  • 21. Data: 2011-01-03 20:05:16
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groźbą kary do odśnierzania chodnika, który należy do miasta?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ift922$9rt$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > No to bardzo głupio wymyślił, bo jednemu obywatelowi przypadnie do
    > odśnieżania kilkadziesiąt metrów chodnika a innemu nic. Przy czym ta
    > różnica może wynikać z położenia i kształtu działki, statusu przyległej
    > drogi i czegoś tam jeszcze, czyli nie od kwestii związanych z samym
    > zobowiązanym. A to oznacza, że taka regulacja nie ma nic wspólnego ze
    > sprawiedliwością.

    Moim zdaniem masz rację. Ja tylko wyjaśniam, jak sobie to ustalili.

  • 22. Data: 2011-01-03 20:16:05
    Temat: Re: [OT] Czy stra? miejska ma prawo zmuszaa pod groOb? kary do od?nierzania chodnika, który nale?y do miasta?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Mon, 03 Jan 2011 20:45:47 +0100, Telesfor wrote:

    > To ja też zgłoszę inny problem. Padło tu stwierdzenie, że obowiązek
    > odśnieżania zależy od tego komu podlega droga.

    Nie mogło paść takie zdanie. A jeśli padło, to jest błędne.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 23. Data: 2011-01-03 21:07:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2011 20:46, Alek pisze:

> [...]
    > drogi i czegoś tam jeszcze, czyli nie od kwestii związanych z samym
    > zobowiązanym. A to oznacza, że taka regulacja nie ma nic wspólnego ze

    No i?

  • 24. Data: 2011-01-03 23:20:19
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    s...@f...onet.pl napisal:
    > Ja proponuję zmianę ustawy i żeby właściciel nieruchomości miał
    > obowiązek oczyszczania ze śniegu oprócz chodnika również drogi na tym
    > odcinku. ;-)

    Ehm, nic nowego nie odkryłeś. W stanie wojennym komisarz wojskowy
    tego właśnie się u nas domagał: aby prócz chodnika odśnierzyć jezdnię
    do połowy szerokości.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 25. Data: 2011-01-03 23:31:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2011, Icek wrote:

    [...komuś, BTW: czemu wrotek nie zostawiacie?...]

    > to może zróbmy akcje "darmowe odśnieżanie ulic Wrocławia" ?

    Istnieją obawy że byłby to strzał kulą w płot :|

    > Dla wykonującego zysk niewielki więc i podatek niewielki. Razy 600 tys. dla
    > gminy koszt wielki ;)

    Weź pod uwagę, że między PIT a CIT jest drobna różnica, i dodatkowo jest
    różnica między przypadkiem kiedy "świadczenie" realizuje własne, jakby
    to określić: "wewnętrzne" cele podmiotu, a przypadkiem czegoś co w CIT
    nazywają "realizacją celów statutowych" (np. w przypadku stowarzyszeń).

    Hint: *jeśli* "cel statutowy" jest nieopodatkowany (a jako żywo,
    sądzę że utrzymanie chodnika *po stronie zobowiązania* opodatkowane
    nie jest), to i "świadczenie" na ten cel opodatkowane nie będzie.
    Nie przejdzie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-01-03 23:37:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2011, s...@f...onet.pl wrote:

    > Ja proponuję zmianę ustawy i żeby właściciel nieruchomości miał
    > obowiązek oczyszczania ze śniegu oprócz chodnika również drogi na tym
    > odcinku. ;-)

    Ty chyba czegoś nie wiesz?
    Tak, ten przepis ze 40 lat temu właśnie tak wyglądał.
    "do połowy drogi", z tym że były dodatkowe ograniczenia, konkretów
    nie pamiętam (raczej w środku miasta takiego obowiazku nie było).

    > Jakie oszczędności gminnej kasy!
    >
    > Kto pisze takie bzdurne prawo?

    Prusacy & co?
    To AFAIR nie jest polski pomysł, zostało po zaborach.
    Ubolewam, ale nie można przyznać polskiemu parlamentowi stosownego
    odznaczenia (zasługi mają w innych dziedzinach ;))
    Czy ktoś wie, czy w Niemczech i Austrii ten przepis również nadal
    obowiązuje?

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2011-01-04 00:40:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek_P napisal:
    > Ehm, nic nowego nie odkryłeś. W stanie wojennym komisarz wojskowy
    > tego właśnie się u nas domagał: aby prócz chodnika odśnierzyć jezdnię
    > do połowy szerokości.

    Wstyd! Za dużo nieortograficznych stron czytam, za mało dobrej literatury :(

    ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ ODŚNIEŻYĆ

  • 28. Data: 2011-01-04 08:14:16
    Temat: Re: Czy straż miejska ma prawo zmuszać pod groOEb? kary do od?nierzania chodnika, który należy do miasta?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 Jan 2011 00:37:06 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ty chyba czegoś nie wiesz?
    > Tak, ten przepis ze 40 lat temu właśnie tak wyglądał.
    > "do połowy drogi", z tym że były dodatkowe ograniczenia, konkretów nie
    > pamiętam

    No właśnie zdaje się, że przepisu nie było, była praktyka. Przepis
    pojawił się po tym jak w l. 90-tych ludzie dalej się łamali na śliskich
    chodnikach, ale rzekomo zobowiązani do odśnieżania nauczyli się już
    czytać przepisy -- a sądy odważyły się je (albo raczej ich brak)
    prawidłowo interpretować.
    No i wówczas się okazało, że normy nie ma, więc trzeba było ją wymyślić.

  • 29. Data: 2011-01-04 09:00:04
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No to bardzo głupio wymyślił, bo jednemu obywatelowi przypadnie do
    > odśnieżania kilkadziesiąt metrów chodnika a innemu nic. Przy czym ta
    > różnica może wynikać z położenia i kształtu działki, statusu

    no ja tak mam, mam mniejszą działkę niż sąsiad. Ja mam 68 metrów a sąsiad
    mający większą działkę ma 9

    Icek

  • 30. Data: 2011-01-04 09:23:18
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2011 00:37:06 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Czy ktoś wie, czy w Niemczech i Austrii ten przepis również nadal
    > obowiązuje?

    W Niemczech obowiązuje.

    Pozdrawiam,
    Henry