  • 1. Data: 2005-11-02 16:25:44
    Temat: Czy kobiete będącą w ciązy pracodawca może zwolnić
    Od: "piotrr" <n...@v...pl>

    Witam, mam pytanie: czy żona w ciąży może zostać zwolniona z pracy lub
    inaczej postawie pytanie: czy szef widząc że żona jest w ciąży może nie
    przedłóżyć kolejnej umowy na prace co skutkuje zwolnieniem.DZiękuje za
    wszystkie odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-11-02 16:31:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    piotrr napisał(a):
> [...]
    > inaczej postawie pytanie: czy szef widząc że żona jest w ciąży może nie
    > przedłóżyć kolejnej umowy na prace co skutkuje zwolnieniem.DZiękuje za

    Umowa z kobiety w ciazy zostaje automatycznie przedluzona (wyjatek umowa
    na zastepstwo).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-11-02 16:34:07
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:2b97.000000b8.4368e888@newsgate.onet.pl>
    piotrr <n...@v...pl> pisze:

> [...]
    > lub inaczej postawie pytanie: czy szef widząc że żona jest w ciąży
    > może nie przedłóżyć kolejnej umowy na prace co skutkuje

    Umowa na czas określony, jeśli kończy się po upływie trzeciego miesiąca
    ciąży, zostaje przedłużona do czasu porodu.
    Kolejnej umowy pracodawca nie ma obowiązku podpisywać.

    Tak więc pracodawca Twojej żony nie może jej teraz zwolnić (o ile zostały
    spełnione wspomniane warunki), ale może nie przedłużyć umowy.

    --
    PozdrawiaM

  • 4. Data: 2005-11-02 16:56:37
    Od: n...@v...pl

    to znaczy sie jeśli jest w 2 msc. to może ją zwolnić??

  • 5. Data: 2005-11-02 17:21:09
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:2b97.000000c7.4368efc4@newsgate.onet.pl>
    Użytkownik <n...@v...pl> pisze:

    > to znaczy sie jeśli jest w 2 msc. to może ją zwolnić??

    Nie mam tylu danych, by to stwierdzić ;-)
    Napisz do kiedy żona ma podpisaną umowę i kiedy kończy 12. tydzień ciąży.

    --
    PozdrawiaM

  • 6. Data: 2005-11-02 19:07:19
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    2 Nov 2005 17:56:37 +0100, *n...@v...pl*
    <news:2b97.000000c7.4368efc4@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > to znaczy sie jeśli jest w 2 msc. to może ją zwolnić??

    Nie może jej zwolnić nawet od 1-go dnia ciąży.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2005-11-02 19:09:55
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    >2 Nov 2005 17:56:37 +0100, *n...@v...pl*

    > Nie może jej zwolnić nawet od 1-go dnia ciąży.

    Mylisz zasady obowiazujace przy umowie na czas nieokreslony z zasadami
    obowiazujacymi przy umowie na czas okreslony.

    I.

  • 8. Data: 2005-11-02 19:41:57
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Wed, 2 Nov 2005 20:07:19 +0100, Kaja napisał(a):

    > Nie może jej zwolnić nawet od 1-go dnia ciąży.

    Powiem nawet więcej, nie może jej zwolnić, jeśli w ciążę zajdzie podczas
    biegu okresu wypowiedzenia. Tj. 2 listopada 2005 r. kobieta dostaje
    wypowiedzenie za 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia (upływa 28 lutego 2006
    r.), poczem okazuje się, że podczas sylwestrowej imprezki doszło do
    poczęcia...
    Sytuacja wcale nie tak niemożliwa.

    --
    Olgierd
    ||| gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@p...pl |||

  • 9. Data: 2005-11-02 20:22:27
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 2 Nov 2005 20:09:55 +0100, *Immona*
    <news:dkb2v4$ad5$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Mylisz zasady obowiazujace przy umowie na czas nieokreslony z zasadami
    > obowiazujacymi przy umowie na czas okreslony.

    Jeśli pomyliłam, to przepraszam. Nie chce mi się teraz sięgać na półkę po
    kodeks pracy.

    --
    Kaja

  • 10. Data: 2005-11-02 21:42:13
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:30h30zinvqvn$.dlg@konto.kaji>
    Kaja <k...@n...ma.wp.pl> pisze:

    > Jeśli pomyliłam, to przepraszam. Nie chce mi się teraz sięgać na
    > półkę po kodeks pracy.

    A google zamknęli? ;-P

    --
    PozdrawiaM