  • 1. Data: 2011-11-07 13:12:19
    Temat: Czy taka forma zakupu mieszkania jest praktykowana?
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    Mieszkanie za pośrednictwem renomowanego biura nieruchomości.
    Mieszkanie kosztuje 120 tysięcy. Ma hipotekę obciążoną przez komornika na 30
    tysięcy. Właściciel zdecydował się osobiście spłacić hipotekę. Wniosek o
    wykreślenie hipoteki złożony w sądzie, ale sąd ma miesiąc na rozpatrzenie.

    Agent proponuje takie rozwiązanie: umowa notarialna jeszcze w tym tygodniu z
    następującymi zastrzeżeniami:
    - płacę 12 tysięcy od razu i staję się właścicielem mieszkania
    - drugą ratę (108 tysięcy) płacę, gdy otrzymam potwierdzenie, że hipoteka
    jest wolna
    - gdyby sąd z jakiegoś powodu odrzucił wniosek o wykreślenie wpisu do
    hipoteki, część drugiej raty idzie na spłatę hipoteki, a część do
    właściciela mieszkania

    Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

    --
    Marcos

  • 2. Data: 2011-11-07 13:36:29
    Od: "WW" <W...@o...pl>

    >Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

    a bo czemu nie? Przeciż w tym przypadku sprzed ryzykuje wincej....

    Włodek

  • 3. Data: 2011-11-07 13:41:55
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > a bo czemu nie? Przeciż w tym przypadku sprzed ryzykuje wincej....

    No jeśli jest hipoteka obciążona, to przynajmniej sprawa jest jasna - na
    podpisanie umowy spotykają się sprzedający, przedstawiciel komornika i
    kupujący i część kwoty idzie na spłatę hipoteki, a część na zapłatę
    sprzedającemu. A nie spotkałem się o umowach w mieszkaniach, gdzie hipoteka
    w KW jest obciążona, a w rzeczywistości jest spłacona (albo rzekomo
    spłacona).
    --
    Marcos

  • 4. Data: 2011-11-07 13:43:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/7/2011 7:12 AM, =Marcos= wrote:

> [...]
    > właściciela mieszkania
    >
    > Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

    na miejscu sprzedajacego bym na to nie poszedl.

    jako kupujący zapłaciłbym 12 tys, a reszte trochę pościągał zanim
    cokolwiek zapłacę. Wszak mieszkanie już moje.

    Raczej coś pokręciłeś. Nie chce mi sie wierzyć, że na coś takiego ktoś
    pójdzie.
    Może chodzi o umowę przedwstępną spisaną notarialnie?

  • 5. Data: 2011-11-07 13:43:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.11.2011 14:12), =Marcos= wrote:
> [...]
    > właściciela mieszkania
    >
    > Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

    Mi się widzi, że ciężko by było znaleźć sprzedającego który by na to
    poszedł. Ja bym poszedł, ale jakby proporcje były 90+30 , a nie 12+108.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-11-07 14:36:58
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

    Dodam, że piszę z punktu widzenia kupującego. Nie chodzi o umowę
    przedwstępną, tylko o umowę sprzedaży. Właściciel chce jak najszybciej
    sprzedać mieszkanie, bo boi się, że jakieś długi z jego firmy, która
    zbankrutowała 1-2 lata temu jeszcze się załapią na hipotekę.
    --
    Marcos

  • 7. Data: 2011-11-07 15:01:04
    Od: "WW" <W...@o...pl>

    >zbankrutowała 1-2 lata temu jeszcze się załapią na hipotekę.

    bo siem załapio (skarka Paaullianska)

    jk

  • 8. Data: 2011-11-07 16:18:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/7/2011 8:36 AM, =Marcos= wrote:

> [...]
    > sprzedać mieszkanie, bo boi się, że jakieś długi z jego firmy, która
    > zbankrutowała 1-2 lata temu jeszcze się załapią na hipotekę.

    to sie tylko prosisz o kłopoty, bo jak ktoś wystąpi ze skargą
    paulianska, to ci uniewaznią umowę.

  • 9. Data: 2011-11-07 19:14:02
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "WW" <W...@o...pl> napisał w wiadomości

    > bo siem załapio (skarka Paaullianska)

    Tradycyjnie: -kolina spi...laj!

  • 10. Data: 2011-11-07 19:19:52
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:j98ldj$iu3$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > właściciela mieszkania
    >
    > Jak wam się to widzi? Czy tego typu umowy są praktykowane?

    Przed wielu laty nabyłem nieruchomość od mojego dłużnika w ten sposób, że
    zgodziłem się na wykreslenie z hipoteki tej nieruchomosci mojej
    wierzytelności (i OIDP dopłaceniu pewnej sumy przeze mnie, bo wartość
    nieruchomości była większa od długu) w zamian za przeniesienie jej własnosci
    na mnie.
    Sprawa była prosta od strony formalnej i polegała na wzajemnym oświadczeniu
    woli,- mojego wniosku o wykresleniu tego długu z hipoteki i mojego dłuznika
    o zbyciu nieruchomosci na moją rzecz. OIDP wszystko odbyło się na jednym
    spotkaniu u natariusza.