmy:
    poważny).
    Chciałbym tu doprecyzować abyśmy się dobrze rozumieli. Mam tu na na myśli
    filtry nakładane na adres, którego jesteś właścicielem i/lub jedynym
    dysponentem.

    Proszę:
    1204

    Kwestią zajął się także UoKiK:
    http://prawo.vagla.pl/node/6530

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2010-10-06 21:27:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8g367$5kq$1@srv.cyf-kr.edu.pl Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> pisze:

    > Hm, większość biuletynów technicznych IBM? ;)
    To oni sieją tym jak popadnie?

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2010-10-06 21:30:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8h62m$pue$2@node1.news.atman.pl Rafał
    <r...@o...pl> pisze:

    > Tak mi się przypomniało kilka kreatywnych reklam:
    > "czy wyrażają Państwo zgodę na otrzymanie drogą mailową poniższej reklamy?
    > < i tu była ta reklama o której pisali >"
    > oraz druga:
    > "Nawiązując do niedoszłej rozmowy telefonicznej przesyłam materiały...."
    Zwyczajna sprawa. Głupi polski ustawodawca nie rozumiejąc nawet istoty
    sprawy ustanowił prawo, na które w 5 sekund znaleziono sposób częściowego
    obejścia.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2010-10-07 06:17:24
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Jotte napisał:
> [...]
    > otrzymywanie.
    > Jak może wyrazić albo nie wyrazić, jeśli nikt go o to nie zapyta?

    No właśnie. Skoro nikt mnie jeszcze nie zdążył zapytać, to znaczy, że
    nie wyraziłem zgody. Moja zgoda nie może być domniemana (artykuł 4
    ustawy, którą mi podesłałeś).

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 16. Data: 2010-10-07 06:51:28
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Jotte napisał:
    > W wiadomości news:4cac1a55$0$27045$65785112@news.neostrada.pl Tapatik

    > Wiem, że wysyłają. Ale napisałem wyraźnie, że nikt _ważny_ (i dodajmy:
    > poważny).

    Niestety ktoś ważny i poważny zdecydował, że u mnie "we fabryce" będzie
    inaczej. Ma być logo i bzdet o nieujawnianiu treści korespondencji.

    > Chciałbym tu doprecyzować abyśmy się dobrze rozumieli. Mam tu na na
    > myśli filtry nakładane na adres, którego jesteś właścicielem i/lub
    > jedynym dysponentem.

    Twoje podejście było dobre kilka-kilkanaście lat temu.
    Obecnie komputery trafiły "pod strzechy" i poważne osoby piszą mail-e
    zupełnie nie przestrzegając netykiety. Gdybym zaczął odfiltrowywać
    mail-a z html-em, to pozbawił bym się wielu wiadomości i biuletynów,
    które są dla mnie ważne.

    > Proszę:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2002144
    1204

    > Kwestią zajął się także UoKiK:
    > http://prawo.vagla.pl/node/6530

    No i gdzie tu jest powiedziane, że jednorazowy post nie jest spamem?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 17. Data: 2010-10-07 16:59:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4cad6df7$0$22813$65785112@news.neostrada.pl Tapatik
    <t...@b...spamu> pisze:

    > Niestety ktoś ważny i poważny zdecydował, że u mnie "we fabryce" będzie
    > inaczej.
    Taki ktoś to może byc ważny najwyżej "we fabryce". I tyle jego. Poza nią to
    niepoważny dupek.

    > Ma być logo i bzdet o nieujawnianiu treści korespondencji.
    Nie jestem pewien czy rozumiem o co chodzi.

    > Twoje podejście było dobre kilka-kilkanaście lat temu.
    > Obecnie komputery trafiły "pod strzechy" i poważne osoby piszą mail-e
    > zupełnie nie przestrzegając netykiety.
    To nie są poważne osoby, to dziadostwo. Nie chodzi mi o tzw. netykietę, ale
    o zwykłą kulturę i pragmatyzm.

    > Gdybym zaczął odfiltrowywać mail-a z html-em, to pozbawił bym się wielu
    > wiadomości i biuletynów, które są dla mnie ważne.
    Widocznie tobie takie dziadostwo nie przeszkadza - twoja wola.
    U mnie ląduje w koszu zanim je zdołam zobaczyć.

