  • 141. Data: 2010-05-14 11:23:57
    Temat: Re: Czy sędzia tak może
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości

    > A nie jest tak, ze podwiazanie nasieniowodow jest zabiegiem medycznym,
    > ktorego w Polsce na zyczenie pacjenta nie wolno wykonac?

    Krasc, zabijac itp tez nie wolno... I co? Kto sie tym przejmuje?

  • 142. Data: 2010-05-14 12:19:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie zrozumiales mojego posta. W Polsce jest takie przeswiadczenie, ze
    > matka, chocby pijacza i chora psychicznie, to jednak matka.

    alez doskonale zrozumialem tego posta i wiem ze jest taka tendencja, co nie
    zmienia jednak postaci rzeczy, ze ojcowie nawet nie probuja, sory, ale ja
    mimo takiej wiedzy, jakby przyszlo co do czego to bym probowal, ale mi
    zalezy

  • 143. Data: 2010-05-14 12:59:07
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości

> [...]
    > ja mimo takiej wiedzy, jakby przyszlo co do czego to bym probowal, ale mi

    Dziecka bys nie dostal, a przy odrobinie szczescia skonczyl bys jako
    bezdomny gdzies pod kosciolem.
    I jeszcze zadłużony.

  • 144. Data: 2010-05-14 14:06:25
    Temat: Re: Czy s?dzia tak mo?e
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-14 13:21, Ajgor pisze:

    > Hmm... Sorry, ze tak spytam.. Wychowanie seksualne miales w... kosciele? Bo
    > tak mi to zalatuje..

    Nie widzę związku z kościołem. Jeżeli masz jakieś konstruktywne uwagi,
    to je podaj. Bo jak na razie to wręcz przeciwne zdanie prezentuję niż
    wiodący KRK. Bo faktycznie wg KRK antykoncepcja jest grzechem, więc wg
    nauk KRK faktycznie kobieta czasami nie może nic zaradzić i w ciążę
    zajdzie.

    A ja przedstawiam tezę, że jak kobieta nie chce zajść w ciążę, to nie
    zajdzie, bo będzie brała antykoncepcję. I nie mów mi, że skuteczność
    tabletek nie jest 100%, bo jak się nie popełni błędu ludzkiego, to
    niewiele im do 100% brakuje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 145. Data: 2010-05-14 15:38:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.05.2010 16:06), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    [...]
> [...]
    > zajdzie, bo będzie brała antykoncepcję. I nie mów mi, że skuteczność
    > tabletek nie jest 100%, bo jak się nie popełni błędu ludzkiego, to

    Żeby powyższe było prawdziwe, to jeszcze każda kobieta która nie chce
    zajść w ciążę musiałaby być nieomylna.

    p. m.

  • 146. Data: 2010-05-14 18:57:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-14 17:38, mvoicem pisze:
    > Żeby powyższe było prawdziwe, to jeszcze każda kobieta która nie chce
    > zajść w ciążę musiałaby być nieomylna.

    No nie przesadzaj, czy ja mówię o kalendarzyku? Weźmy np. tabletki.
    3 tygodnie regularnego brania. Dla tępych w wersji ,,bierzemy cały czas,
    ale przez tydzień leci placebo''. Bierzemy o określonej porze, zawsze
    codziennie tak samo, można to opisać alarmem w komórce, przerwą na obiad
    w pracy etc. Tabletki są oznaczone numerkami dnia. Jak się zapomni raz
    wziąć to tylko 1 tydzień z tych czterech oznacza zmniejszenie
    bezpieczeństwa. W pozostałe nie ma to to wpływu (przynajmniej w tych,
    które ja znam). Nawet jak się zapomniało w ten feralny tydzień, można
    zastosować dodatkowe zabezpieczenie w postaci szklanki wody. A już na
    samym starcie można w ten tydzień pilnować się maksymalnie.

    A do tego są metody mniej akceptowalne etycznie, jak spiralka np. Ale
    dla desperatki, co nie umie zapanować nad tabletkami, czemu nie.

    Może się też poddać operacji podwiązania jajników, jak już silnie jest
    zdesperowana i jej te 0,0000000000000000001 procenta niepewności
    przeszkadza.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 147. Data: 2010-05-14 22:21:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.05.2010 20:57), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No nie przesadzaj,

    Nie przesadzam. Mówisz że warunkiem wystarczającym do tego żeby nie
    zajść w ciążę jest sama chęć kobiety. Niezależnie od tego czy popełni
    błąd, jest uświadomiona itd....

    No to na moją znajomość logiki żeby tak było, każda kobieta chcąca
    uniknąć zajścia musi a)stosować odpowiednią metodę antykoncepcji, b)być
    w tym stosowaniu nieomylna.

    Co oczywiście jest nieprawdą - myślę że każdy zna chociaż jedną kobietę
    która nie chciała zajść - a zaszła.

    p. m.

  • 148. Data: 2010-05-15 07:03:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-15 00:21, mvoicem pisze:

    > Nie przesadzam. Mówisz że warunkiem wystarczającym

    Przestań z tą matematyką.

    > do tego żeby nie
    > zajść w ciążę jest sama chęć kobiety. Niezależnie od tego czy popełni
    > błąd, jest uświadomiona itd....

    I uważasz, że prawo ma być prokobiece tylko dlatego, że gdzieśtam
    ktośtam z własnej winy czegoś nie dopilnował?

