  • 1. Data: 2007-08-08 07:55:38
    Temat: zmiana nazwy ulicy i wymiana dokumentów :(
    Od: "Wiesław" <r...@p...onet.pl>

    Witam!
    Rada Miasta zmieniła sobie nazwę ulicy na której mieszkam i w związku z tym
    muszę wymienić dokumenty Prawo Jazdy Dowód Rejestracyjny oraz Dowód
    osobisty.
    Przy wymianie Dowodu Osobistego Miasto nie pobiera z opłaty w przypadku
    administracyjnej zmiany nazwy ulicy, natomiast starostwo chce odemnie kasę
    za wymianę Praw jazdy sztuk 3 ja i moje córki po 71 zł i Dowód rejestracyjny
    sztuk 1 ok 70 zł. Moje pytanie jest takie czy jest prawo jakieś aby uniknąć
    tych opłat???
    za wszelkie info będę wdzięczny i z góry dziękuję.
    pozdrawiam Wiesław

  • 2. Data: 2007-08-08 11:46:23
    Temat: Re: zmiana nazwy ulicy i wymiana dokumentów :(
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiesław" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś aby uniknąć tych opłat???
    > za wszelkie info będę wdzięczny i z góry dziękuję.

    witam!

    niestety tylko wymiana dowodu osobistego będzie za darmo; reszta dokumentów
    zostanie wymieniona odpłatnie; nie znalazłem przepisów, by jakos to ominąć -
    po prostu nie ma takiej możliwości;

    do poczytania wskazuje ciekawy link:
    http://www.sopot.naszemiasto.wp.pl/wydarzenia/705715
    .html

    istnieje właściwie tylko jedna - skoro jest to tok administracyjny, zatem
    znajdują tu zastosowanie przepisy kodeksu postepowania administracyjnego, a
    ten przewiduje zwolnienie z opłat, kosztów i nalezności związanych z tokiem
    postępowania - bo niewątpliwie wniosek o wymianę prawa jazdy wszczyna
    postępowanie administracyjne; wówczas należy złożyć razem z wnioskiem drugi
    wniosek o zwolnienie w całości lub w części od ponoszenia tych opłat,
    kosztów i nalezności - art.267kpa; warto spróbować, przy czym nalezy we
    wniosku wskazać, że nie ma niewątpliwie niemożności jej uiszczenia -
    sytuacja rodzinna i majątkowa;

    pzdr