  • 1. Data: 2011-11-07 11:46:23
    Temat: Co może sąd?
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Wiem, w Bolandii sąd może wszystko. Ale chodzi mi o to, czy są jakieś
    podstawy prawne poniższych żądań i jakie jest Państwa zdanie w tej
    sprawie.

    Członek stowarzyszenia wystąpił do sądu o uznanie uchwał Walnego
    Zebrania za nieważne oraz o ustanowienie kuratora, ponieważ
    stowarzyszenie od lat nie posiada władz zdolnych do działań prawnych.
    W odpowiedzi na pozew otrzymał z sądu żądanie wyszczególnienia uchwał
    podjętych na tym zebraniu. Odpisał, że nie zna treści tych uchwał,
    ponieważ nie był poinformowany o tym zebraniu, a nie istnieje
    sprawozdanie z WZ, w którym można by sprawdzić treści uchwał. Wniósł,
    żeby sąd wystąpił do stowarzyszenia o udostępnienie treści tych
    uchwał. W odpowiedzi sąd zwrócił pozew w tym zakresie.

    W zakresie pozwu o ustanowienie kuratora, sąd zażądał od powoda
    wskazania czy stowarzyszenie jest wpisane do rejestru przedsiębiorców.

    Dodatkowo, powód (bezrobotny, bez zasiłku) starał się o zwolnienie z
    kosztów sądowych - złożył wniosek wraz z wymaganym formularzem. Sąd
    zażądał:
    - dołączenia wyciągów z wszystkich rachunków bankowych;
    - raportów kasowych za ostatnie 3 miesiące;
    - 3 ostatnich deklaracji podatku dochodowego.

    Pozew jest konsekwencją wyciszenia nieprawidłowości w Stowarzyszeniu
    przez Starostwo, powiązane rodzinnie z zarządem Stowarzyszenia.
    Ponieważ rzecz dzieje się w niewielkim miasteczku, powód podejrzewa,
    że w sądzie również zadziałała zasada manus manum lavat. Co Państwo
    sądzą o powyższych działaniach sądu?

    MP-B

  • 2. Data: 2011-11-07 11:53:31
    Temat: Re: Co może sąd?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-07 12:46, Maurycy Piec-Bocheński pisze:
    > Co Państwo
    > sądzą o powyższych działaniach sądu?

    Uważam, że biednemu zawsze wiatr w oczy itd.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-11-07 12:08:47
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    On 7 Lis, 12:53, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Uważam, że biednemu zawsze wiatr w oczy itd.

    Dziękuję za wypowiedź, przekażę zainteresowanemu.
    Czy ten wiatr oparty jest na jakichś podstawach prawnych? Dekret
    Zeusa?

    MP-B

  • 4. Data: 2011-11-07 12:22:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-07 13:08, Maurycy Piec-Bocheński pisze:

    > Dziękuję za wypowiedź, przekażę zainteresowanemu.
    > Czy ten wiatr oparty jest na jakichś podstawach prawnych? Dekret
    > Zeusa?

    Raczej wynika z życiowej nieporadności.

    W tego typu zawiłych sprawach (zwłaszcza jak się wietrzy spiski) warto
    wziąć sobie zaufanego pełnomocnika, który się na prowadzeniu sprawy zna.

    Albo nie porywać się z motyką na słońce :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-11-07 19:11:45
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-11-07 12:46, Maurycy Piec-Bocheński pisze:
    > Wiem, w Bolandii sąd może wszystko.

    tak, z tym nie ma co walczyć bo tylko dostaniesz rykoszetem