  • 1. Data: 2005-04-14 06:43:51
    Temat: Czy pies obowiązkowo w kagańcu i na smyczy ?
    Od: "krzysztof" <k...@z...com.pl>

    Czy są jakieś przepisy (jakie? link może?) które regulują sprawę obowiązku
    wyprowadzania psa na spacer na smyczy lub/i w kagańcu ?

    Czy te sprawy mogą być różnie regulowane w różnych miastach decyzjami rad
    miejskich ? Jeśli tak to w jaki sposób te decyzje muszą być ogłaszane aby
    obywatel miał szanse je znać i do nich sie stosować ?

    Czy mółbym odwmówić zapłacenia mandatu za brak kagańca (oczywiście na psie w
    czasie spaceru) powołując się na nierozpowszechnienie ewentualnego regionalnego
    przepisu ?

    Spotkałem się ze sprzecznymi zdaniami na ten temat.

  • 2. Data: 2005-04-14 07:05:49
    Temat: Re: Czy pies obowiązkowo w kagańcu i na smyczy ?
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Czy są jakieś przepisy (jakie? link może?) które regulują sprawę obowiązku
    > wyprowadzania psa na spacer na smyczy lub/i w kagańcu ?

    prawo miejscowe

    > Czy te sprawy mogą być różnie regulowane w różnych miastach decyzjami rad
    > miejskich ? Jeśli tak to w jaki sposób te decyzje muszą być ogłaszane aby
    > obywatel miał szanse je znać i do nich sie stosować ?

    Tak, i są zazwyczaj ogłaszane w sposób prawidłowy.

    > Czy mółbym odwmówić zapłacenia mandatu za brak kagańca (oczywiście na psie
    > czasie spaceru) powołując się na nierozpowszechnienie ewentualnego
    > regionalnego
    > przepisu ?

    Mógłbyś, jeśli tak faktycznie jest. Co jest mało prawdopodobne.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-04-14 07:31:00
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    Beniamin napisał
    > Mógłbyś, jeśli tak faktycznie jest. Co jest mało prawdopodobne.

    Nie wydaje mi sie, aby te przepisy w roznych miastach byly rozne. (cos
    mi sie kolacze, ze koniecznosc stosowania smyczy i kaganca zalezy od
    wagi/wielkosci psa oraz od tego, czy jest na liscie ras
    niebezpiecznych).
    I teraz pytanie: czy nieznajomosc prawa pozwala na jego
    nieprzestrzeganie? Bo moim zdaniem nie.

    pozdrawiam
    Gosia

  • 4. Data: 2005-04-14 07:37:26
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > niebezpiecznych).
    > I teraz pytanie: czy nieznajomosc prawa pozwala na jego

    Te przepisy mogą być w różnych miastach różne

  • 5. Data: 2005-04-14 07:38:38
    Od: g...@p...onet.pl

    > Czy są jakieś przepisy (jakie? link może?) które regulują sprawę obowiązku
    > wyprowadzania psa na spacer na smyczy lub/i w kagańcu ?

    Z jakiego jesteś miasta (lub w którym to miało miejsce)?

  • 6. Data: 2005-04-14 08:07:22
    Od: Mateusz Korniak <i...@k...pl>

    Beniamin wrote:

    > prawo miejscowe

    > Tak, i są zazwyczaj ogłaszane w sposób prawidłowy.

    A praktycznie to jaki jest ów prawidłowy sposób ?

    --
    www.kupujemy.pl
    - pół miliona aktualnych ofert z wszystkich sklepów internetowych w Polsce.

  • 7. Data: 2005-04-14 11:00:02
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > A praktycznie to jaki jest ów prawidłowy sposób ?

    Przepisy gminne ogłaszane są w sposób zwyczajowo przyjęty w danej gminie
    (np. przez rozplakatowanie obwieszczeń w miejscach publicznych, w gminnym
    publikatorze) oraz przez ogłoszenie w prasie lokalnej, chyba że ustawa
    wymaga ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
    Zbiór przepisów gminnych powinien być gromadzony i udostępniony w urzędzie
    gminy, a powiatowych aktów prawa miejscowego w starostwie powiatowym.
    Przepisy gminne wchodzą w życie z dniem ogłoszenia, a mogą też przewidywać
    termin późniejszy, który jednak musi być wyraźnie określony.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2005-04-16 12:18:14
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "krzysztof" <k...@z...com.pl> napisał w
    wiadomości news:66db.0000053b.425e1127@newsgate.onet.pl...
    > Czy są jakieś przepisy (jakie? link może?) które regulują sprawę
    > obowiązku wyprowadzania psa na spacer na smyczy lub/i w kagańcu ?

