eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 21. Data: 2010-03-22 14:35:01
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 22, 2:31 pm, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Dnia Mon, 22 Mar 2010 14:21:04 +0100, Ryba napisał(a):
    >
    > >>   Dobre sklepy przyjmują, ale oczywiście jest to umowne porozumienie
    > >>   przed dokonaniem zakupu. Nie zawsze bowiem wszystko da się
    > >> przymierzyć w sklepie.
    >
    > > Dobre sklepy wymieniają na inny rozmiar (jeśli mają). Ze zwrotem jest
    > > raczej ciężko.
    >
    > Sieć HiMountain musi być zatem jakimś megasupersklepem, ponieważ tam
    > można w terminie 28 dni towar bez gadania zwrócić ;-)
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==>http://LegeArtis.org.pl<==
    > [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==>http://foto-krzyki.pl

    Pare innych tez, ostatnio chyba w H&M jakis sweterkoprezent
    wymienialem bez problemu.


  • 22. Data: 2010-03-22 16:45:28
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>


    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości
    news:80pd76FtrU1@mid.uni-berlin.de...

    > Niestety takie myslenie jest dosc powszechne w Polszy.

    W polszy jest tez inne myslenie powszechne - "po co mam wydawac pieniadze na
    drogie trepy, jak kupie, pojde na wesele, pokaze sie wszystkim, ze mnie stac
    a w poniedzialek oddam, ze za duze i dostane kase z powrotem".
    Na "zachodzie", gdzie to w pas sie klientom klaniaja takie cos jest nie do
    pomyslenia (podobnie jak np. sciaganie na egzaminach) - ale w dzikiej
    Bolandii to na porzadku dziennym.

    Pozdrawiam
    SDD



  • 23. Data: 2010-03-22 16:46:15
    Temat: Re: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>


    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3461.00000caf.4ba77c16@newsgate.onet.pl...

    > Taki, ze klienci beda kupowac w sklepie, gdzie czestuja kawa.

    Moze w cywilizowanym kraju tak wlasnie bedzie.
    W PL beda przychodzic przede wszystkim zlopac darmowa kawe.

    Pozdrawiam
    SDD



  • 24. Data: 2010-03-22 17:52:53
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: to <t...@a...xyz>

    adam wrote:

    >> Sieć HiMountain musi być zatem jakimś megasupersklepem, ponieważ tam
    >> można w terminie 28 dni towar bez gadania zwrócić ;-)
    >>
    > Podobnie jest w Media Markt. Tylko takie bzdziny nie przyjmuja, byle sie
    > nachapac, narznac klienta i zwinac majdan.

    Ja wole takie, gdzie nie można zwrócić, bo wiem co kupuje, a lubię też
    mieć pewność, że towar sprzedany mi jako nowy jest w rzeczywistości nowy,
    a nie "przetestowany" przez adama i kilku mu podobnych.

    --
    cokolwiek


  • 25. Data: 2010-03-22 17:53:45
    Temat: Re: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: to <t...@a...xyz>

    adam wrote:

    > Psi obowiazek to mial klieny w komunizmie. Teraz sklep powinien sie w
    > pas klanaic klientowi, tak jak na Zachodzie.

    To załóż sklep i się kłaniaj. Jak czytam Twoje posty to mam nieodparte
    wrażenie, ze należysz do grupy klientów których każdy sklep najchętniej
    by się pozbył, tylko niestety trudno Was wykryć zawczasu.

    --
    cokolwiek


  • 26. Data: 2010-03-22 17:56:56
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Co z tego, ze nie przyjmie on zwrotu od klienta ("i dzieki temu ma stowe
    > dalej w kieszeni, no nie"), skoro:
    >
    > - dany klient do niego juz nie wroci, - dany klient byc moze zniecheci
    > innych, potencjalnych klientow.

    Masz całkowicie błędne przekonanie, ze z punktu widzenia sklepu każdy
    klient jest na wagę złota. Tak nie jest. Jest pewna grupa klientów,
    których najlepiej byłoby w ogóle nie obsługiwać, bo wnoszą absurdalne
    pretensje i robią zbędne zamieszanie. Taki klient nie generuje zysku
    tylko straty. Można się tylko zastanawiać nad tym, czy lepiej takiemu
    pójść na rękę, żeby potem nie opowiadał historii o rzekomych
    przykrościach, jakie go w danym sklepie spotkały, a którym w
    rzeczywistości sam był winien, czy też w zgodzie z przepisami po prostu
    wysłać na drzewo.

    > Niestety takie myslenie jest dosc powszechne w Polszy.

    Takie jak Twoje niestety jest.

    --
    cokolwiek


  • 27. Data: 2010-03-22 18:50:36
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.03.2010 18:56, to wrote:
    > Tomasz Chmielewski wrote:
    >
    >> Co z tego, ze nie przyjmie on zwrotu od klienta ("i dzieki temu ma stowe
    >> dalej w kieszeni, no nie"), skoro:
    >>
    >> - dany klient do niego juz nie wroci, - dany klient byc moze zniecheci
    >> innych, potencjalnych klientow.
    >
    > Masz całkowicie błędne przekonanie, ze z punktu widzenia sklepu każdy
    > klient jest na wagę złota.

    Oczywiscie masz racje.
    A teraz wskaz, gdzie mowilem czy sugerowalem, ze _kazdy_ klient jest na
    wage zlota - bo wyciagasz skads (skad?) falszywe wnioski.


