  • 1. Data: 2002-10-23 07:11:25
    Temat: Facet nie zaplacil faktury i zwinal firme - co mu moge zrobic?
    Od: "Andrzej Paszkowski" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Sytuacja wyglada tak:
    Na poczatku roku wykonalem usluge (mam 1-osobowa firme) dla innej (tez
    1-osobowej) firmy i wystawilem fakture, ktora zaksiegowalem i zaplacilem
    podatek. Dostalem jednak tylko czesc pieniedzy, ktora nie pokryla jednak
    nawet podatku dochodowego i VAT-u. Przez kolejne miesiace facet obiecywal ze
    zaplaci, ale na obietnicach sie skonczylo. Pewnego dnia telefony firmy
    przestaly odpowiadac.
    Teraz pytanie - co moge teraz zrobic? Interesuja mnie tylko mozliwosci
    legalne ;)
    Kwota faktury jest nieduza - ok 600 zl netto.

    Sprawa jest o tyle utrudniona, ze facet prowadzil firme w Warszawie, mial ja
    zarejestrowana w wynajmowanym mieszkaniu nalezacym do wspolnika. Wiec teraz
    trudno mi goscia znalezc, zeby chociazby wyslac wezwanie do zaplaty.

    Licze na wasza pomoc i pzdrawiam
    Andrzej Paszkowski

  • 2. Data: 2002-10-23 07:41:30
    Od: "Marcin" <e...@i...pl>

    jeżeli faktura jest podpisana, możesz oddać sprawę do komornika ale jest to
    kwota zbyt mała żeb miało to sens,
    z reszta nie jestem pewien czy podejmie się tak małej kwoty i ile wynoszą
    opłaty

    Użytkownik "Andrzej Paszkowski" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ap5i2e$hg8$1@news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-10-23 08:12:20
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > ja
    > teraz

    Czy to oznacza, ze moge po prostu zalozyc firme, zebrac troche roznych
    rzeczy, zlikwidowac firme i nikt mi nic nie moze zrobic ??????????????

    No bez zartow ...

  • 4. Data: 2002-10-23 08:31:05
    Od: "Andrzej Paszkowski" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Czy to oznacza, ze moge po prostu zalozyc firme, zebrac troche roznych
    > rzeczy, zlikwidowac firme i nikt mi nic nie moze zrobic ??????????????
    >
    > No bez zartow ...

    Wlasnie. Chyba jednak da sie zos zrobic. Tym bardziej, ze tak na prawde
    chodzi mi nie tylko o te 600 zl, ale o to zeby goscia nauczyc, ze pieniadze
    sie oddaje.

    Pozdrawiam
    Andrzej Paszkowski

    PS. A moze upublicznie na poczatek jego nazwisko - ku przestrodze?

  • 5. Data: 2002-10-23 09:07:50
    Od: "blazej" <8...@w...pl>

> [...]
    >
    > Czy to oznacza, ze moge po prostu zalozyc firme, zebrac troche roznych
    > rzeczy, zlikwidowac firme i nikt mi nic nie moze zrobic ??????????????

    Wlasnie tak robia ludzie
    biora towar na gruba kase a pozniej zamykaja interes to stary numer z
    zachodu ktory przywedrowal do Polski
    dlatego powazne firmy zlecaja sprawdzenie klienta przed sprzedaza duzej
    partii towaru
    te firmy to Wywiadownie Gospodarcze

    ale co zrobic z takimi malymi transakcjami
    normalnie wpisujesz (chyba) je w straty czyli koszty i po bolu
    Pamietaj o kosztach na telefony i na benzyne zeby skontaktowac sie z tym
    gosciem
    to powoduje ze tracisz wiecej

    daj se spokuj z klientem jak on byl dla ciebie taki to pewnie bedzie dla
    innych
    a wtedy znajdzie sie gosciu ktory nie bedzie zalowal kasy zeby mu sprawic
    niezle bicie

    ja ci radze wez sie za robote i zapomnij o gosciu
    mi firmy wisialy 3.000 i tez padly to bol
    ale nie pakowalem kasy w odzyskanie tej kasy i dalej szedlem

    wiem ze w tym temacie nie jestem doskonaly ale trzeba sie zapytac fachowca
    ksiegowego

  • 6. Data: 2002-10-23 09:12:29
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > PS. A moze upublicznie na poczatek jego nazwisko - ku przestrodze?

    Wtedy trafisz pod kolejny absurd, czyli ochrone danych osobowych ;(

  • 7. Data: 2002-10-23 09:40:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Oct 2002, KrzysiekPP wrote:

    >+ > PS. A moze upublicznie na poczatek jego nazwisko - ku przestrodze?
    >+
    >+ Wtedy trafisz pod kolejny absurd, czyli ochrone danych osobowych ;(

    DG jest prowadzona jawnie - jeśli opublikuje nie jego
    nazwisko pt. "Jan Kowalski" ale nazwę DG pt. "Jan Kowalski kowalstwo"
    to to pod "dane osobowe" nie podlega :]
    Czy możemy mówić o szkodzie dla DG "Jan Kowalski kowalstwo"
    tego nie wiem ;), ale nie sądzę... (skoro zarzut jest prawdziwy).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-10-23 09:40:53
    Od: m...@t...NOSPAM.pl (Witek Mozga)

    >Czy to oznacza, ze moge po prostu zalozyc firme, zebrac troche roznych
    >rzeczy, zlikwidowac firme i nikt mi nic nie moze zrobic ??????????????

    W naszym kraju wszystko mozna, co wiecej jesli mimo likwidacji
    wystawiisz faktury, a ktos sobie odliczy na ich podstawie vat, to on
    bedzie za to odpowiadal, a nie ty, jak by sie mozna bylo spodziewac.
    Janusz Weiss poruszal ten temat w Zetce.

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 9. Data: 2002-10-23 09:53:17
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bedzie za to odpowiadal, a nie ty, jak by sie mozna bylo spodziewac.
    > Janusz Weiss poruszal ten temat w Zetce.

    Nie do konca tak jest.

    Obaj beda odpowiadac.
    Wystawca zaplaci za to co wystawil, a nabywca nie odliczy.

    Mniej sluchaj Weissa a wiecej czytaj ustawy podatkowe.

    Karol

  • 10. Data: 2002-10-23 16:50:24
    Od: ".Barman" <b...@b...PRZECIWNICY.MIELONKI.biz.pl>

    Użytkownik "blazej" <8...@w...pl> napisał w wiadomości

    > normalnie wpisujesz (chyba) je w straty czyli koszty i po bolu

    AFAIK zeby wpisac w koszty strate, na ktorej pokrycie nie mozna juz sciagnac
    kasy od dluznika, trzeba najpierw od kogos-tam dostac orzeczenie
    (zaswiadczenie, czy jakkolwiek to sie nazywa) o niesciagalnosci...

    Pzdr.

    Marcin/.Barman