  • 11. Data: 2010-03-27 15:46:12
    Temat: Re: Czy darowizna na rzecz wnuka pozwala ominac problem zachowku?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 11:17:14 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Wydziedziczenie jest nieskuteczne.
    > To nie spadkobierca będzie decydował czy "były powody do wydziedziczenia",
    >ale sąd.

    miales na mysli spadkodawce chyba?
    bo spadkobiercy to najwyzej moga zaskarzyc testament (nawet
    notarialny) i wtedy sad zdecyduje czy sa powody do wydziedziczenia.

    pozdarwiam,
    cyb

  • 12. Data: 2010-04-01 08:39:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010, Cyb wrote:

    > miales na mysli spadkodawce chyba?

    Zdecydowanie tak, thx :D

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2010-04-01 08:49:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html

    > Skoro ustawodawca piszac ustawe o podatku explicite napisal, ze
    > obejmuje tez nieodplatne zniesienie wspolwlasnosci, to chyba uwazal,
    > ze bez tego zapisu by nie objelo, ergo ze nie jest...

    Mógł zapisać "na wszelki wypadek", komplikując tym samym późniejsze
    rozważania - takie przepisy w ustawach znamy, przykładem są te
    dotyczące przechodzenia na pasach i przejeżdżania rowerem po
    przejeździe (aktualnie właśnie z tego powodu dyskutowane - bo
    są źle rozumiane jako "uchylenie pierwszeństwa").

    Niemniej w tym co piszesz jest racja, bo "zniesienie" jest jednak
    odrębną czynnością prawną (jawnie wymienioną w KC), dlatego pytałem :)

    > MJ
    > PS. Czy odplatne zniesienie musi byc po cenie rynkowej?

    Nie musi, jak chodzi o podatki rozpisano szczegółowo (w odpowiednich
    ustawach):
    - część "zapłacona" podlega pod PCC
    - różnica między wartością rynkową a zapłatą podlega pod podatek
    od spadków i darowizn.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-04-02 08:32:59
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

    No i suma sumarum - nadal nie wiem, czy darowizna na rzecz wnunka wyłącza dany
    majątek z roszczeń zachowkowych starszego pokolenia...

    latet

  • 15. Data: 2010-04-02 09:35:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > No i suma sumarum - nadal nie wiem, czy darowizna na rzecz wnunka wyłącza
    > dany majątek z roszczeń zachowkowych starszego pokolenia...

    poswiec 100 czy 200 i udaj sie do odpowiedniego prawnika po porade

  • 16. Data: 2010-04-02 22:08:08
    Od: "Latet" <l...@n...pl>

    > poswiec 100 czy 200 i udaj sie do odpowiedniego prawnika po porade

    To bedzie tylko kolejna opinia... A tutaj przynajmniej zderza sie wiele opinii.

    latet

  • 17. Data: 2010-04-06 07:05:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To bedzie tylko kolejna opinia... A tutaj przynajmniej zderza sie wiele
    > opinii.

    a i owszem ale jedna opinia, pratkukujacego prawnika, jak dobrze poszukasz
    to specjalizujacego sie w interesujacym cie zakresie prawa, tutaj masz wiele
    opini, ale prawnikow na grupie jak na lekarstwo ;)