  • 1. Data: 2007-08-08 11:28:34
    Temat: Czy kazdy może być przestępcą?
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    Czy każdego człowieka można tak wychować, ze stanie się przestępcą?
    Czy każdego człowieka można tak wychować, ze bedzie uczciwy?
    Czy wychowanie nie ma nic do rzeczy i wszystko zalezy od genów?

    Kiedyś uważano, ze przestępca ma to wypisane na twarzy.
    Powstawały poradniki: Jak rozpoznać osobowość zbrodniczą?
    http://www.museumofquackery.com/devices/psycogrf.htm

    Teraz ta teoria upadła i jedynym sposobem na sprawdzenie
    uczciwości jest jak się wydaje prowokacja policyjna.
    Chociaż prowokacja nie wyłapuje przestępców, tylko osoby
    podatne na uporczywą pokusę.

    WM

  • 2. Data: 2007-08-08 11:37:01
    Temat: Re: Czy kazdy może być przestępcą?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 13:28
    (autor WM
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f9c9d2$rcd$1@inews.gazeta.pl>):

    > Czy każdego człowieka można tak wychować, ze stanie się przestępcą?

    Tak.

    > Czy każdego człowieka można tak wychować, ze bedzie uczciwy?

    Nie.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 3. Data: 2007-08-08 11:52:29
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>

    WM napisał(a):
    > Kiedyś uważano, ze przestępca ma to wypisane na twarzy.
    > Powstawały poradniki: Jak rozpoznać osobowość zbrodniczą?

    Kiedyś? Do dzisiaj się mówi "ileś lat za samą gębę" ;)

    R.

  • 4. Data: 2007-08-08 12:00:13
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > Nie.

    Chyba nic nie słyszałeś o Amiszach?

    WM

  • 5. Data: 2007-08-08 12:10:16
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 8, 2:00 pm, "WM " <c...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Chyba nic nie słyszałeś o Amiszach?
    >
    > WM

    a nie przyapdkiem świadkowie Jehowy? Amiszowie to ci bez prądu. A to i
    tak nie kwesta wychowania a bardzo głębiokiej wiary ze zabranie z
    ziemi czyjejs monety skonczy sie piekielna przejazdza wagonikiem
    cierpienia.

  • 6. Data: 2007-08-08 12:16:19
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 8 sierpnia 2007 14:00
    (autor WM
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f9cb8d$5t3$1@inews.gazeta.pl>):

    > Chyba nic nie słyszałeś o Amiszach?

    Słyszałem i co? Uważasz, że nie złamali żadnego prawa, że nie zdarzyło im
    się oszukać czy ukraść?

    Nie ma człowieka bez winy. Poza tym, nie ma obiektywnego wzorca. Prawo w
    Ojropie jest inne niż prawo w Azji czy u owych Amiszów.

  • 7. Data: 2007-08-08 12:27:38
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tak, każdy może być przestepcą i dlatego każdego należy aresztować, profilaktycznie.

    (-) Josef Wissarionowicz

    -----

  • 8. Data: 2007-08-08 16:58:17
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    WM napisał(a):
    > Czy każdego człowieka można tak wychować, ze stanie się przestępcą?
    Raczej tak - zazwyczaj rodzice nie odpowiadają za wychowanie przestępcy.
    Oczywiście, jeśli dzieje się to w sposób rażący, świadomy i celowy (z
    naruszeniem prawa), można postawić od zarzutu zaniedbania nawet po
    współudział.

    > Czy każdego człowieka można tak wychować, ze bedzie uczciwy?
    Generalnie tak - gwarantuje to Art. 48 Konstytucji. Oczywiście,
    wychowujący nie może przy tym naruszać prawa (np. katować dziecko, żeby
    nie wyrosło na przestępcę itp.).

    > Czy wychowanie nie ma nic do rzeczy i wszystko zalezy od genów?
    Modyfikacje genowe są raczej słabo uregulowane w prawie. Na prawdziwe
    rozstrzygnięcia trzeba jeszcze poczekać.

    Najlepiej opisz konkretną sprawę - dopiero będzie można udzielić
    odpowiedzi, czy można było człowieka tak wychować, czy nie.

    > WM
    Pozdrawiam, argothiel

  • 9. Data: 2007-08-08 18:07:06
    Od: "WM " <c...@N...gazeta.pl>

    > Generalnie tak - gwarantuje to Art. 48 Konstytucji.

    To jest pobożne życzenie a nie żadna gwarancja.

    > Modyfikacje genowe są raczej słabo uregulowane w prawie. Na prawdziwe
    > rozstrzygnięcia trzeba jeszcze poczekać.

    Na razie to spekulacje myslowe, czysty SF ;-)

    Agresja, wybuchowość i niezdolnosć do tłumienia emocjii
    to zapewne cecha przekazywana genetycznie.
    Pierwotny człowiek dostał je w spadku od ewolucjii.
    Dopóki będą istniały wojny i sporty walki to bedzie
    potrzebna cecha. W warunkach globalnego pokoju niestety nie.
    Gdy nauczymy się wykrywać gen agresjii i inne negatywne geny
    zwiększające ryzyko zachowań aspołecznych to co zrobimy z taką wiedzą?
    Będziemy takich ludzi profilaktycznie mieć pod kontrolą?
    Tak samo jak kobiety z wysokim genetycznym ryzykiem podatności
    na raka piersi, ktore poddaje się częstszej kontroli?

    Pozdr. WM

  • 10. Data: 2007-08-08 18:42:09
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    WM napisał(a):

    > To jest pobożne życzenie a nie żadna gwarancja.
    To jest gwarancja prawna. Jeżeli czujesz, że Twoja prawa zostały
    naruszone przez państwo lub kogoś innego, możesz zaskarżyć to do sądu.

    > Na razie to spekulacje myslowe, czysty SF ;-)
    Dokładnie, nie ma więc sensu pytać o uregulowania prawne w tym zakresie.

> [...]
    > Dopóki będą istniały wojny i sporty walki to bedzie
    > potrzebna cecha. W warunkach globalnego pokoju niestety nie.
    O uwarunkowaniach psychicznych możesz podyskutować na
    pl.sci.psychologia.

    > Gdy nauczymy się wykrywać gen agresjii i inne negatywne geny
    > zwiększające ryzyko zachowań aspołecznych to co zrobimy z taką wiedzą?
    Każdy zrobi, co uzna za stosowne. Ponownie - nie ma sensu regulować
    prawnie czegoś, co nie istnieje.

    > Będziemy takich ludzi profilaktycznie mieć pod kontrolą?
    > Tak samo jak kobiety z wysokim genetycznym ryzykiem podatności
    > na raka piersi, ktore poddaje się częstszej kontroli?
    To są pytania spoza tematyki grupy pl.soc.prawo:
    http://www.prawnik.net.pl/prawnik/pl_soc_prawo.htm
    Opisz konkretną sytuację, co do której masz wątpliwości, czy doszło do
    naruszenia prawa.

    > Pozdr. WM
    Pozdrawiam, argothiel