  • 1. Data: 2017-12-01 10:50:47
    Temat: Czy sklep może pobierać prowizję za płatność kartą ?
    Od: giemza <g...@g...com>

    Czy sklep może pobierać prowizję za płatność kartą ?
    Ostatnio się z tym spotkałem w pewnym sklepie i ekspedientka mi
    powiedziała ze owszem jest mozliwość ale płatnośc 30 groszy, jest to
    zgodne z prawem ?
    na paragonie pisze - prowizja za sprzedaz karta czy cos takiego

  • 2. Data: 2017-12-01 10:52:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-01 o 10:50, giemza pisze:
> [...]
    > zgodne z prawem ?
    > na paragonie pisze - prowizja za sprzedaz karta czy cos takiego

    Zgodne z prawem jest.
    Jest pewnie niezgodne z umową pomiędzy sklepem, a operatorem karcianym.
    Tylko że nie ty jesteś stroną tej umowy. Ale możesz się im poskarżyć,
    może pogrożą palcem sklepowi.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-12-01 16:56:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-12-17 o 10:50, giemza pisze:
> [...]
    > zgodne z prawem ?
    > na paragonie pisze - prowizja za sprzedaz karta czy cos takiego

    Ty masz umowę z bankiem. Bank zapewnił Cię, że zakupy kartą będą
    darmowe. Nie Twoja sprawa, jak on to zrobi. Reklamuj w banku. Bank
    będzie reklamował w organizacji karcianej, ta u pośredników.,
    Ostatecznie sklep zapłaci karę umowną (widziałem w jednej z umów 8.000
    zł, ale to było dawno). Przeważnie to zniechęca do podobnych akcji na
    przyszłość skutecznie.

  • 4. Data: 2017-12-01 17:06:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "giemza" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >zgodne z prawem ?
    >na paragonie pisze - prowizja za sprzedaz karta czy cos takiego

    O ile wiem, to w niektorych krajach banki jakos wymogly, i te prowizje
    sa zakazane.
    Byc moze w drodze umowy sklep-bank/akceptant.

    W niektorych jest jawna prowizja.

    A u nas ... prowizje masz na paragonie ?
    Bo byl przypadek gdy "niniejszy cennik zawiera 2% upustu udzielanego
    przy platnosci gotowka".
    Czyli towar kosztuje 204 zl, w cenniku ("specjalnym") stoi 200,
    gotowka placiles 200, a karta 204.

    Prowizje obnizyli i dopisek znikl.

    Gdzies tam jeszcze moze byc kwestia UOKiKu ... czy sklep moze przy
    wejsciu umiescic logo VISA/MC, a przy ladzie taka niespodzianka ...
    moze male pisemko ?
    To przy okazji urzad wyjasni kwestie prawne :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-12-01 18:01:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ty masz umowę z bankiem. Bank zapewnił Cię, że zakupy kartą będą
    > darmowe.

    Możesz mi pokazać taki zapis? Załóżmy, że mam mbank.

    > Nie Twoja sprawa, jak on to zrobi. Reklamuj w banku.

    Ale co reklamuj? Transakcja kartą potwierdzona PINem, ponad zatwierdzoną
    sumę nie ma żadnych opłat.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-12-01 18:03:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-01 o 17:06, J.F. pisze:
    > cennik zawiera 2% upustu udzielanego przy platnosci gotowka".
    > Czyli towar kosztuje 204 zl, w cenniku ("specjalnym") stoi 200

    Zatem kosztuje 199,92 zł.
    A jak kosztuje 200 zł, to opust jest mniejszy niż 2%.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-12-01 18:07:20
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-12-01, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Możesz mi pokazać taki zapis? Załóżmy, że mam mbank.

    Zakładam, że chodzi o TOiP i informacją, że zakupy bezgotówkowe
    są bezprowizyjne.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 8. Data: 2017-12-01 18:31:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zakładam, że chodzi o TOiP i informacją, że zakupy bezgotówkowe
    > są bezprowizyjne.

    Wszystko się zgadza - bank żadnej prowizji nie pobrał.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-12-01 19:22:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zatem kosztuje 199,92 zł.
    >A jak kosztuje 200 zł, to opust jest mniejszy niż 2%.

    Szczegow to juz nie pamietam - placiles gotowka, to placiles 200,
    zgodnie z oferta,
    a czy karta doliczali 2%, czy 4.08 to juz malo istotne :)

    Tak czy inaczej - nie brali zadnej prowizji za platnosc kartą :-)

    Teraz masz np tak
    https://www.morele.net/pokaz_pomoc/101/

    J.

  • 10. Data: 2017-12-01 19:28:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-12-17 o 18:31, Liwiusz pisze:

    > Wszystko się zgadza - bank żadnej prowizji nie pobrał.

    Ale sklep pobrał. Na zdrowy rozsądek, to bank ma obie tak to umowami
    zapewnić, by było darmowe.