    > No to na moją znajomość logiki żeby tak było, każda kobieta chcąca
    > uniknąć zajścia musi a)stosować odpowiednią metodę antykoncepcji, b)być
    > w tym stosowaniu nieomylna.

    Nie nieomylna, a po prostu chcieć i uważać. Na poziomie dyskusji o
    całości społeczeństwa to wystarczy. matematyczne traktowanie świata to
    to żałosna niestety metoda niektórych usenetowych inżynierów. Napiszesz
    ,,wszyscy wiedzą w Polsce kim jest Lepper'' to wyskoczy taki i znajdzie
    jakiegoś upośledzonego ze wsi Mońki co nawet nie wie jak się nazywa i
    będzie wrzeszczał ,,nie wszyscy, nie wszyscy, uważaj na latające
    kwantyfikatory''.

    Na tym polega dyskusja, żeby nie szukać sztucznych przypadków.
    Znajdujesz mi jakąś babę ze wsi, która zamknięta przez ojca i męża w
    zagrodzie nigdy nie słyszała o antykoncepcji albo jest tak
    niedorozwinięta, że nie umie dopilnować tabletek ani pójść po spiralkę?

    > Co oczywiście jest nieprawdą - myślę że każdy zna chociaż jedną kobietę
    > która nie chciała zajść - a zaszła.

    No to teraz ja wyskoczę z kwantyfikatorem, bo nie każdy. Ja nie znam. I
    nie sądzę, żeby ta liczba była tak powszechna. Chyba że bierzesz pod
    uwagę osoby, które zaszły, ale nie stosowały antykoncepcji i teraz tylko
    tak mówią, że nie chciały.

    Ale naprawdę mówisz, że prawo (od tego wyszedł ten wątek) ma uwzględniać
    kobiety skrajnie niedouczone, niepełnosprawne, niefrasobliwe i karać za
    to mężczyzn? Zwłaszcza, że to co omawiamy to przypadek bardzo
    uproszczony na potrzeby dyskusji, czyli ,,facet mnie zmusił''. Wydaje mi
    się, że typowo jednak facet raczej nie będzie baby zmuszał do zajścia,
    więc będzie pomocą w dbaniu o niezajście, a nie przeszkodą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 149. Data: 2010-05-15 07:26:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.05.2010 09:03), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Przestań z tą matematyką.

    > I uważasz, że prawo ma być prokobiece tylko dlatego, że gdzieśtam
    > ktośtam z własnej winy czegoś nie dopilnował?

    Nic takiego nie napisałem.

    > Nie nieomylna, a po prostu chcieć i uważać.

    Błędy popełniają także te które chcą i uważają.

> [...]
    > kwantyfikatory''.
    >
    > Na tym polega dyskusja, żeby nie szukać sztucznych przypadków.

    Tyle że to nie są sztuczne przypadki. Stwierdzenie że "każda kobieta
    która nie chce - nie zajdzie" jest naprawdę BARDZO nisko latającym
    kwantyfikatorem.

    [...]
    > Ale naprawdę mówisz, że prawo (od tego wyszedł ten wątek) ma uwzględniać
    > kobiety skrajnie niedouczone, niepełnosprawne, niefrasobliwe i karać za
    > to mężczyzn?

    Kilka przypadków które znam, to są kobiety dalekie od skrajnego
    niedouczenia, niepełnosprawności lub niefrasobliwości.

    Natura niestety jest skomplikowana - są tacy którzy robią wszystko żeby
    dziecka nie mieć i bach - deux ex machina pojawia im się potomek. Znowu
    są tacy którzy robią wszystko żeby dziecko mieć i dożywają późnej
    starości będąc bezdzietnymi.

    p. m.

  • 150. Data: 2010-05-15 07:58:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-15 09:26, mvoicem pisze:
    > Błędy popełniają także te które chcą i uważają.

    Ale jakie błędy? Przecież napisałem całą procedurę? Gdzie tam można
    popełnić błąd. I to błąd taki, żeby nam było warto o nim rozmawiać w
    kontekście społeczeństwa, a nie jakiejś jednej wyjątkowo tępej baby, co
    tabletki np. wkłada sobie do nosa.

    > Tyle że to nie są sztuczne przypadki. Stwierdzenie że "każda kobieta
    > która nie chce - nie zajdzie" jest naprawdę BARDZO nisko latającym
    > kwantyfikatorem.

    Dlatego, że w skali kraju znajdziesz kilka przypadków na nie? Wyjątki
    tylko potwierdzają regułę.

    > [...]
    > Kilka przypadków które znam, to są kobiety dalekie od skrajnego
    > niedouczenia, niepełnosprawności lub niefrasobliwości.

    To jaki błąd popełniły?

    > Natura niestety jest skomplikowana - są tacy którzy robią wszystko żeby
    > dziecka nie mieć i bach - deux ex machina pojawia im się potomek.

    No jakieś statystycznie rzecz biorąc przypadki specjalne to się znajdą
    pewnie. Np. ja bardzo dziwnie reaguję na tabletki związane z mózgiem.
    Przepisał mi kiedyś neurolog na bóle głowy i głęboko się dziwił objawom.
    Zmniejszał dawkę, zmniejszał, a objawy były wciąż dziwne.

    > Znowu
    > są tacy którzy robią wszystko żeby dziecko mieć i dożywają późnej
    > starości będąc bezdzietnymi.

    Ale to co innego. Jak ktoś ma jakieś uszkodzenie i nie może mieć
    dziecka, to nie może. Ale jak stosuje antykoncepcję, to jakie szanse ma
    na wpadkę? Znikome.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek