  • 21. Data: 2005-11-02 22:28:27
    Temat: Re: Czy kobiete będącą w ciązy pracodawca może zwolnić
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nixe napisał(a):

    >> Nic nie pomyliła ...
    >

    > Owszem, pomyliła.
    > Przeczytaj dokładnie KP art. 177

    I? Art. 177 par. 1 kp dotyczy i umów na czas określony i na czas
    nieokreślony.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 22. Data: 2005-11-02 22:33:01
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dkbd9i$cnv$4@nemesis.news.tpi.pl>
    Johnson <j...@n...pl> pisze:

    > Właśnie wskazałaś podstawę prawną - decyduje słowo "rozwiązać".

    Jeszcze jedno.
    Ja to rozumiem tak, że nie można wypowiedzieć umowy w czasie ciąży lub
    rozwiązać umowy (bez wypowiedzenia). Jeśli wypowiedzenie jest wręczone przed
    zajściem w ciążę, to rozwiązanie umowy następuje samoistnie po upływie
    okresu wypowiedzenia. Jeśli pracownica zajdzie po wręczeniu wypowiedzenia w
    ciążę, to jest to tylko i wyłącznie jej problem.

    --
    PozdrawiaM

  • 23. Data: 2005-11-02 22:33:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nixe napisał(a):

    > Ale umowa na czas określony kończy się_samoistnie_w terminie, do którego
    > została zawarta. Nijak nie trzeba jej rozwiązywać.
    > Jeśli kończy się przed upływem 3. miesięcy ciąży, to pracodawca nie ma
    > obowiązku podpisywania kolejnej.
    > Proste jak drut i naprawdę nie ma co kombinować ;-)

    Przytoczę poprzednika na którego ty opowiedziałaś:
    "Powiem nawet więcej, nie może jej zwolnić, jeśli w ciążę zajdzie
    podczas biegu okresu wypowiedzenia."
    Była to wypowiedź ogólna nie dotycząca kazusu - umowy na czas określony
    - przecież wyraźnie napisał o 3 miesięcznym wypowiedzeniu, a więc
    zapewne o umowie na czas nieokreślony. I to do niej chciałaś podstawę
    prawną.
    Więc albo jesteś strasznie dygresyjna, albo nielogiczna. Bo teraz
    piszesz o czymś innym. I w dodatku same oczywistości. Nic oryginalnego.

  • 24. Data: 2005-11-02 22:40:39
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dkbejm$h98$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Johnson <j...@n...pl> pisze:

    > I? Art. 177 par. 1 kp dotyczy i umów na czas określony i na czas
    > nieokreślony.

    Ale wątek i pytanie jego autora dotyczy umowy na czas określony.

    --
    PozdrawiaM

  • 25. Data: 2005-11-02 22:43:17
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dkber9$nad$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Johnson <j...@n...pl> pisze:

    > Więc albo jesteś strasznie dygresyjna, albo nielogiczna.

    Jest jeszcze trzecie wyjście. Zmęczona i przez to rozkojarzona ;-)
    Odpowiedziałam, wysłałam i dopiero za chwilę zauważyłam, że to nie było na
    temat.
    Sorki.

    --
    PozdrawiaM

  • 26. Data: 2005-11-03 00:51:34
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 02 Nov 2005 23:04:07 +0100, *Johnson*
    <news:dkbd63$cnv$3@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Nic nie pomyliła ...

    Właśnie.
    Jeszcze trochę zostało mi w pamięci z dosyć długiego kursu Kadry i Płace :D
    Na świadectwie ukończenia, czy jak to się nazywa (bo mam to głęboko w
    ...szufladzie) mam 5.

    Przy umowie na czas nieokreślony to ogólnie wiadomo i gramotni powinni się
    domyślić, że tym bardziej nie można zwolnić pracownicy w ciąży.
    Radzę co poniektórym przeczytanie sobie Art.177 Par.1-4.
    Nie będę przecież tego przepisywała :-)

    --
    Kaja

  • 27. Data: 2005-11-03 01:04:06
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 2 Nov 2005 23:22:58 +0100, *Nixe* <news:dkbe83$25qh$1@news.mm.pl>
    napisał(a):

    >Gdyby umowa kończyła się po 3. miesiącu, to kobieta załapałaby się
    > jeszcze na pracę do samego porodu.

    Po jakim 3-cim m-cu. Ciąży czy pracy

    --
    Kaja

  • 28. Data: 2005-11-03 01:09:26
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 2 Nov 2005 23:33:01 +0100, *Nixe* <news:dkbeqv$2gsl$1@news.mm.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > okresu wypowiedzenia. Jeśli pracownica zajdzie po wręczeniu wypowiedzenia w
    > ciążę, to jest to tylko i wyłącznie jej problem.

    Tak, czy siak na brzuch nikt nie patrzy i nie główkuje, czy dana kobieta
    jest w ciąży czy nie. Ważne jest tylko zaświadczenie od lekarza. Po 1 dniu
    lekarz nie rozpozna i to mogłoby być dla kobiety problemem, bo pewnie ona by
    nie wiedziała czy jest juz w ciąży czy nie.

    --
    Kaja

  • 29. Data: 2005-11-03 05:23:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:dkbejm$h98$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > Ale wątek i pytanie jego autora dotyczy umowy na czas określony.

    I? Przecież ty twierdziłaś, że w zakresie natychmiastowej ochrony przed
    zwolnieniem inne są zasady co do umów na czas określony i nieokreślony.

  • 30. Data: 2005-11-03 05:29:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nixe napisał(a):

> [...]
    > upływie okresu wypowiedzenia. Jeśli pracownica zajdzie po wręczeniu
    > wypowiedzenia w ciążę, to jest to tylko i wyłącznie jej problem.

    Źle rozumiesz.
    I akurat rozwiązać dyscyplinarnie (bez wypowiedzenia) to można, co jest
    zresztą wyraźnie napisane.