  • 21. Data: 2002-10-24 22:51:58
    Temat: Re: Czy można admina podac do sądu???
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Oct 2002, Michal Kukula wrote:

    >+ > Trzeba czytac umowy jak sie podpisuje. Jak sie nie zna na rzeczy to sie
    >+ > bierze kogos do pomocy lub pyta sie jak to jest u innych. Teraz to tylko

    Nie da się ukryć że na praktycznym stosowaniu prawa się znasz :)

    >+ > walnac mu na hub'a 220V i niech mi udowodni ze to z mojej winy jak ja sie
    >+ > na pradzie nie znam. To jest w granulkach?

    W granulkach. Stosuje się dwa rozmiary: tak ok. 1/1000 angstrema
    i jeszcze z 10 razy mniejsze ;)
    Wyraźnie widać że znasz tylko opisy popularnonaukowe ;)

    >+ Ta metoda mozesz zniszczyc oprocz huba tez pare PCtow w sieci.
    >+ W tym PCtow innych klientow.
    >+ Fakt, nikt Ci nie udowodni, ze to TY roz...es kilkadziesiat PCtow po
    >+ domach...
    >+ :-(

    Szybcy jesteście (w wyciaganiu wniosków) jak... no, nie powiem ;)

    *Jakby* *kiedyś* was się ktoś o to *pytał* - to możecie zeznać
    że Ethernet na skrętce (taki z dziurką na 8 blaszek ;)) powinien
    mieć izolację galwaniczną. Co prawda tylko na jakieś 50V, co
    wobec 314V z sieci niby niewiele...
    Ale przy repeaterze/switchu z masą podłączoną do zera zapewni
    tzw. "dowód rzeczowy" w postaci "kolorowej inaczej" dziury po
    kablu od klienta :]
    Oczywiście karta w PCCie też powinna mieć separację[1], w ten
    deseń - po przebiciu separacji - jest spora szansa że karty pójdą
    ale PCty (przynajmniej: nie wszystkie) niekoniecznie[2].

    A kwestii spraw na których się nie znam - to zawsze myślałem
    że za udowodnione, *nieumyślnie* poczynione straty (jak ktoś
    myśli że granulki się w wiadrze do bojlera przynosi, żeby
    grzał - i omyłkowo do sieci komputerowej wsypie ;>) jak
    najbardziej się odpowiada.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] ...a te karty które nie miały separacji (niezgodne z normą)
    często miały grubym drutem połączenie do śledzia; Śledzia
    zazwyczaj przykręconego śrubką fi 3 lub więcej do obudowy;
    a obudowa powinna być połączona do bolca ochronnego; a wtedy
    to "korki" - owszem, "wywalą". Zdziwiłbym się jakby karcie
    zabezpieczonej "zwarciem prostym" coś się stało !
    [2] jeśli ktoś nie rozumie dlaczego separacja ma pomóc pomimo
    przebicia - to sugeruję że przed i po znajdą się jakieś elementy
    które niechcący mogą być połaczone do masy ;) (*zerowanej*).
    PS: wyjąłem miernik z szuflady i sprawdziłem na jednym
    z najtańszych Surecomów: separacja jest.

  • 22. Data: 2002-10-24 23:17:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Oct 2002, KrzysiekPP wrote:
    [...komuś...]
    >+ Albo gdzies w ktoryms kodeksie jest definicja cieplej wody ;)

    A co w tym śmiesznego *że jest* ?
    Brak definicji "kwartału" (nieopatrznie użytego ostatnio
    w ustawie o VAT) właśnie powoduje spory interpretacyjne,
    w odróżnieniu od definicji "miesiąca" (która istnieje).

    >+ Bo jesli nie, to ja twierdze, ze ciepla woda ma temperature > 0 stopni.
    >+ Udowodnij mi, ze tak nie jest ;))))

    Nie ma czego udowadniać - oczywiście, że ciepła woda ma temperaturę
    wyższą od 0 stopni Celsjusza[1]. Oczywiście z tego nie wynika,
    że każda woda która ma temperaturę ponad 0C jest ciepła w sensie
    prawnym.
    Jak to adm.Nelson powiedział...

    >+ Jakie to nasze prawo jest powalone ....

    ...to raczej z logiką krucho. Ale że przebiłeś w tym naszych
    ustawodawców ;), to pewnie grupa ci przyzna jakieś okolicznościowe
    wyróżnienie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] Dotyczy równiez Fahrenheita, Reamura, Rankine'a i Kelvina,
    oczywiście. Czy istnieje skala "zaczynająca się wyżej" nie wiem ;)

  • 23. Data: 2002-10-24 23:25:53
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Oct 2002, Michal Kukula wrote:
    [...moje...]
    >+ > Krótko mówiąc:
    >+ > - łącze od węzła do ciebie ma jakiś tam transfer. Ma ? - to OK.
    >+ > - ...a co dalej to już trudno - w końcu [...]
    >+ > - to może być wina mojego dostawcy, ale
    >+ > może też być wina tamtego serwera lub 'jego' dostawcy...
    >+
    >+ Wiesz, ja mysle, ze sad poszuka rzeczoznawcy.

    ...który będzie musiał stwierdzić jak wyżej. "Łącze do
    dostawcy ma ustalone w umowie parametry, faktyczne
    połączenia do innych miejsc w sieci rażąco odbiegają
    od oczekiwanych wyników ale wpływ na to mają dziesiątki
    czynników za które dostawca nie ponosi odpowiedzialności".
    Zgodnie z prawdą.

    >+ Tak na zdrowy rozum, jesli place za dostawy cieplej wody a z kranu zaledwie
    >+ kapie woda o temperaturze 30 stopni, to mozna uznac ze dostawca sie nie
    >+ wywiazuje.
    >+ Prawda?

    Prawda. Tylko IMO mało kompatybilna z tym co powyżej: przy ciepłej
    wodzie może się okazać że to wina nie dostawcy a konstruktora ;)
    (który nie przewidział obiegu powrotnego !). No i o czym już było
    - jest powiedziane w umowie co ma zostać dostarczone (ciepła
    woda, opisana prawnie).
    A w umowie z dostawcą transferu "do reszty świata" nie ma !
    (BTW: ty byś zagwarantował ? - to OTWIERAJ CZYM PRĘDZEJ DG !)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (DG, KPiR i VAT - ale providerki nie prowadzi, dla jasności ;))

  • 24. Data: 2002-11-19 20:04:02
    Od: ":wirefree::" <a...@c...pl>

    Admina podac do sadu mozesz ale zastanow sie czy masz szanse wygrac sprawe
    bo z tego co napisales to wnioskuje ze nie masz szans.
    Transfer gwarantowany z reguly podaje sie do pierwszego routera i do niego
    masz gwarantowane np 100Mbit/s ale potem juz nikt ci nie zagwarantuje ze
    transfer bedzie na poziomie conajmniej 1 kbit/s/.