    From: "stavi" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy rozpoczynac konflikt z sasiadem...
    Date: Mon, 23 Jun 2003 16:53:27 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@nat-225.wasko.pl
    <9...@a...swic.dialup.inetia.pl> <bck3ta$j68$1@news.onet.pl>
    <bckktd$899$1@news.onet.pl> <bcmj40$fv4$3@news.onet.pl>
    <bcmjtb$1vj$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <r...@4...com> <bcp2j9$9b2$1@news.onet.pl>
    <o...@4...com> <bcpr3l$gs1$1@news.onet.pl>
    <bcu9uf$g0p$3@news.onet.pl> <bcv2n5$g6v$1@news.onet.pl>
    <bd3q9q$964$1@news.onet.pl> <bd6bl2$5br$1@news.onet.pl>
    <bd6ork$al2$2@news.onet.pl> <bd6uhd$q49$1@news.onet.pl>
    <bd707u$pqa39$1@ID-136479.news.dfncis.de>

    > Dlaczego? I jak w twoim świecie, gdzie nikt nie ma obowiązków związanych
    > z własnością można rozstrzygać, jeśli dwu ludzi mówi o jednej rzeczy 'to
    > moja własność'?

    _Nie_ twierdziłem, że właściciel nie powinien mieć _żadnych_ obowiązków.
    Ale dla mnie wpis do księgi wieczystej (_jednoznaczny_) + płacone podatki
    ( a to są _obowiązki_ ) to powinien być 100% argument przeciwko _ktoś sobie
    mówi_.
    To niby po co jest ksiega wieczysta? Tylko po to, żeby państwo wiedziało,
    kogo z podatków łupić ?
    Już zrozumiałem, że nie można niektórych przekonać, że skoszona trawa _nie_
    powinna mieć znaczenia w konfrontacji z księgą wieczystą. Co więcej,
    zasiadujący powinien mieć jedynie prawo pierwokupu (od słowa "zapłacić" :) )
    _po_ przejeciu tej ziemi przez państwo za _niepłacone_ podatki. I nic
    więcej.

    > Chciałeś powiedzieć - 'wszystkich nas okradało', skoro dotyczyło

    tak, chciałem tak powiedzieć "wszystkich nas okradło". Przepraszam, moje
    niedociągnięcie.
    Tylko chodziło mi o skalę tej kradzieży. Niech te podatki z tego alkoholu
    wyjdą ile na łebka x=kwota_niezapłaconych_podatków/ilość_ludzi_w_polsce
    ?
    (nie chce strzelac) To chyba nie wyjdzie tyle co powiedzmy 50k zł ??? A jak
    się kogoś okradnie na 50k zł a na 5 groszy czy nawet 5zł to chyba _różnica_
    ? Przynajmniej dla mnie to jest różnica :(, no chyba, że nosisz w kieszeni
    50k na drobne wydatki :)

    > niezapłaconych podatków. Rozczula mnie to podejście - 'okradanie
    > podatników to pikuś, okradanie pojedyńczych ludzi jest gorsze, a
    > znacznie gorsze to jak mnie okradną'.

    jeśli różnica 49995 zł to dla Ciebie pikuś, to Ci zazdroszczę. Szczerze.
    I nie miałem siebie na myśli, tylko wszystkich, bo wszystkich to może
    spotkać. Twoje dzieci również. Nie napisałem, że mają w ustawie napisać, że
    nie dotyczy staviego, tylko że całą ustawę w diabły!
    I wcale nie uważam, że okradanie podatników to pikuś! i że to nie jest
    złodziejstwo! (nigdzie tak nie napisałem) Tylko co 'gorsze' oceniam po tym,
    na ile ludzie zostają okradzeni.

    pozdrawiam,
    stavi