  • 491. Data: 2023-10-10 16:08:14
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 13:06:09 +0200, J.F wrote:

    > Niemcy by mogli nie wydac/utrudniac z innych przyczyn.

    P.S.
    https://www.onet.pl/styl-zycia/onetkobieta/wypadek-n
    a-a1-z-ekstradycja-kierowcy-bmw-moze-pojawic-sie-pro
    blem/45pgm2l,2b83378a

    "O zmianę kwalifikacji prawnej czynu - z wypadku na zabójstwo z
    zamiarem ewentualnym - kilka dni temu wniósł do prokuratury
    pełnomocnik bliskich rodziny, która zginęła na A1.

    Gazeta zwróciła się do ekspertów z pytaniem, czy zmiana jest możliwa.
    Okazuje się, że może być z tym problem. - Ważne, jak sformułowano
    wniosek o ekstradycję - czy przezornie ujęto w nim także artykuł
    dotyczący zabójstwa. Strona polska powinna określić to od razu
    alternatywnie - uważa prof. Zbigniew Ćwiąkalski, były minister
    sprawiedliwości.

    "Wniosek do ZEA nie wymienia więc i nie zastrzega możliwości zmiany
    zarzutu" - czytamy w gazecie. Jak dodał inny z prawników "ścigać można
    tylko za to, do czego osobę wydano".

    "Rzeczpospolita" podaje, że część prawników jest jednak zdania, że
    problemu nie będzie, bo chodzi o ten sam wypadek. Takie stanowisko,
    jak się wydaje, prezentuje Prokuratura Krajowa (wprost nie odnosi się
    do wątpliwości w tym zakresie)."

    Ale myślę, ze jak juz wydadzą, to ani Ziobro, ani sąd, nie będą sie
    zastanawiac czy im wolno czy nie. I przeciez nie wyślą go z powrotrem
    do ZEA, żeby ponownie ściągac.

    Wiec pozostaje sie zastanawiac
    -czy ZEA zaprotestuje w razie takiej zmiany,

    -a jesli zaprotestuje, to jak się sprawa rozwinie ... w stosunkach
    dyplomatyczno-prawnych, bo wątpię, aby sąd sie protestem przejmował,
    czy Ziobro, czy ewentualnie nowy MS.

    Ale jakby to była SA a nie nie ZEA, i wpisała Polske na listę
    sankcyjną, i przestała dostarczać ropę? :-)

    > https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/um
    owa-o-wspolpracy-prawnej-w-sprawach-karnych-abu-dhab
    i-2022-09-22-21847699

  • 492. Data: 2023-10-10 16:08:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.10.2023 o 12:39, J.F pisze:
    > Pod warunkiem ze zderzenie całkowicie niesprężyste.
    > A ono tu jakies takie wielokierunkowe..

    Trzeba by policzyć pracę miażdżenia elementów nadwozia i to odjąć. Ale
    mnie tu o zasadę chodzi. Przecież nei znamy prędkości.

    > Jak mial troche rozumu, to schował.
    > BMW co prawda ma kamerę wbudowaną, albo i kilka, ale chyba bez
    > rejestratora.
    > Jeszcze Kia mogła miec kamerę. Ale spłonęłą. Moze jednak da sie
    > odzyskać.

    Większość kamer jest ku przodowi, więc niewiele z niej w KIA odczytasz.
    Choć lepiej mieć niewiele, niż nic.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 493. Data: 2023-10-10 16:14:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.10.2023 o 12:51, J.F pisze:

    > Nie zakladałbym sie z tą dłuższą drogą.
    > ABS trzyma gdzies w poblizu optimum. Czlowiek ... jak potrafi.
    > W dodatku ABS ponoć strojony, i niekoniecznie na suchy asfalt.

    Wiesz, czemu samochody terenowe (inne może też) miewają wyłączane ABS-y?
    Bo w terenie na trawie, to taki ABS potrafi strasznie wydłużyć drogę
    hamowania. Jak depniesz bez ABS, to może i zablokujesz koła, ale
    przetrzesz pod kołami trawę, czy liście i będziesz hamował. ABS będzie
    wieczność hamował.

