  • Data: 2011-05-18 07:33:05
    Temat: Re: Czy można zakazać prac?
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wieslav wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A Ty bez żadnych zastrzeżeń pozwoliłbyś aby Ci się dosłownie wrył w
    > fundamenty swego domu? I podczas tych prac drżał cały dom? Uważasz,
    > że to dobrze dla domu? Szczególnie budowanego bardzo dawno?

    To że zbudowany bardzo dawno - nie zmienia faktu że zbudowany w
    granicy. Masz dom postawiony tak, że ograniczasz funkcjonalność działki
    sąsiada.

    Nie jego wina że tak zbudowałeś/kupiłeś tak zbudowany. Twój dom - twój
    problem. Dlaczego sąsiad ma ponosić konsekwencje tego że Ty masz więcej
    miejsca działce, dzięki takiemu usytuowaniu domu?

    > Poczytaj wszystko co opisałem dokładnie a najlepiej kilkakrotnie bo
    > widzę, że z Twoim rozumowaniem coś nie tak skoro rzucasz takie
    > porównanie..... On może mi zakłócać spokój cały dzień i noc, może
    > upiększyć sobie widok za moje pieniądze(ściana),

    Żądanie zamurowania okna to nie jest kwestia upiększenia, tylko
    prywatności.

    Ściana domu to nie jest specjalnie estetyczny widok.

    > może naruszyć
    > podstawę oraz ściany mego domu. W zamian nie mam nic. Naprawdę
    > uważasz, że tak powinno być? I to jest w porządku?

    Szczerze mówiąc - tak uważam.
    Przepisy aktualne nie pozwoliłyby tak zbudować domu, tylko w
    określonych i szczególnych przypadkach (np. bliźniak).

    Te przepisy nie wzięły się stąd że sama budowa byłaby uciążliwa, choć
    to też. Chodzi o komfort i bezpieczeństwo użytkowania działki.

    Bo np. - jaki masz dach? śnieg zimą nie spada na działkę sąsiada?
    Odrywające się sople nie spadają na działkę sąsiada? Jeśli tak, sąsiad
    musi zimą na swojej działce uważać co mu leci na głowę, tylko dlatego
    że Ty masz dom w granicy.

    I oczywiście żądanie żeby dom zburzył i postawił na nowo nie jest
    "społecznie uzasadnione", ale ograniczanie z tego powodu czynności
    które sąsiad może robić na SWOJEJ działce jest już karygodną
    bezczelnością.

    Inaczej mówiąc - jak Ci sie nie podoba że sąsiad pracując na SWOJEJ
    działce, wpływa na Twój dom - przesuń chałupę ;-)

    --
    Pozdro
    Massai