  • 51. Data: 2017-12-03 09:23:22
    Temat: Re: Czy sklep może pobierać prowizję za płatność kartą ?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-03 o 09:18, cef pisze:
    > Zakupy od 10zł kartą też były formalnie prawnie niedopuszczalne,
    > ale znikły z upowszechnieniem internetu i brakiem opłat
    > w centrum rozliczeniowym.

    Ku mojemu zdziwieniu widzę jeszcze taki warunek w niektórych sklepach.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2017-12-03 09:26:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 grudnia 2017 09:21:06 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> [...]
    na poczcie, w żabce, czy w innych punktach tzw "płatności masowych" itp

    Już tak nie jest od jakiegos czasu

  • 53. Data: 2017-12-03 09:31:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 22:59:59 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > No i jeszcze pochyliłem się nad karami umownymi. Kwotę 8.000 zł zawsze
    > podawałem na forach, bo kilka lat temu Bank poinformował mnie, ze n
    > skutek mojej skargi taką naliczyli sklepowi. Nie wiem, na ile zmieniły
    > się teraz regulaminy, ale wygląda na to, że kary umowne zależą od
    > okresu,jaki pozostaje do końca umowy i kilku rożnych innych czynników.

    Firma od terminali która by faktycznie takie kary naliczała sprzedawcom może zwijać
    interes
    Konkurencja chętnie swoje terminale do sklepu wstawi

  • 54. Data: 2017-12-03 09:32:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie będę specjalnie kupować biletu, by zobaczyć, jak mi się rozliczy.
    > Jeśli przyjdzie obciążenie na kwotę wyższą, niż na bilecie, to po
    > reklamacji nadpłatę mi bank zwróci. Co ciekawe, to sprzedającemu cofną
    > całą kwotę za bilet, a nie tylko prowizję :-)

    > A próbowałeś reklamować?

    Na stronach (np Ryanair) jest napisane bezpośrednio,
    że jest 2% opłaty za opłatę kartą kredytową.
    Ale na paragonie czy bileci będziesz miał kwotę całej transakcji
    i nic nie będziesz mógł reklamować, bo na tyle się umawiałeś i tyle
    zapłaciłeś.
    Kiedyś był chyba u Samcika artykuł dlaczego można im naskoczyć.

  • 55. Data: 2017-12-03 09:33:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-12-03 o 09:26, Kris pisze:

    na poczcie, w żabce, czy w innych punktach tzw "płatności masowych" itp

    > Już tak nie jest od jakiegos czasu

    To tym bardziej jest to opłata za co innego a nie dodatkowa prowizja.

  • 56. Data: 2017-12-03 09:58:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-12-03 o 09:23, Liwiusz pisze:

    > Ku mojemu zdziwieniu widzę jeszcze taki warunek w niektórych sklepach.

    To juz chyba z przyzwyczajenia, bo opłaty od kilku lat
    są poniżej 0,5% więc przy 10zł jest to już mniej niż 5gr
    więc tyle chyba można upchnąć w cenie
    (nawet jeśli jest opłata stała rzędu tych 5gr)

    To raczej kwestia struktury klientów i typu towaru,
    bo na kiosku przy przystanku MPK wisi
    kartka, że bilety MPK i papierosy tylko gotówką.
    Jak w spożywczaku czy zieleniaku większość płaci
    przeciętnie większe sumy kartą czy gotówką,
    to dla kilku incydentalnych kupujących 1 bułkę kartą
    szkoda wywieszać karteczkę.

  • 57. Data: 2017-12-03 10:34:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-03 o 09:58, cef pisze:

    > To raczej kwestia struktury klientów i typu towaru,
    > bo na kiosku przy przystanku MPK wisi
    > kartka, że bilety MPK i papierosy tylko gotówką.

    W Warszawie zarobek kioskarza na bilecie jest rzędu kilku groszy, więc
    uzasadnienie do "tylko gotówką" jest.

    --
    Liwiusz

  • 58. Data: 2017-12-03 11:50:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-12-03 o 10:34, Liwiusz pisze:

    > W Warszawie zarobek kioskarza na bilecie jest rzędu kilku groszy, więc
    > uzasadnienie do "tylko gotówką" jest.

    I w kiosku to akurat rozumiem, bo tam
    głównie bilety i fajki sprzedają, więc jak mu
    połowę zysku - nawet groszowego - zeżre opłata, to jest zrozumiała
    obrona przed tym.
    Ale jak sklep ma na czym innym zarobić, to sobie
    tymi biletami głowy już nie zawraca.
    (np w spożywczaku na osiedlu zrezygnowali w ogóle ze sprzedaży biletów
    i tematu nie ma :-))

  • 59. Data: 2017-12-03 12:07:35
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > tymi biletami głowy już nie zawraca.
    > (np w spożywczaku na osiedlu zrezygnowali w ogóle ze sprzedaży biletów

    I to dobrze że karciarze wyparli bilety (komunikacji miejskiej) ze spożywczaka?

    Zawsze jest coś za coś a "wymianę" różni ludzie różnie oceniają.

    --
    A. Filip

  • 60. Data: 2017-12-03 12:50:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-12-03 o 12:07, A. Filip pisze:

    > I to dobrze że karciarze wyparli bilety (komunikacji miejskiej) ze spożywczaka?

    Nie napisałem, że dobrze, a jedynie, że problem został rozwiązany.
    Jak mam sklep z prowizją za kartę i bez, to wybieram ten bez
    a jak nie mam wyjscia (np bilety lotnicze) to trudno.
    Widać jest wystarczająco mało "głosujących nogami" i wystarczająco
    dużo ludzi, dla których 2% nie gra roli.

    > Zawsze jest coś za coś a "wymianę" różni ludzie różnie oceniają.

    Ja akurat korzystam z MPK kilka razy w roku i było mi wygodnie
    kupić sobie bilet wychodząc z domu.
    Teraz kupię w wagonie bezpośrednio - kartą i bez prowizji.
    Ogólnie jest mi obojętne czy sklep prowadzi sprzedaż
    czegoś czego i tak nie kupuję.
    Dla Ciebie ma znaczenie czy w Twoim spożywczaku
    jest w ofercie np czasopismo jakieś wędkarskie, modelarskie
    czy szachowe? :-)