eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku › Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.tb3-253.telbes
    kid.pl!not-for-mail
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Date: Tue, 10 Oct 2023 16:14:05 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ug3lu4$jvb$6$RTomasik@news.chmurka.net>
    References: <uf1pnj$vqh$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufhri7$1qt$27$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufi0vm$vr0$12$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ufiqdf$1qt$40$Shrek@news.chmurka.net>
    <1xkvmngkmuer0$.1ccr1v04slkqu$.dlg@40tude.net>
    <ufjv3n$bgu$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <zje4qjtiz0el$.12dz2e7kt2wu0.dlg@40tude.net>
    <ufka2q$jbj$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <d...@4...net>
    <ufkca0$kck$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <s9px6wzqftw.uznwrtdw1vhi$.dlg@40tude.net>
    <ufmm2i$pg8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ufn1r9$oau$2$RTomasik@news.chmurka.net> <eOHTM.2703$a3p4.1@fx10.ams1>
    <ufou8a$uvl$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ko1UM.1756$PlV6.338@fx11.ams1>
    <ufr43a$lr2$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <F7HUM.10720$a3p4.1464@fx10.ams1>
    <ug0bkf$655$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ug19g4$tnn$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <ug1n9t$129$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: tb3-253.telbeskid.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 10 Oct 2023 14:09:09 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="RTomasik";
    posting-host="tb3-253.telbeskid.pl:185.192.243.253";
    logging-data="20459";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:keT3LxUJQOuK/5K2RBrLQo2X+/8=
    sha256:1iAW0J/jHd9gozdQT2MOv9hwXrYu4XpQeOqi7MiCUds=
    sha1:kDn3ta2z+99gnlp8NFvzNHMQ8ao=
    sha256:mzPe6fJRVTP+b2bFtQ/ClCb5sTFUFPd9UJF+SCuNQnQ=
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:842119
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.10.2023 o 12:51, J.F pisze:

    >> hamowania z ABS-em jest dłuższa, niż bez. Tyle, że nie tracisz panowania
    >> nad pojazdem i możesz nim manewrować.
    >
    > Nie zakladałbym sie z tą dłuższą drogą.
    > ABS trzyma gdzies w poblizu optimum. Czlowiek ... jak potrafi.
    > W dodatku ABS ponoć strojony, i niekoniecznie na suchy asfalt.

    Wiesz, czemu samochody terenowe (inne może też) miewają wyłączane ABS-y?
    Bo w terenie na trawie, to taki ABS potrafi strasznie wydłużyć drogę
    hamowania. Jak depniesz bez ABS, to może i zablokujesz koła, ale
    przetrzesz pod kołami trawę, czy liście i będziesz hamował. ABS będzie
    wieczność hamował.

    >> Po takiej klepie na
    >> pewno nie było tego od prawego przedniego koła (i zarazem lewego
    >> tylnego), a i nie zdziwił bym się, jakby i lewe przednie zostało
    >> rozerwane. Jeśli tak, to hamulec zasadniczy w ogóle nie działał. Jeśli
    >> kierowca przytomny, to powinny zadziałać zapasowe, bo one na tylną oś
    >> działają niezależnie od zasadniczego. Nie wiadomo co i jak tam po takim
    >> uderzeniu działało, ale na pewno nie ma co stosować wzorów dla hamowania
    >> w normalnych warunkach.
    > No ale cały przód trze. Tylko to jest metal-asfalt, to nie wiem ile
    > przewiduje tabelka dla biegłych.

    2 razy więcej, niż guma.

    >>>> Możliwości racjonalnego wyjaśnienia jest sporo i najechanie na tył
    >>>> poprzedzającego pojazdu z powodu znaczącej różnicy prędkości wcale
    >>>> oczywiste nie jest.
    >>> No chyba że jest pół kilometra śladów i nagranie.
    >> Z którego dokładnie nic nie wynika, jeśli chodzi o stronę merytoryczną.

    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1