  • 1. Data: 2002-04-04 10:29:00
    Temat: Czy jest to legalne?
    Od: "NKG" <n...@s...stop.pl>

    cze :)

    1. Czy rozsyłanie spamu jest zabronione przez prawo?

    2. Czy napisanie i sprzedaż programu komputerowego służącego temu celowi
    (wyszukiwanie e-maili i razsyłanie wiadomości) jest zabronione przez prawo?

    pozdro
    NKG
    www.adk.nk.prv.pl

  • 2. Data: 2002-04-04 11:25:26
    Temat: Re: Czy jest to legalne?
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "NKG" <n...@s...stop.pl> napisał w wiadomości
    > 1. Czy rozsyłanie spamu jest zabronione przez prawo?

    "spam" nie jest zdefiniowany przez prawo, więc jego rozsyłanie nie może być
    zabronione ;)

    > 2. Czy napisanie i sprzedaż programu komputerowego służącego temu celowi
    > (wyszukiwanie e-maili i razsyłanie wiadomości) jest zabronione przez
    prawo?

    A produkcja i sprzedaż noży jest zabroniona? Taki programik na pewno
    znalazłby zastosowanie "pokojowe".

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-04 12:41:17
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    | 1. Czy rozsyłanie spamu jest zabronione przez prawo?

    jakby się uprzeć to możaby uznać je za nękanie i naruszenie dóbr osobistych
    adresatów

    | 2. Czy napisanie i sprzedaż programu komputerowego służącego temu celowi
    | (wyszukiwanie e-maili i razsyłanie wiadomości) jest zabronione przez
    prawo?

    Hmmm, nie wiem, może u Piotrka na http://www.vagla.pl coś znajdziesz na ten
    temat.

    Marcin.

  • 4. Data: 2002-04-04 13:34:11
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, NKG wrote:

    > 1. Czy rozsyłanie spamu jest zabronione przez prawo?

    Nie.

    Poczytaj odpowiednie artykuły na www.vagla.pl.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-04 23:20:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 4 Apr 2002 15:34:11 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> napisałbył:

    >Nie.

    Tak. Jest to nękanie, mogące doprowadzić również do trwałego lub
    czasowego uszkodzenia zdrowia psychicznego. Zwłaszcza, jeżeli ktoś
    (jak np. mi firma Menel Computer) wysyła to regularnie i nie reaguje
    na rządania zaprzestania (jak mi Menel Computer -- zaprzestali dopiero
    po dwóch pismach faksem, z informacją o doniesieniu do prokuratury, a
    tak przez pół roku co tydzień mi przysyłali te śmieci)

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-04-05 13:29:03
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

    > Tak. Jest to nękanie, mogące doprowadzić również do trwałego lub

    Trzeba zdefiniowac co to jest spam.

    W polskich przepisach prawnych dot. dzialalnosci firm jest wymog
    podpisania e-maila (chodzi o okreslone wiadomosci ktore tam sie musza
    znalezc) i cos tam jeszcze (moge poszukac ten DU jak kogos interesuje).
    Jest roznica czy dostajesz cos w wyniku dzialanosci firmy czy
    prywatnie albo w innym celu.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2002-04-05 14:04:35
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Jaroslaw Sakowski wrote:

    > W polskich przepisach prawnych dot. dzialalnosci firm jest wymog
    > podpisania e-maila (chodzi o okreslone wiadomosci ktore tam sie musza
    > znalezc) i cos tam jeszcze (moge poszukac ten DU jak kogos interesuje).

    Ale przecież nie chodzi o to czy to jest oświadczenie woli. Owszem, nawet
    w przypadku przesyłania dokumentów faksem niektóre instytucje życzą sobie
    potwierdzenia na piśmie.

    > Jest roznica czy dostajesz cos w wyniku dzialanosci firmy czy
    > prywatnie albo w innym celu.

    Różnica w skali naruszenia? Nie sądzę. Zmienia się tylko podmiot
    odpowiedzialny.

    Summa summarum - ktoś zapytał czy spamowanie jest karalne. Słowo "karalne"
    kojarzy się jednoznacznie z penalizacją karną, a spamowanie przestępstwem
    nie jest, ochrona służy jedynie za naruszenie dóbr osobistych (co trzeba
    udowodnić).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-04-06 15:52:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Fri, 05 Apr 2002 15:29:03 +0200, Jaroslaw Sakowski
    <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> napisałbył:

    >Trzeba zdefiniowac co to jest spam.

    [S]tupid [P]erson [A] tu nie pamiętam [M]ail

    W każdym razie -- my mówimy o przesyłaniu niezamawianych przesyłek, w
    dodatku nierzadko niejednorazowo.

    ????

  • 9. Data: 2002-04-08 09:20:06
    Od: Adam Obszynski <a...@f...pl>

    > Nie.

    > Nie.
    >
    > Poczytaj odpowiednie artykuły na www.vagla.pl.

    a co z :

    Dz. U. Nr 22, poz. 271, 2000 r.: "posłużenie się wizjofonem,
    telefaksem, pocztą elektroniczą, automatycznym urządzeniem wywołującym
    i telefonem w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić
    wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".

    --
    \_/
    mo0! ( _ ) -(_)-

  • 10. Data: 2002-04-08 13:20:27
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, Adam Obszynski wrote:

    > telefaksem, pocztą elektroniczą, automatycznym urządzeniem wywołującym
    > i telefonem w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić
    > wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".

    Tylko że bardzo niewielka część spamu jest propozycją złożenia umowy. A co
    ze spamem z zagranicy? Ja co tydzień dostaję kilka spamów po chińsku, skąd
    mam wiedzieć co mi w nich proponują? :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)