    1204
    > No i gdzie tu jest powiedziane, że jednorazowy post nie jest spamem?
    Źle do tego podchodzisz. Wydaje ci się, że musi być napisane, że to i to
    spamem nie jest. Tymczasem wystarczy określić, co nim jest (notabene w
    ustawie termin spam w ogóle nie jest używany).
    Główną treścią omawianego postu jest zapytanie, czy adresat zgadza się na
    otrzymywanie informacji reklamowych, a to jest dopuszczalne. To, że
    przemycają przy tym linki także nie budzi moich większych zastrzeżeń - w
    końcu nie musi z nich korzystać jeśli nie chce.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2010-10-07 17:02:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4cad65fb$0$22808$65785112@news.neostrada.pl Tapatik
    <t...@b...spamu> pisze:

    > No właśnie. Skoro nikt mnie jeszcze nie zdążył zapytać, to znaczy, że nie
    > wyraziłem zgody. Moja zgoda nie może być domniemana (artykuł 4 ustawy,
    > którą mi podesłałeś).
    Zapytanie o zgodę jest dopuszczalne.
    Poza tym zgoda może być wyrażona poprzez akceptację regulaminu serwisu, w
    którym zakładasz konto.
    Możesz także stale wysyłać posty pod wszystkie adresy mailowe na które
    natrafisz, że wyrażasz zgodę na nadsyłanie materiałów. Tylko czy to nie
    będzie spam? :))

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2010-10-09 11:34:14
    Od: Kotlet z karkówki <m...@m...maill>

    W dniu 2010-10-07 19:02, Jotte pisze:
    > W wiadomości news:4cad65fb$0$22808$65785112@news.neostrada.pl Tapatik

    > Zapytanie o zgodę jest dopuszczalne.

    ale zapytanie nie moze zawierac tej oferty a ostatnio wlasnie w tak
    bezczelny sposob wiele firm wysyla zapytania.

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
    http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

  • 20. Data: 2010-10-09 14:39:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i8pjvg$sb2$1@inews.gazeta.pl Kotlet z karkówki
    <m...@m...maill> pisze:

    > ale zapytanie nie moze zawierac tej oferty a ostatnio wlasnie w tak
    > bezczelny sposob wiele firm wysyla zapytania.
    Co dziwnego, że znaleźli sposób na obejście prawa?
    Prawo polskie jest w wielu obszarach ułomne, głupie, nie nadążające za
    życiem toteż niczym dziwnym są próby jego neutralizacji. Jakość prawa jest
    wszak odzwierciedleniem jakości jego twórców i wykonawców (reguła dotyczy -
    rzecz jasna - nie tylko Polski i nie tylko prawa).
    Zresztą - ten "spam" to nie jest jakaś poważna uciążliwość. Łatwo się
    pozbyć. Jak każdy normalny filtruję posty w HTML-u (taki format ma lwia
    część śmiecia), filtruję także po adresach, nadawcach, słowach kluczowych.
    Bywa, że i po IP. Nawet dziadostwa nie widzę. A te parę razy co jakiś czas
    wcisnąć Shift+Delete jeszcze mnie o zakwasy w palcach nie przyprawiło.
    Bardziej uciążliwe są reklamy wieszane na klamce, rzucane na wycieraczkę.
    Szczególnie, że jak wyjeżdżam, to muszę prosić znajomych lub sąsiadów aby te
    informacje dla włamywaczy wywalali. Jakoś nie udaje mi się dorwać na gorącym
    uczynku takiego gnoja-roznosiciela i kazać mu na klęczkach zębami zbierać,a
    potem z kopem pogonić.
    Albo te euroskrzynki. Ciągłe przeglądanie badziewia, żeby czegoś ważnego ze
    śmieciem nie wyrzucić.
    Nawet pytałem kiedyś rozwścieczony, czy coś jest bezprawnego jak tę klapkę
    zablokuję i niech się nadawcy martwią.
    A reklamę telewizyjną i radiową, przydrożną, nadrukowaną na produktach to ja
    może zamawiałem? ;)
    Zobacz sobie co reklamujesz za friko na podkładce pod tablicę rejestracyjną?
    Się rozpisałem...

    --
    Jotte