  • 1. Data: 2010-10-05 13:25:12
    Temat: Niezly przekret...
    Od: Arek <s...@o...eu>

    Witam
    Krotko i na temat... Koles - polak - dostaje czek z angielskiego
    ubezpieczenia na adres w Polsce. Nie wplaca go jednak tylko zabiera go
    ze soba do Irlandii. Tam go podrabia i wplaca na swoje konto w
    Irlandzkim banku. Czek zostaje wylapany nie w momencie wplaty w Irlandi
    tylko w czasie weryfikacji w banku w Anglii.
    I tu pytanie - gdzie popelnil przestepstwo? Ktory sad go powinien
    skazac? Polski, Irlandzki czy Angielski? Narazie jest tymczasowo
    aresztowany w Anglii ale tam mu grozi okolo roku a w Polsce 5-25 lat!!!
    Czy moga go sadzic w Polsce jezeli w Anglii go nie skarza... czy wogole
    moze cos zrobic czy ma tylko czekac na oferty?

  • 2. Data: 2010-10-05 14:54:47
    Temat: Re: Niezly przekret...
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/05/2010 03:25 PM), Arek wrote:
> [...]
    > ubezpieczenia na adres w Polsce. Nie wplaca go jednak tylko zabiera go
    > ze soba do Irlandii. Tam go podrabia i wplaca na swoje konto w

    Nie jest dla mnie jasne, jak może podrobić czek który dostał z
    "angielskiego ubezpieczenia".

    p. m.

  • 3. Data: 2010-10-05 16:47:24
    Temat: Odp: Niezly przekret...
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie jest dla mnie jasne, jak może podrobić czek który dostał z "angielskiego
    > ubezpieczenia".

    pewnie chodzilo o zmiane sumy na nieco wieksza

    imho przestepstwo mialo miejsce w irlandii

  • 4. Data: 2010-10-05 17:51:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > pewnie chodzilo o zmiane sumy na nieco wieksza
    >
    > imho przestepstwo mialo miejsce w irlandii

    Nie zaryzykował bym tak jednoznacznej odpowiedzi, bo nie wiadomo, jakie
    systemy parwne są w tych państwach. Skoro jest polakiem, to w każdym razie
    na pewno dopuścił się oszustwa ściganego również w Polsce. Anglicy go
    zatrzymali i nie wykluczone, że bedą go sądzić za oszustwo. Irlandia może
    się też upomnieć o swoje, bo tam dokument fałszował.