  • 31. Data: 2011-01-04 09:24:45
    Temat: Re: Czy stra? miejska ma prawo zmuszaae pod groOEb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2011 19:36:31 +0100, s...@f...onet.pl napisał(a):

    > Kto pisze takie bzdurne prawo?

    Bardzo sensowne bo jest więcej odśnieżonych chodników.

    Henry

  • 32. Data: 2011-01-04 09:26:08
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnierzania chodnika, który należy do miasta?
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    "bo zmuszanie do tego
    smierdzi mi na odleglosc dyktatura."

    Mówisz tak... jakbyś poza tym odśnieżaniem był wolnym człowiekiem :)
    Mówią ci ze zyjesz w demokracji i wszystko mozesz- ?
    Niewolnik bedzie pokorniejszy i skłonny do współpracy jak myśli ze jest
    wolny...dyktatura nowej generacji..
    chociaz naprawde jesteś niewolnikiem przepisów i nakazów na kazdym kroku, a te
    odsnieżanie to jeden z łagodniejszych nakazów...

  • 33. Data: 2011-01-04 09:33:32
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnieżania chodnika, który należy do miasta?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Henry(k) pisze:

    > Bardzo sensowne bo jest więcej odśnieżonych chodników.

    bezsensowne.... Bo są miejsca, gdzie są przyległe chodniki odśnieżone, a
    kawałek, gdzie obowiązek odśnieżania należy do miasta odśnieżony nie
    jest i się nie dziwię, bo wysyłać ekipę, która miałaby odśnieżyć kilka
    metrów chodnika jest bezsensowna. Jeśli obowiązkiem, byłoby odśnieżenie
    wszystkich chodników, nie byłoby takich kuriozalnych miejsc....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 34. Data: 2011-01-04 09:34:37
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    a te
    > odsnieżanie to jeden z łagodniejszych nakazów...

    coś kiepsko cytujesz

    Choć faktycznie wkurza mnie to, że za każdym razem nasze kochane Państwo wie
    lepiej. Na każdym kroku dba o mnie, moją prace, moje bezpieczeńśtwo żebym
    sobie przypadkiem krzywdy nie zrobił. Tylko jakim cudem na drogach ginie 4
    tys ludzi rocznie, jakim cudem na zawały i choroby układu krążenia ginie
    więcej ?

    Icek

  • 35. Data: 2011-01-04 21:20:11
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    napisał

    > Bardzo sensowne bo jest więcej odśnieżonych chodników.

    A jakby ciebie zobowiązać do zamiatania wszystkich chodników w mieście
    to nie tylko byłoby czyściej, ale i gmina by sporo zaoszczędziła.
    Idziesz na to?

  • 36. Data: 2011-01-05 06:55:30
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 3 Jan 2011 15:00:18 +0100, Ajgor napisał(a):

    Bo jesli za odsniezanie ulic
    > wykonawca bierze pieniadze, to dlaczego za odsniezanie chodnika juz nie?

    Zauważ jeszcze jedną istotna sprawę, wykonawca który bierze pieniądze za
    odsnieżanie w wielu przypadkach zgarnia ten snieg na chodnik, który
    potem właściciel przylagającej posesji musi pod groźbą kary odsniezyć :)
    Jeśli chodnik jest wąski to ma problem bo za zgarnięcie śniegu spowrotem
    na ulicę grozi jeszcze większa kara.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 37. Data: 2011-01-05 10:55:07
    Od: "JeSt" <o...@w...eu>

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości grup

    A jakby ciebie zobowiązać do zamiatania wszystkich chodników w mieście
    to nie tylko byłoby czyściej, ale i gmina by sporo zaoszczędziła.
    Idziesz na to?

    Zawsze jeszcze można podnieść podatek od nieruchomości o koszty odśnieżania
    i sprzątania wokół posesji, bo przecież ktoś je musi ponieść.
    Odpadnie wtedy część problemu ale nic za darmo.

  • 38. Data: 2011-01-05 12:34:16
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości

    > Trawnik jest nasz. A ta ustawa nie jest głupia, tylko dyktatorska. Bo
    > oznacza, że obywatel ma obowiązek pracowac na rzez urzedu miasta za darmo.
    > To jest bandystwo a nie glupota. I nie był bym pewien, czy jest zgodne z
    > konstytucyjną zasada rownosci wobec prawa. Bo jesli za odsniezanie ulic
    > wykonawca bierze pieniadze, to dlaczego za odsniezanie chodnika juz nie?
    > I pewnie nikt nawet nie zwrocil uwagi na to.
    > No dobra. a co ze sprawa tego, ze po odsniezeniu zrobilo sie bardziej
    > niebezbiecznie?

    nalezalo:
    1. odsniezyc
    2. posypac piaskiem/sola/popiolem/innym srodkiem (wybierz sobie sam)
    3. dbac o to zeby nie bylo slisko (oczywiscie PO odsniezeniu). I - malo
    tego - usunac zwaly sniegu :-)

  • 39. Data: 2011-01-05 12:40:16
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > jest nim gmina, to zgodnie z Ustawą o utrzymaniu czystościw gminach
    > obowiązek odśnieżania spoczywa na właścicielach posesji - z wyjątkami
    > opisanymi tu przez inne osoby. Czy to słuszne? Trudno powiedzieć. Ale na
    > pewno tych prac nei wykonujesz na rzecz Urzedu, bo Urząd jedynie jest
    > zarządzajacym Gminą i nie jest właścicielem ulic. Włąścicielem ulic są
    > wszyscy członkowie gminy, czyli upraszczając osoby zamieszkujace dany
    > teren. Stad możnaby było zrobić podatek na odśnieżania, a ktoś wymyślił,
    > że lepiej bedzie, jakm sami zainteresowani to odśnieżą.

    I bylo by dokladnie to samo co z podatkiem "za posiadanie psa". zapytalem
    pare lat temu Pania z Urzedu Miejskiego - na co ten podatek idzie?
    Otrzymalem pelna i wyczerpujaca odpowiedz - Nie wiem.
    Tyle w temacie podatkow.

  • 40. Data: 2011-01-05 12:51:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-05 13:40, Misiek pisze:

    > I bylo by dokladnie to samo co z podatkiem "za posiadanie psa".

    To był naprawdę ciekawy podatek. Zawsze ciekawiła mnie motywacja ludzi
    go płacących. Przypuszczam, że gdyby poustawiać w urzędach skarbony ze
    zbiórkami "na dobrowolne wpłaty do budżetu państwa", to osoby płacące
    niegdyś podatek za psa obecnie wrzucałyby pieniądze na taką zbiórkę...

    --
    Liwiusz