  • 1. Data: 2005-11-02 15:37:45
    Temat: zatrzymywanie prawa jazdy za punkty
    Od: " jupi" <j...@W...gazeta.pl>

    PoRD
    Art. 135. 1. Policjant:

    1) zatrzyma prawo jazdy za pokwitowaniem w razie:

    g) przekroczenia przez kierującego pojazdem liczby 24 punktów za naruszenie
    przepisów ruchu drogowego,

    h) przekroczenia przez kierującego pojazdem, w okresie 1 roku od dnia wydania
    po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu
    drogowego;

    tyle przepisy. rozpatrzmy przypadek:

    mam na koncie 19 punktow, popelnilem wykroczenie za 10 punktow karnych. czy
    od razu, na miejscu policjant MOZE, MUSI, czy tez NIE MA PRAWA zatrzymac
    prawa jazdy?czy tez moze zatrzymac to prawo jazdy dopiero wowczas, gdy
    zostana punkty wprowadzone do policyjnego systemu i dopiero - przy nastepnej
    kontroli, gdy sprawdzi, ze mam 29 punktow bedzie mial prawo zatrzymac prawo
    jazdy?

  • 2. Data: 2005-11-02 17:24:54
    Temat: Re: zatrzymywanie prawa jazdy za punkty
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    " jupi" <j...@W...gazeta.pl> napisał:

    >mam na koncie 19 punktow, popelnilem wykroczenie za 10 punktow karnych. czy
    >od razu, na miejscu policjant MOZE,
    Jeśli przyjmiesz mandat to może zatrzymać, ponieważ uznałeś swoją winę
    i punkty zostaną ci przypisane.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-11-02 17:46:20
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli przyjmiesz mandat to może zatrzymać, ponieważ uznałeś swoją winę
    > i punkty zostaną ci przypisane.

    Mandat "uprawomacnia" się po 7 dniach. Ale fakt, może zatrzymać.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2005-11-02 17:50:57
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-11-02 18:46, Leszek wrote:

    > Mandat "uprawomacnia" się po 7 dniach. Ale fakt, może zatrzymać.

    A ja ,myślałem, że termin 7 dni obowiązuje na zapłacenie przyjętego
    mandatu. Myślałem również, iż jeśli odmówię przyjęcia takowego wszelkie
    koszty mandatu oraz rozprawy tudzież uprawomocnienie się punktów pojawia
    się w momencie orzeczenia sądu.

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor

  • 5. Data: 2005-11-02 19:11:13
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@h...fm> napisał:

    >Mandat "uprawomacnia" się po 7 dniach.
    Tak się skałda, że staje się on prawomocny z chwilą pokwitowania jego
    odbioru przez ukaranego. Dodam, że termin 7 dni jest na jego
    uiszczenie i w tym przypadku fakt ten nie ma związku z
    uprawomocnieniem.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-11-02 19:11:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> napisał:

    >A ja ,myślałem, że termin 7 dni obowiązuje na zapłacenie
    I dobrze myślałeś.

    >uprawomocnienie się punktów pojawia się w momencie orzeczenia sądu.
    Z grubsza tez dobrze myślałeś.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2005-11-02 19:15:34
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    > Tak się skałda, że staje się on prawomocny z chwilą pokwitowania jego
    > odbioru przez ukaranego. Dodam, że termin 7 dni jest na jego
    > uiszczenie i...

    ....na odwołanie się do SG. A jęsli można się odwołać, to kiepsko z jego
    prawomocnością. Nie wiedziałeś tego??

  • 8. Data: 2005-11-02 20:27:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Kazuk napisał(a):

> [...]
    > telekomunikacyjnych,
    > w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej,
    > zawiera się w formie pisemnej.
    > A punkt 5 to
    > 5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług
    > telekomunikacyjnych
    > zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych obejmujących, w
    > szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatu
    > publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci dostawcy usług.
    >
    > I czy nie można pod ten 5 punkt podciągnąc tego że ja płaciłem.

    Można, ale ... Po pierwsze, podważenie braku pisemnej i OBOWIĄZAKOWEJ
    umowy jest bezsporne. Po drugie operator/dostawca usług nie może domagać
    się przestrzegania umowy czy regulaminu, jeżeli Ci tych dokumentów nie
    dostarczył (art. 59 ust 1 oraz art. 61 ust.4 PT). W związku z tym jego
    niedbalstwo działa na jego niekorzyść.

    M.

  • 9. Data: 2005-11-02 20:47:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Leszek napisał(a):
    > ....na odwołanie się do SG. A jęsli można się odwołać, to kiepsko z jego
    > prawomocnością.

    Uchylić w tym trybie można mandat prawomocny, więc jak? O treści
    art.98§3 kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia nie wspominając.

    KG

  • 10. Data: 2005-11-02 21:05:05
    Od: m...@o...pl (KaMil)

    Leszek" <l...@h...fm> napisał:

    > A jęsli można się odwołać, to kiepsko z jego prawomocnością.
    O Leszku, Leszku - gdzie nie pojdziesz tam narozrabiasz.
    Co temat to awantura - ma sie te zdolnosci, co nie? ;)

    KaMil