    > No ale cały przód trze. Tylko to jest metal-asfalt, to nie wiem ile
    > przewiduje tabelka dla biegłych.

    2 razy więcej, niż guma.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 494. Data: 2023-10-10 16:20:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Przede wszystkim nei wydaje się swojego obywatela, a on ma obywatelstwo
    > niemieckie.

    Proces w Niemczech byłby?

    Robert

  • 495. Data: 2023-10-10 16:21:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 16:14:05 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > hamowania. Jak depniesz bez ABS, to może i zablokujesz koła, ale
    > przetrzesz pod kołami trawę, czy liście i będziesz hamował. ABS będzie

    No, w takim terenie moze się sprawdza.
    Ale mielismy suchy asfalt.

    J.

  • 496. Data: 2023-10-10 16:43:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Proces w Niemczech byłby?

    Tak. Wysyłamy komplet materiałów i niemiecki prokurator oskarża.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 497. Data: 2023-10-10 16:43:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.10.2023 o 16:21, J.F pisze:
    > No, w takim terenie moze się sprawdza.
    > Ale mielismy suchy asfalt.
    Piszę ogólnie. Na suchym asfalcie też może leżeć szmata, czy kartka
    papieru.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 498. Data: 2023-10-10 16:52:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 16:43:38 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Piszę ogólnie. Na suchym asfalcie też może leżeć szmata, czy kartka
    > papieru.

    To chyba lepiej, zeby sie przez nią przetoczyło koło, niz żeby
    przecierało.
    Chyba, ze to szmata czy kartka 50m dlugosci.

    Najwieksze zastrzezenia do ABS mam takie, ze jak jest jakas awaria
    czujnika, to system mysli, ze koło jest zablokowane, i odpuszcza,
    odpuszcza, odpuszcza ...

    J.

  • 499. Data: 2023-10-10 16:58:11
    Od: Tomasz Krobski <t...@g...com>

    Przy takiej prędkości wszyscy są winni nawet przelatujące ptaki ;)

    --
    https://e-marilyn.pl/

  • 500. Data: 2023-10-10 17:00:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 16:43:03 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tak. Wysyłamy komplet materiałów i niemiecki prokurator oskarża.

    Wydaje mi się, ze ENA dotyczy też wlasnych obywateli,
    a w Konstytucji mamy zakaz ekstradycji wlasnych obywateli ... z
    wyjątkami

    Art. 55.

    1. Ekstradycja obywatela polskiego jest zakazana, z wyjątkiem
    przypadków określonych w ust. 2 i 3.

    2. Ekstradycja obywatela polskiego może być dokonana na wniosek innego
    państwa lub sądowego organu międzynarodowego, jeżeli możliwość taka
    wynika z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy
    międzynarodowej lub ustawy wykonującej akt prawa stanowionego przez
    organizację międzynarodową, której Rzeczpospolita Polska jest
    członkiem, pod warunkiem że czyn objęty wnioskiem o ekstradycję:

    1) został popełniony poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    oraz

    2) stanowił przestępstwo według prawa Rzeczypospolitej Polskiej
    lub stanowiłby przestępstwo według prawa Rzeczypospolitej Polskiej w
    razie popełnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zarówno w
    czasie jego popełnienia, jak i w chwili złożenia wniosku.

    3. Nie wymaga spełnienia warunków określonych w ust. 2 pkt 1 i 2
    ekstradycja mająca nastąpić na wniosek sądowego organu
    międzynarodowego powołanego na podstawie ratyfikowanej przez
    Rzeczpospolitą Polską umowy międzynarodowej, w związku z objętą
    jurysdykcją tego organu zbrodnią ludobójstwa, zbrodnią przeciwko
    ludzkości, zbrodnią wojenną lub zbrodnią agresji.

    4. Ekstradycja jest zakazana, jeżeli dotyczy osoby podejrzanej o
    popełnienie bez użycia przemocy przestępstwa z przyczyn politycznych
    lub jej dokonanie będzie naruszać wolności i prawa człowieka i
    obywatela.

    Taaa ... jakby tak ZEA miały podobny zapis, a adwokat uzasadnił
    możliwe naruszenie praw człowieka w Polsce ...

    J.