    Tak. Kodeks wykroczeń:
    Art. 77.
    Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu
    zwierzęcia,
    podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

    Jak by nie patrzeć smycz i kaganiec to zwykłe środki ostrożności.
    Pies jest tylko psem, może różnie zareagować, całkowicie odmiennie niż
    człowiek na różne nie przewidywalne sytuacje.
    Znane są przypadki, kiedy pies wystraszył się wystrzału z samochodowego
    tłumika i zaatakował pierwszą z brzegu osobę.
    Pies potrafi zaatakować małe dziecko trzymające gumową zabawkę a także
    potrafi rzucić się na przypadkową osobę, która wykonała gwałtowny ruch ręką.
    Nie wszystko zależy od wychowania psa... nawet najbardziej płochliwy
    wystraszony kundel potrafi być groźny.

    > Czy te sprawy mogą być różnie regulowane w różnych miastach decyzjami rad
    > miejskich ? Jeśli tak to w jaki sposób te decyzje muszą być ogłaszane aby
    > obywatel miał szanse je znać i do nich sie stosować ?

    Nie ma potrzeby ogłaszania, straże miejskie/gminne i policja mają prawo
    nałożyć mandat po stwierdzeniu wykroczenia

    > Czy mółbym odwmówić zapłacenia mandatu za brak kagańca (oczywiście na
    > psie w czasie spaceru) powołując się na nierozpowszechnienie
    > ewentualnego regionalnego przepisu ?

    Akurat z tego powodu nie ma sensu. Nie znajomość prawa nie zwalnia od
    odpowiedzialności.
    Jeśli masz psa lub inne zwierze, Twoim obowiązkiem jest zaznajomienie się z
    przepisami mogącymi Ciebie i twojego zwierzaka.

    > Spotkałem się ze sprzecznymi zdaniami na ten temat.

    Ja też...

    --
    Krzysztof - 'kw1618' > http://grupy.3mam.net
    Pisz e-listy nie e-maile !!

  • 9. Data: 2005-04-18 17:03:14
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:ao78e.6457$0z2.647@news.chello.at...

    > Jak by nie patrzeć smycz i kaganiec to zwykłe środki ostrożności.

    Jak by nie patrzeć palnąłeś głupotę.

    > Pies jest tylko psem,

    A człowiek człowiekiem. Banały waść prawisz.

    > Znane są przypadki, kiedy pies wystraszył się wystrzału z samochodowego
    > tłumika i zaatakował pierwszą z brzegu osobę.

    Psa nigdy nie miałeś.

    > Pies potrafi zaatakować małe dziecko

    A rodzice zabić i ukiścić dzieci w beczce. Cóż jeszcze napiszesz równie
    ciekawego?

    Pzdr
    Leszek

  • 10. Data: 2005-04-18 17:54:31
    Od: Paweł Gołaszewski <b...@u...ds.pg.gda.pl>

    On Sat, 16 Apr 2005 12:18:14 GMT "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"
    <a...@j...w.stopce.pl> wrote:
> [...]
    > podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.
    >
    > Jak by nie patrzeć smycz i kaganiec to zwykłe środki ostrożności.

    Bzdura trochę.

    Mam psa łagodnego, z ras, które nie myślą nawet o agresji. Te psy _nie_ _są_
    w stanie ugryźć człowieka, bo mają tzn. "miekkie szczęki". One są używane
    jako psy do rehabilitacji. Dzieciaki tam cuda z nimi wyprawiają, męczą je
    czasem, ciągają za ogony, etc, etc.

    Oczywiście, do takich rzeczy pies musi mieć predyspozycje, ale... to łagodne
    psy są bardzo częste. Wręcz nawet agresywne są rzadkością.

    Wróćmy jednak do tematu - załóżmy następującą sytuację:

    - miejscowe władze nie wydały żadnego "cuda legislacyjnego" na temat
    trzymania psów lub też nie ma w nim bezpośrednio wymienionych: kaganiec,
    smycz, obroża...
    - mam psa rodowodowego z ras z natury łagodnych (powiedzmy - golden retriever)
    - pies ma zrobione testy psychologiczne
    - ma ukończone kursy tresury (powiedzmy - pies towarzyszący)

    Czy w takiej sytuacji można się kłócić z policją/strażą? Bo nigdzie nie ma
    powiedziane, że zwykłymi środkami jest kaganiec i obroża. Śmiem nawet
    twierdzić, że właściciel zrobił więcej niż miał w obowiązku...

    --
    pozdr. Paweł Gołaszewski
    blues<at>ds.pg.gda.pl