    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można admina podac do sądu???
    Date: Fri, 25 Oct 2002 00:51:58 +0200

    On Wed, 23 Oct 2002, Michal Kukula wrote:

    >+ > Trzeba czytac umowy jak sie podpisuje. Jak sie nie zna na rzeczy to sie
    >+ > bierze kogos do pomocy lub pyta sie jak to jest u innych. Teraz to tylko

    Nie da się ukryć że na praktycznym stosowaniu prawa się znasz :)

    >+ > walnac mu na hub'a 220V i niech mi udowodni ze to z mojej winy jak ja sie
    >+ > na pradzie nie znam. To jest w granulkach?

    W granulkach. Stosuje się dwa rozmiary: tak ok. 1/1000 angstrema
    i jeszcze z 10 razy mniejsze ;)
    Wyraźnie widać że znasz tylko opisy popularnonaukowe ;)

    >+ Ta metoda mozesz zniszczyc oprocz huba tez pare PCtow w sieci.
    >+ W tym PCtow innych klientow.
    >+ Fakt, nikt Ci nie udowodni, ze to TY roz...es kilkadziesiat PCtow po
    >+ domach...
    >+ :-(

    Szybcy jesteście (w wyciaganiu wniosków) jak... no, nie powiem ;)

    *Jakby* *kiedyś* was się ktoś o to *pytał* - to możecie zeznać
    że Ethernet na skrętce (taki z dziurką na 8 blaszek ;)) powinien
    mieć izolację galwaniczną. Co prawda tylko na jakieś 50V, co
    wobec 314V z sieci niby niewiele...
    Ale przy repeaterze/switchu z masą podłączoną do zera zapewni
    tzw. "dowód rzeczowy" w postaci "kolorowej inaczej" dziury po
    kablu od klienta :]
    Oczywiście karta w PCCie też powinna mieć separację[1], w ten
    deseń - po przebiciu separacji - jest spora szansa że karty pójdą
    ale PCty (przynajmniej: nie wszystkie) niekoniecznie[2].

    A kwestii spraw na których się nie znam - to zawsze myślałem
    że za udowodnione, *nieumyślnie* poczynione straty (jak ktoś
    myśli że granulki się w wiadrze do bojlera przynosi, żeby
    grzał - i omyłkowo do sieci komputerowej wsypie ;>) jak
    najbardziej się odpowiada.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] ...a te karty które nie miały separacji (niezgodne z normą)
    często miały grubym drutem połączenie do śledzia; Śledzia
    zazwyczaj przykręconego śrubką fi 3 lub więcej do obudowy;
    a obudowa powinna być połączona do bolca ochronnego; a wtedy
    to "korki" - owszem, "wywalą". Zdziwiłbym się jakby karcie
    zabezpieczonej "zwarciem prostym" coś się stało !
    [2] jeśli ktoś nie rozumie dlaczego separacja ma pomóc pomimo
    przebicia - to sugeruję że przed i po znajdą się jakieś elementy
    które niechcący mogą być połaczone do masy ;) (*zerowanej*).
    PS: wyjąłem miernik z szuflady i sprawdziłem na jednym
    z najtańszych Surecomów: separacja jest.