    > Tak nie jest. Jest pewna grupa klientów,
    > których najlepiej byłoby w ogóle nie obsługiwać, bo wnoszą absurdalne
    > pretensje i robią zbędne zamieszanie. Taki klient nie generuje zysku
    > tylko straty. Można się tylko zastanawiać nad tym, czy lepiej takiemu
    > pójść na rękę, żeby potem nie opowiadał historii o rzekomych
    > przykrościach, jakie go w danym sklepie spotkały, a którym w
    > rzeczywistości sam był winien, czy też w zgodzie z przepisami po prostu
    > wysłać na drzewo.

    Owszem.

    Lecz trzymajac sie przypadku otwierajacego watek - zwrot butow dzien po
    zakupie jest dla ciebie czyms takim absurdalnym?


    Slyszales moze o takim badaniu:

    1) zadowolony klient zazwyczaj przyprowadzi 1-2 klientow (w zaleznosci
    od rynku, w ktorym firma dziala),

    2) klient, ktory kupil _wadliwy_ towar (lub ktoremu produkt sie nie
    podobal, lub ktory kupil nie to, co chce, ktory byl niezadowolony z
    zakupu), lecz ktorego reklamacja zostanie bezproblemowo / kulturalnie
    rozpatrzona - nie dosc, ze przyjdzie do firmy ponownie, to jeszcze
    przyprowadzi wiecej klientow, niz w przypadku 1)?


    >> Niestety takie myslenie jest dosc powszechne w Polszy.
    >
    > Takie jak Twoje niestety jest.

    Niestety tak jest - towar sprzedany, klienta mamy w d.

    Powoli to podejscie zmienia sie wraz ze wchodzeniem duzych
    (miedzynarodowych) sieci.


    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org


  • 28. Data: 2010-03-22 18:53:57
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.03.2010 17:45, SDD wrote:
    > W polszy jest tez inne myslenie powszechne - "po co mam wydawac pieniadze na
    > drogie trepy, jak kupie, pojde na wesele, pokaze sie wszystkim, ze mnie stac
    > a w poniedzialek oddam, ze za duze i dostane kase z powrotem".
    > Na "zachodzie", gdzie to w pas sie klientom klaniaja takie cos jest nie do
    > pomyslenia (podobnie jak np. sciaganie na egzaminach) - ale w dzikiej
    > Bolandii to na porzadku dziennym.

    Na "zachodzie" raczej nie klaniaja sie w pas, a w niektorych krajach
    (np. Niemcy) sprzedawcy sprawiaja wrazenie, jakby pracowali za kare.

    Niemniej, wiekszosc sklepow ma tam wypracowane procedury na wypadek
    pewnych zdarzen, stad dostrzegalne roznice.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org


  • 29. Data: 2010-03-22 19:29:59
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl>

    Tomasz Chmielewski pisze:

    > Slyszales moze o takim badaniu:
    >
    > 1) zadowolony klient zazwyczaj przyprowadzi 1-2 klientow (w zaleznosci
    > od rynku, w ktorym firma dziala),
    >
    > 2) klient, ktory kupil _wadliwy_ towar (lub ktoremu produkt sie nie
    > podobal, lub ktory kupil nie to, co chce, ktory byl niezadowolony z
    > zakupu), lecz ktorego reklamacja zostanie bezproblemowo / kulturalnie
    > rozpatrzona - nie dosc, ze przyjdzie do firmy ponownie, to jeszcze
    > przyprowadzi wiecej klientow, niz w przypadku 1)?

    Możesz wskazać źródło tych badań bo tak na moje oko to to jakaś
    paranaukowa demagogia...

    > Powoli to podejscie zmienia sie wraz ze wchodzeniem duzych
    > (miedzynarodowych) sieci.

    Aaa, to Pan komikiem jest, bo nie sądzę aby ktoś światły
    takie jaja sobie z ludzi robił. Tak bywa jak światopogląd
    kreują reklamy...

    --
    Łukasz Bąk


  • 30. Data: 2010-03-22 21:27:12
    Temat: Re: Odp: Czy sklep ma obowiazek zwrocic pieniadze na towar?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 22.03.2010 20:29, Łukasz Bąk wrote:
    > Tomasz Chmielewski pisze:
    >
    >> Slyszales moze o takim badaniu:
    >>
    >> 1) zadowolony klient zazwyczaj przyprowadzi 1-2 klientow (w zaleznosci
    >> od rynku, w ktorym firma dziala),
    >>
    >> 2) klient, ktory kupil _wadliwy_ towar (lub ktoremu produkt sie nie
    >> podobal, lub ktory kupil nie to, co chce, ktory byl niezadowolony z
    >> zakupu), lecz ktorego reklamacja zostanie bezproblemowo / kulturalnie
    >> rozpatrzona - nie dosc, ze przyjdzie do firmy ponownie, to jeszcze
    >> przyprowadzi wiecej klientow, niz w przypadku 1)?
    >
    > Możesz wskazać źródło tych badań bo tak na moje oko to to jakaś
    > paranaukowa demagogia...

    Chetnie wskaze, ale najpierw choc wysil sie troche i napisz, dlaczego
    twoim zdaniem to "paranaukowa demagogia"?


    >> Powoli to podejscie zmienia sie wraz ze wchodzeniem duzych
    >> (miedzynarodowych) sieci.
    >
    > Aaa, to Pan komikiem jest, bo nie sądzę aby ktoś światły
    > takie jaja sobie z ludzi robił. Tak bywa jak światopogląd
    > kreują reklamy...

    Tzn.?


    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org



strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1